EKO list 2006/07
Koordinatorica: Iris Breznik, prof.
VSEBINE
VINSKA TRTA, ORIENTACIJSKA TOČKA, GRANATA
UPORABNI PREDMETI, IZDELAVA UČILA
ZBIRANJE ODPADNEGA PAPRIRJA IN IZRABLJENIH TONERJEV,
KARTUŠ TER TRAKOV
Mentorice: Zinka Lorenčič, Marjeta Belna, Veronika
Mihelak, Irena Kozar
Pravijo, da v tretje gre rado. Tudi mi smo bili v tretjem
letu delovanja ekovrtca uspešni. Sodelovali smo na projektih in si zastavljali
nove naloge.
Najbolj ponosni smo na to, da so dejavnosti, ki jih
izvajamo vsako leto, postale del našega dela in so jih vsi v vrtcu sprejeli kot nepogrešljivi
del življenja.
CILJI IN DEJAVNOSTI:
1) Spodbujanje različnih pristopov k
spoznavanju narave;
2) Otrok spoznava različno prehrano
in pridobiva navade zdravega in raznolikega prehranjevanja;
-
spoznava
začimbna zelišča;
3) Otrok spoznava, da na njegovo
zdravje vpliva okolje in on sam;
- skrbimo za
zdravje;
4) Otrok opazuje in ugotavlja
spremembe v vseh letnih časih;
-
skrbimo
za urejenost gredice v botaničnem vrtu;
5) Ugotavlja, da je čisto okolje tudi
zdravo- ne odmetava smeti v okolju.
Prijavili smo se tudi na razpisane
projekte, ki so kriteriji za pridobitev ekozastave za šolsko leto 2006/07:
-
zdravo
življenje,
-
zbiralna
akcija papirja za ŠPORT ŠPAS,
-
E
– časopis oziroma letni časopis Ekošol,
-
OMV
varujemo naše okolje.
Na ekodnevu bomo uprizorili gledališko predstavo -
glasbene pravljice >> GRAD GRADIČ >>
20. 4. 2007 OB 16. URI V VRTCU PIKAPOLONICA.
Ob tej priložnosti bomo imeli razstavo ZELIŠČA V OLJU
in zbrane fotografije, ki so nastajale ob izvajanju projekta.
Klopotčeva učna pot se vije po cerkvenjaškem gričevju, od
koder je lep razgled proti Pohorju, Boču, Donački gori, koroškim planinam in
daleč v Panonsko nižino. Ime je dobila po klopotcu, prepoznavnem etnografskem
elementu naše pokrajine. Na tej učni poti se prepletajo geografske,
zgodovinske, etnografske in naravoslovne učne vsebine.
Naravoslovni del učne poti je namenjen predvsem
spoznavanju in povezovanju ljudi v odnosih z naravo. Zato smo učno pot zgradili
v različnih ekosistemih, ki jih najdemo v našem kraju. Klopotčeva učna pot je namenjena
tudi drugim šolam in obiskovalcem kot pomoč pri izvajanju učnih vsebin pri
geografiji, zgodovini, biologiji, kemiji, naravoslovju in izbirnih vsebinah. Na
tej učni poti spoznavamo različne reliefne oblike v pokrajini, vode, kulturne
znamenitosti, vrste rastlin in živali, njihove prilagoditve, načine življenja
ter njihovo ogroženost.
Klopotčeva učna pot je vključena tudi v inovacijski
projekt Zavoda za šolstvo RS in je bila že dvakrat uspešno predstavljena v
Postojni
Marjan Žmavc, vodja inovacijskega projekta
Razred:
Mentorici:
razredničarka Anica Borko in vzgojiteljica Rozina Čuček
Pri naravoslovnem dnevu smo prehodili del Klopotčeve učne
poti in se ustavili v gozdu. Opazovali smo drevesa, poslušali zvoke in nabirali
gozdne sadeže. Naše kričanje je pregnalo še tiste živali, ki bi jih sredi dneva
lahko videli.
Misli učencev o
našem delu
V gozdu
rastejo drevesa in živijo živali. Ljudje radi gremo v gozd na sprehod zaradi
svežega zraka. V gozdu ne smemo odlagati smeti!
Veronika,
V jeseni
je gozd pisanih barv. V njem rastejo iglasta in listnata drevesa. Pri nas raste
največ smrek in bukev.
