|
PRILAGOJENI PROGRAM Z NIŽJIM IZOBRAZBENIM STANDARDOM Na naši
šoli od leta 1983 izvajamo
osnovnošolski prilagojen program z nižjim izobrazbenim standardom.
Prilagojen program z nižjim izobrazbenim standardom je namenjen otrokom
s posebnimi potrebami, ki glede na vrsto in stopnjo primanjkljaja, ovire
oziroma motnje ne morejo doseči izobrazbenega standarda po izobraževalnem
programu osnovnošolskega izobraževanja. V razredu je manj otrok kot v rednih oddelkih
OŠ. Program je manj zahteven kot program redne OŠ, hkrati
pa ima tudi nekatere dodatne vsebine, ki so bolj povezane z življenjem.
Vsak učenec z lažjo motnjo v duševnem razvoju, ki je vključen v ta
program, ima tudi svoj individualizirani program. To pomeni, da so cilji
programa prilagojeni vsakemu posamezniku, da bi ta dosegel čim višjo
raven razvoja. Opredeljeni so le minimalni standardi znanja, ki jih mora
doseči vsak otrok, da lahko napreduje iz razreda v razred. Zahtevnejši
cilji s programom niso opredeljeni – učenci lahko na nekaterih
področjih dosegajo cilje, ki jih dosegajo tudi njihovi vrstniki v
rednem programu OŠ. Učenci
z lažjo motnjo v duševnem razvoju se lahko vključujejo tudi v del
programa z enakovrednim standardom (običajni program v redni OŠ z
enakovrednim standardom in v prilagojeni program z enakovrednim
standardom) – v tako imenovani razširjeni program – v
podaljšano bivanje, interesne dejavnosti, jutranje varstvo in druge
vsebine razširjenega programa. Posebnost
prilagojenega programa z nižjim izobrazbenim standardom je med drugim
prilagojen predmetnik, ki poleg premetov iz obveznega programa, vsebuje
tudi specialno-pedagoška predmeta: računalniško opismenjevanje (za učence
od 4. do 6. razreda) in socialno učenje (za učence od 1. do 6.
razreda). Vpis
učencev na prilagojen program z nižjim izobrazbenim standardom poteka
na podlagi odločbe o usmeritvi. V šolskem
letu 2011/2012 je v osnovnošolski prilagojen program z nižjim
izobrazbenim standardom vključenih 15 učencev, ki so razvrščeni v 3
oddelke: 1. Naši učenci
po končanem osnovnošolskem izobraževanju praviloma nadaljujejo
srednješolsko izobraževanje po programu nižjega poklicnega izobraževanja. Vzgojno-izobraževalno
delo šole poteka na osnovi predmetnika in predpisanega učnega načrta
za OŠ s prilagojenim programom in izobrazbenim standardom. Pri delu se
upoštevajo razlike in posebnosti v funkcioniranju otrok in njihovih
interesih, načinu doživljanja in čustvovanja. V okviru pouka se
izvaja individualizacija
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Domov | Lokavec | Knjižnica | Razno | Obvestila | Povezave | Kontakt| E-tabla |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||