Otroški parlament 2007/2008

                        "Prosti čas"                        

   
   
   
   

 

5. OTROŠKI PARLAMENT

Preživeti prosti čas s knjigo v roki ali surfati po internetu? Se igrati s prijatelji na dvorišču ali z njimi klepetati preko spleta? Iti na sprehod ali gledati televizijo? To je le nekaj vprašanj na katera so učenci skupaj z gosti iskali odgovore na petem šolskem otroškem parlamentu. Tema letošnjega parlamenta, ki je bil 14. februarja v telovadnici šole, je bila namreč ZABAVA IN PROSTI ČAS. Zabava in prosti čas sta bili tudi vodilni temi decembrskih in januarskih razrednih ur ter delavnic, katere sta obiskovala po dva učenca vsakega oddelka od 4. do 9. razreda. 

Na parlamentu, ki so si letos ogledali vsi učitelji ter učenci 7., 8. in 9. razredov, so predstavniki razredov najprej predstavili nekaj ugotovitev do katerih so prišli, v prostem ali delovnem času, s pomočjo anket, intervjujev, kamere in računalnika. V razpravi, ki je potekala v obliki debate ZA in PROTI sta voditelja, Anja in Marko, predstavnike razredov in goste, med njimi tudi g. župana in nekaj predstavnikov Sveta staršev, izzvala s tremi tezami:  otroci imajo dovolj svobode pri organizaciji prostega časa.; uporaba televizije in računalnika v prostem času ima več prednosti kot slabosti; ljudje smo v prostem času dovolj telesno oz. fizično aktivni.

 

Glede na vsebino razprave so učenci oblikovali tri sklepe in predlagali:

Sklep št. 1:

Veliko učencev, si ne zna organizirati prostega časa in tudi ostalih dejavnosti. Predlagamo: da bi učenci vsakega razreda skupaj z razrednikom pripravili vsaj eno razredno uro na temo organizacija prostega časa.

Sklep št. 2:

Večina učencev preživi preveč časa pred računalniki in televizijo, zaradi česar jim pogosto zmanjka časa za učenje, branje knjig in druge hobije. Predlagamo, da bi učenci, ki se ukvarjajo tudi z drugimi aktivnostmi (npr. preberejo veliko knjig, sestavljajo modelčke, se intenzivno ukvarjajo s športom) te aktivnosti predstavljali po šolskem radiu, v šolskem časopisu, na dnevih dejavnosti itd. Znano je namreč, da se učenci radi zgledujemo po sošolcih.

Sklep št. 3:

Veliko ljudi (odraslih in otrok) je telesno premalo aktivnih. Predlagamo, da predstavniki razredov poskušamo sošolce čim bolj navdušiti nad gibanjem. In še en predlog. Morda bi društva lahko tudi na šoli oglaševala svoje dejavnosti in tako s plakati obvestila ter pritegnila tudi katerega učenca k aktivnemu sodelovanju.

Mentorica otroškega parlamenta:  Štefka Vidovič