Jure,
V gozdu raste bor, kostanj, breza, hrast in smreka. Gozd
nam daje svež zrak, drva in steljo. Ljudje radi nabirajo gobe, kostanje,
jagode, maline in borovnice.
Anja,
Ob jarku
so rasle breze, bukve, jelše, lipa in leskovi grmi. Doma smo se odločili, da
bomo ta drevesa podrli. Tudi jaz sem pomagal pri delu. Na kup sem nosil veje,
ki jih bodo odrasli nasekali in pozimi skurili v peči. Hlode bodo s traktorjem
odpeljali na žago in pripeljali domov deske.
Alen,
Stanujem
blizu gozda. Starša večkrat v gozdu sekata drva. S sestrico greva z njima in se
sprehajava ter opazujeva veje dreves v vetru. Ko pridemo iz gozda, naju mamica
pregleda, če sva dobili v gozdu klopa.
Patricija Peklar,
Na drevesih v gozdu imajo svoj dom ptice. Spletejo si
gnezda. Mame znesejo jajčka in izvalijo mlade ptičke. Za mladiče skrbita samica
in samec. Ptičkom ne smemo razdirati gnezd, saj je to njihov dom. Med vejami se
rada razkazuje veverica s svojim košatim repom.
Jan,
V nedeljo popoldne smo se mamica, ati, dedek, babica,
Tadeja in jaz odpravili v gozd. Šli smo po avtocesti, ki jo gradijo v dolini.
Ustavili smo se ob gozdu in nabrali šopek noric. Lep je bil pogled na cvetoči
rob gozda. Šopek smo doma dali v vazo, da smo imeli tudi v stanovanju pomlad.
Nejc,
Razred:
Mentorica: Viktorija
Caf
V okviru naravoslovnega dne, 25. 10. 2006, smo se
odločili, da obiščemo bližnji sadovnjak, ki se nahaja na Klopotčevi učni poti.
Vsebina naravoslovnega dne je bila zastavljena po načelu učenčeve bližine in se
je tematsko navezovala na učno tematiko pri spoznavanju okolja. Učenci so
spoznali dele drevesa (korenine, deblo, veje-krošnja), opazovana drevesa
poimenovali, določili lego sadovnjaka, prepoznavali živali v njem … Iz lastnih
izkušenj so pripovedovali o tem, kako se videz sadnega drevesa skozi štiri
letne čase spreminja. Svoja opažanja so sproti beležili na delovni-učni list.
Kasneje, v razredu, so narisali drevo v štirih letnih časih. Pri likovni vzgoji
pa so izdelali lepljenko iz barvitih jesenskih listov, nabranih na
naravoslovnem dnevu.
Slika: Češnja v štirih letnih
časih
Vir: Tadej Vajzman
Razred:
Mentorica: Antonija
Divjak
V projekt učne poti, smo se vključili tudi učenci 3.
razreda in podrobneje opisali travnik. Delo je potekalo v učilnici, kjer smo
izdelali plakat, reševali učni list in
listali po knjigah.
Nastaja plakat. Kako se že
imenuje rastlina, ki je užitna in
rumeno
cveti?
Na terenu smo opazovali rastlinstvo in živalstvo. Našli
smo veliko regrata in drugih trav. Zmotili smo tudi zajčka, ki se je do našega
prihoda mirno pasel.
Le kam se je skrila kislica?
Ali bo zaradi naše
malomarnosti vsako leto izumrlo vedno več rastlinskih vrst?
Razred:
Mentorica: Angelca Peklar
Pri spoznavanju
Klopotčeve učne poti smo obiskali
cimprano hišo in vodnjak. Prvi naravoslovni dan nam učenci
Naš naravoslovni dan
V šoli smo dobili objavo o naravoslovnem dnevu. Končno je
napočil ta dan.
V učilnici smo na temo cimprana hiša in vodnjak sestavljali
križanke, pesmi, uganke in vprašanja za intervju. Po malici smo odšli do
omenjenih kulturnih znamenitosti. Cimprana hiša je na pogled stara. Ima
slamnato streho, na steni so razpoke. V hiši še živi gospa Marija Kocmut. Z njo
je sošolka opravila intervju, veliko odgovorov smo dobili tudi na posamezna
vprašanja. Zunanjo podobo hiše smo ob natančnem opazovanju tudi narisali. Iz
Cogetincev smo se odpravili z lepimi
vtisi in novimi spoznanji o življenju nekoč. V učilnici smo uredili svoje
risbe. Za naravoslovni dan je bilo to veliko doživetje.
