Šolski otroški parlament 2011/2012 |
"Junaki našega časa. Kdo so in zakaj?" 6. feb 2012 |
|
Ker je kultura dialoga eden od ciljev šolskega otroškega parlamenta, ni nič nenavadnega, da smo na šoli parlament letos izvedli v času kulturnega dneva. V letošnjem šolskem letu so osnovnošolci razpravljali o junakih našega časa. Spraševali so se kdo so ti junaki in zakaj, če sploh, so junaki. Svoje junake in vzornike so iskali med glasbeniki, filmskimi igralci, športniki, vrstniki, ljudmi, ki opravljajo preproste vsakdanje poklice, družinskimi člani in celo znanstveniki. Učenci od prvega do devetega razreda matične in podružnične šole so pri različnih aktivnostih znotraj ur rednega pouka kakor tudi izven njega iskali, predstavljali in spoznavali svoje vzornike ter tako razvijali moralne vrednote.
Tudi v letošnjem šolskem letu sta po dva predstavnika iz vsake oddelčne skupnosti od četrtega do devetega razreda o omenjeni temi z gosti spregovorila na šolskem otroškem parlamentu. Ta je potekal šestega februarja na matični šoli. Ob enajsti uri je bila za vse učence o omenjeni temi v dvorani kulturnega doma organizirana gledališka predstava Društva za boljši svet. Po predstavi, ob pol enih, pa so učenci parlamentarci skupaj s povabljenimi gosti zasedli svoje šolske-poslanske klopi. Spregovorili so o ciljih, ki jih želijo doseči v življenju in izhajajoč iz njih predstavili svoje vzornike.
Sprejeli so štiri sklepe:
1. Učenci, ki smo se srečevali z mentorico v delavnicah, bi želeli temeljne ugotovitve in nova spoznanja posredovati vsem učencem šole. Zato predlagamo, da bi v okviru šolskega radia o omenjeni temi pripravili oddajo.
2. Ravnatelju in razrednikom bi predlagali, da bi v program razrednih ur umestili tudi aktivnosti namenjene spodbujanju iskanju vzornikov med sošolci, ali pa vsaj posnemanju njihovih pozitivnih lastnosti.
3. Ravnatelju bi predlagali, da bi ob kakšni posebni priložnosti, npr. novoletno rajanje, kulturni dan, na šolo povabili katerega od naših vzornikov.
4. Vsem učiteljem bi predlagali, da bi pri rednem pouka, v kolikor je to mogoče, obravnavali tudi naše vzornike in preko njih spoznavali nove vsebine, saj bi tako učenje bilo za nas bolj zanimivo.
Po zaključku parlamenta ugotavljam, da imajo naši učenci visoko postavljene življenjske cilje. Zavedajo se, da so številne poti do njihove uresničitve vse prej kot lahke in da lahko črpajo moč za premagovanje ovir na teh poteh tudi od svojih junakov - vzornikov. Želim jim, da bi jim uspelo.
Mentorica ŠOP: Štefka Smej