Sara Grdja,
Vir:
Laura Gomzi
Intervju z gospo Marijo Kocmut
Nika:
«Kako se počutite v stari hiši?«
Gospa
Marija: »Dobro.«
Nika: »So
tukaj živeli že vaši starši?«
Gospa
Marija: »Ne. Hišo sem podedovala od ljudi, pri katerih sem služila.«
Nika:
»Vas pogosto obiskujejo učenci, kakor mi danes?«
Gospa
Marija: »Ne, samo včasih.«
Nika:
»Kdo vam najpogosteje priskoči na pomoč?«
Gospa Marija:
»Največ sosedje.«
Nika:
»Hvala za odgovore.«
V vlogi
novinarke, Nika Blažič
25. 10. 2006 smo četrtošolci odšli k cimprani hiši.
Zanimal nas je tudi vodnjak v bližini te
hiše. Hiša je zgrajena iz slame, blata in lesa. Približno dvesto let stara hiša
je še vedno bivališče gospe Marije Kocmut. Vodnjak v bližini hiše je last
Žmavčevih. Najprej smo ga sami opazovali, nato sta nam gospod in gospa Žmavc
povedala vse o njegovem nastanku, namenu in drugih zanimivostih. Naravoslovni
dan smo zaključili zadovoljni. Domov smo odšli z novim znanjem o življenju
nekoč.
Anita Košar,
Stojimo
pred hišo in jo opazujemo.
Nam bo tudi
kaj povedala?
Slika: Cimprana hiša
Vir: Klemen Vršič
V sredo, 25. 12. 2006, smo četrtošolci prehodili del učne
poti. Naša naloga je bila opazovanje in spoznavanje cimprane hiše in vodnjaka
ob njej. Gospod in gospa Žmavc ta nam povedala veliko zanimivosti o vodnjaku.
Gospo iz cimprane hiše je intervjuvala sošolka Nika. Vsak je nato po opazovanju
risal cimprano hišo ali vodnjak. Zadovoljni smo odšli nazaj v šolo.
Urban Borko,
Vir:
David Kramberger Vir:
Klemen Vršič
Ni tako
enostavno kot odpreti pipo!
Danes je naravoslovni dan. Obiskali smo cimprano hišo in vodnjak.
Pred odhodom smo se pripravili na pogovor z gospo Marijo Kocmut in lastniki
vodnjaka. Na cilju smo si najprej ogledali hišo. Z njeno prebivalko Marijo
Kocmut smo se pogovorili in Nika je njene odgovore zapisala. Izvedeli smo, kako
so iskali vodo in kdaj so vodnjak izkopali. Nato smo se razdelili v dve skupini
ter hišo in vodnjak še narisali. V šoli smo uredili risbe in napisali besedila o preživetem dnevu.
Nika
Blažič,
CIMPRANA
HIŠA
Cimprana
hiša na klancu stoji, Zdaj se poslovi
od cimprane hiše
odpira
nam vrata in se smeji. in gospe
Miše.
Gospa
Miša v njej živi, Kar
si slišal, zapiši,
če jo kaj
vprašaš,
kar si videl, nariši,
ti vse
razloži.
iz spomina je ne izbriši.
Sara Grdja,
Razred:
Mentorica: Kristina
Kaučič
Učenci smo v okviru naravoslovnega dne želeli spoznati del
preteklosti. Mnoge zanimivosti smo slišali že v šoli, doma od staršev, mnoge
prebrali v knjigi o Cerkvenjaku. Da bi si pa znali nekatere stvari tudi bolje
predstavljati, smo se odpravili v muzej, za katerega skrbi gospod Feliks Rajh.
Že ob vstopu v zgradbo je našo pozornost pritegnila stara
trgovina. Ob razlagi in ogledu predmetov smo spoznali veliko zanimivega. Zbirka
zajema približno 800 eksponatov – staro pohištvo, glasbene instrumente,
gospodinjske pripomočke, fotografije in za mnoge dečke najzanimivejše predmete
– drobno orožje.
Pobrskajmo po naših
podstrešjih in pomagajmo razširiti to muzejsko zbirko.
Po ogledu smo zadovoljni odšli v učilnico, kjer je nastalo
veliko literarnih in likovnih izdelkov.
Vir: Benjamin Hojnik
OGLED MUZEJA
Zbrali smo se v učilnici. Po uvodnem pogovoru smo odšli v garderobo,
se obuli in počakali učiteljico. Po njenih dodatnih navodilih o varni hoji po
cesti smo se odpravili proti muzeju.
Pot je bila kratka. Pred zgradbo nas je že čakal gospod
Feliks. Povedali smo mu, zakaj smo prišli in z veseljem nas je povabil v stavbo.
Bili smo zelo radovedni, zato bi najraje vsi hkrati stopili skozi vrata.
Koliko zanimivih predmetov!
Najprej smo se ustavili v manjšem prostoru, kjer smo si
ogledali del trgovine. Zanimive so nam bile posode za bonbone in stara
blagajna. Nadaljevali smo z ogledom glasbenih instrumentov. To so instrumenti
domačega pihalnega orkestra, pri katerem je igral tudi njegov dedek.
Šli smo naprej in si ogledali ostale razstavljene
predmete. Največ časa smo se ustavili pred zbirko starega orožja. Ta je bila
zanimiva tudi za deklice.
Ko smo končali z ogledom, so nekateri vzeli iz torb
fotoaparate in nekaj predmetov fotografirali, drugi pa barvice in predmet, ki
nam je bil najbolj všeč, naslikali.
Po preteklem času, ki smo ga imeli na razpolago, smo se
gospodu Feliksu zahvalili in zadovoljni odšli proti šoli, kjer smo nadaljevali
z delom.
Anže Peklar,
Bili smo v hiši Vlada Tušaka. Del te hiše je danes
preurejen in v njem najdemo zbirko starih predmetov, za katere skrbi gospod
Feliks Rajh.
V muzeju smo bili lepo sprejeti. Videli smo veliko
zanimivih predmetov. Mnoge smo videli prvič in sploh nismo vedeli, čemu so bili
namenjeni. Ker nam je bilo vse zanimivo, smo imeli mnogo vprašanj, na katere
smo dobili še bolj zanimive odgovore. Po navodilih učiteljice smo nekaj
predmetov še narisali in opisali.
Na koncu smo se še vpisali v knjigo obiskovalcev in se
vrnili v učilnico.
Jure Š.,
Matjaž R., Mario D.,
MUZEJSKA ZBIRKA
FELIKSA RAJHA
Zelena stavba ob cesti stoji,
v njej si gospod Feliks muzej
uredi,
in tako poskrbi,
da se vsa zgodovine ne izgubi.
Tam najdeš mnogo stvari,
ki sploh ne veš,
kje in zakaj uporabljal jih bi.
Smo se po muzeju sprehodili,
veliko novega znanja dobili in
hitro ugotovili,
da življenje nekoč bilo je
drugačno – težko,
vendar mirno, lepo in nikoli
dolgočasno.
Julija M., Patricija
L.,
Cerkvenjačani imamo muzej,
v katerem otroci
zgodovino spoznavamo zdaj.
Gospod Feliks, hvala ti,
da za muzejsko zbirko skrbiš.
Zdaj vem, kje kuhali so krompir,
zdaj vem, kaj v šoli nadomestilo
je papir.
Zdaj vem …
Jure Š., Matjaž R.,
SEKIRA
Sekira je staro in široko razširjeno orodje, ki se že več
tisočletij uporablja za oblikovanje in razsekavanje lesa, podiranje dreves, kot
orožje in kot obredni ali heraldični simbol. Sekire imajo različne oblike,
odvisno od namena uporabe, vendar jo v splošnem sestavljata toporišče (tudi
ratišče) – držalo in nanj nasajeno rezilo.
Najzgodnejši primerki sekir imajo kamnita rezila z
nasajenimi lesenimi toporišči na način, ki je odgovarjal tedanjim gradivom in
uporabi orodja. Kasneje, v bakreni, bronasti in železni dobi, so se pojavila
rezila iz teh kovin.
Večina sodobnih sekir ima jeklena rezila in lesena
toporišča, vendar se v zadnjem času pojavljajo tudi držala iz plastike ali
posebne umetne mase iz steklenih vlaken in umetne smole. Današnje sekire so z
velikostjo in obliko prilagojene uporabi.
Anže Peklar,
Razred:
Mentorica: Cvetka
Bezjak
» Nobeno dobro dejanje
naj je še tako majhno, ni nesmiselno.«
» Delo v skupini je
kot pisanje besede. Če ena od črk manjka, beseda nima več smisla.«
Hien Le
Zame pomenijo dnevi dejavnosti dnevi narave, saj je vedno
povezano kaj z naravo. Prvi naravoslovni dan pa je bila Klopotčeva učna pot.
Torej smo šli na teren. Najprej smo šli do vinske trte. Tam smo si morali
izmisliti pesmico, potem smo šli do orientacijske točke, tam smo si izmislili
važne točke in narisali smo to orientacijsko točko. Ko smo prišli do Granate,
smo bili že malo žejni. Kmalu smo se odpravili proti šoli. Potem smo morali za
vse postaje narediti ankete. Naj bodo dnevi dejavnosti tako lepi, kot so bili
ti.
Katja Simončič,
Ekorobotek
Eko, kje imaš obleko?
Glej, tam je bananin olupek,
naj smukne v tvoj trebuhek.
Tam v travi je bonbonček
in je velik kot balonček.
Hitro ga pojej in papirček v košek
dej.
Tam na cesti je še mleko,
z mano bo odšlo za muco Meko.
Ona hitro ga bo spila
in se z njim poveselila.
Mama tetrapak bo v košek dala
in veselo zaplesala.
Zdaj je čisto in veselo
ter do jutra se bo pelo.
Martina Domanjko,
Katja Simončič , 6.a
Razred: 6. b
Mentorica: Marjanca
Golob
Ob prvem naravoslovnem dnevu smo odšli po učni poti k lübi
vodici. Lüba vodica je izvir v andrenški dolini. Nahaja se v gozdu zraven
ribnika. O vodici obstajajo različne legende. Ogledali smo si okolico in
izmerili temperaturo vode. Ko smo se vračali v šolo, smo med potjo spraševali
ljudi o tem, kaj vedo o imenu izvira
lüba vodica. Dobili smo zanimive odgovore:
·
voda
je bila zdravilna, zdravila bi naj živčni sistem;
·
izvir
lübe vodice naj bi odkrila ženska z otrokom. Po legendi bi naj verjetno to bila
Marija z Jezusom;
·
ker
nikoli ni zmanjkalo vode, so ljudje ob sušnih mesecih poimenovali izvir lüba
vodica;
·
po
legendi naj bi velikokrat ponoči gorela luč ob izviru. Če si se približal
izviru, pa je ugasnila;
·
ob
lübi vodici naj bi stala cerkev, ki se je pogreznila v zemljo (najbrž ob
potresu). Da je tam stala cerkev, naj bi ljudje izvedeli od nekega kmeta, ki je
kosil v bližini in je s koso zadel za »turen«;
·
nekoč
si je neka ženska umivala noge v vodi in vzkliknila:
»O, ti lüba vodica!« Tako bi se naj to ime
ohranilo še do danes.
Martina Breznik, Sandra Lovrec, Karolina Žižko in Tjaša Simonič, 6. b
Razred: 7.
Mentorja: Jasmina
Kumer, Slavko Toplak
25. 11. smo se odpravili v Slovenske Konjice na dvorec
Trebnik. Zjutraj ob osmi uri smo se zbrali na avtobusni postaji. Po petnajstih
minutah se je končno pripeljal avtobus. Nato smo se posedli in naravoslovni dan
se je pričel.
Po eni uri in pol se je avtobus ustavil in vsi smo si od
daleč ogledovali dvorec. Sprehodili smo se po poti, ki nas je vodila do njega.
Pričakal nas je prijazen vodič in nas pospremil do stolpa na veliki vzpetini;
med potjo nam je vodič pripovedoval pripovedke, ki krožijo o tem dvorcu.
Povedal nam je tudi, katere živali živijo v tem območju. Po dolgi poti smo
prišli do stolpa, a preden smo si ga ogledali, smo se najedli in si odpočili od
pohoda. Potem smo si končno ogledali stolp, opazovali smo razstavo knjig in
zastav. Prostori v stolpu niso bili ravno veliki in tudi svetli ne, večino ga
je bilo v temi. Po ogledu stolpa smo se odpravili na dvorišče in se še malo
razgledali naokrog. Pot se je nato nadaljevala po krajši poti do dvorca, kjer
smo si lahko kupili različne izdelke iz zelišč in spili njihov okusen zeliščni
čaj. A to ni trajalo dolgo, ker smo na koncu tekmovali v metanju podkev. Igrali
smo zelo dolgo, a sem na koncu bila vesela, saj sem dosegla 2. mesto.
Valentina
Polič, 7. b
25. oktobra smo se sedmi razredi odpeljali v okolico Celja
na ogled dvorca Trebnik. Tam nas je pričakal gospod, ki nam je povedal nekaj
besed o tem dvorcu. Kasneje smo se odpravili na kratek sprehod do razglednega
stolpa in nekdanjega gradu. Čez nekaj časa smo le prišli do našega cilja.
Najprej smo šli na razgledni stolp in si ogledali okolico. Potem pa smo se še
sprehajali po ostankih nekdanjega gradu. Vrnili smo se nazaj. Ogledali smo si
še dvorec, ki je bil poln zdravil, rastlin, mil … Za posladek smo dobili topel
čaj. Pred dvorcem smo se igrali igro in sicer smo morali tri podkve vreči
najbližje žeblju. V igri smo se znašla tudi dekleta in celo prekosila nekaj
fantov. Prvi trije zmagovalci so dobili tudi majhna darilca. Pojedli smo
sendviče in popili pijačo ter se vrnili nazaj na avtobus in se popeljali proti
Cerkvenjaku.
Razred: 8.
Mentorica: Marjanca
Golob
Razred: 9.
Mentorica: Iris
Breznik
Šola se je začela po ustaljenem urniku ob 8.00. Toda
"pouk" je trajal le 5 ur. Bil je namreč naravoslovni dan in deveti
razredi smo izdelovali makete stanovanj. Učitelji so nam že dva dni prej
naročili, da moramo s seboj prinesti škatle različnih velikosti ter povedali,
da naslednji dan izdelujemo makete stanovanj. Ko smo prišli v razred, smo se
posedli in pričeli z delom. Naša skupina je zlepila skupaj dve veliki škatli, v
njih naredila stene iz papirja in nato v "sobe" postavila še
pohištvo. Nekateri drugi sošolci pa so se lotili dela tako, da so skupaj
zlepili škatle od čevljev in ena škatla je predstavljala eno sobo. Da ni bilo
vse enobarvno, smo pohištvo, stene in zunanjost hiše oblepili z barvnim
papirjem. Ko pa je bilo delo končano, smo učiteljici Iris Breznik pokazali
izdelke in jih je ocenila. Zadnje pol ure smo imeli generalno pospravljanje
razreda, nato smo veselo odšli domov.
Razred: 6.
Mentorici: Cvetka
Bezjak, Marjanca Golob
Drugi naravoslovni dan je bil na temo alkoholizem: Delali
smo razne plakate in reševali naloge. Naučili smo se tudi novo igrico Zmešajmo
sadje.
Katja Simončič,
Drugi naravoslovni dan je bil namenjen alkoholizmu. Prvo
uro smo se pogovarjali o alkoholu in
zapisali, kaj smo se spomnili ob besedi alkohol. Dobili smo veliko
zanimivih odgovorov. Učiteljica nas je
razdelila v skupine ter razdelila
skupinam učne liste z različnimi
nalogami. Naša skupina je zaigrala igro z naslovom: Alkohol na zabavah.
Naravoslovni dan smo končali s prisego: Ne želim biti odvisen od alkohola.
Martina Breznik, 6. b
NAVODILA ZA STARŠE :
David, Jasmina, Andrej in Adriana,
6. b
Razred: 7.
Mentorja: Jasmina
Kumer, Slavko Toplak
Na ta dan smo se pogovarjali o marihuani. Izdelali smo plakate,
ogledali smo si film in se pogovarjali s socialno delavko. Ta dan nas je
poučil, da droge človeku škodujejo.
Otroci, pazite s kom se družite!
Larisa Žmavc,
Ne!
Ne prepuščajte se cigaretom,
alkoholu in drogam.
Ne sledite tem nadlogam,
raje jejte čips,
kot pa z drogami delate kiks.
Kaj vam v življenju pomagajo
droge in neke stvari,
recite ne in zdravi
bodo vsi.
Kaj bi bilo, če ljudje kadilci
bi vsi izumrli kot
mravlje in take
prazgodovinske stvari.
Patricija Kocbek,
DROGE
Da droge
niso zdrave
vsakdo
ve,
ampak to
ljudi
niti
malo ne zanima.
Zato na
naravoslovni dan
imeli
smo prav posebno temo,
da ne bi
prišli v tisto temo,
ki
zastrupi te.
Valentina Polič, 7.b
DROGE
Droge, droge, droge …
Zakaj samo droge
pri mladostnikih
vrtijo se povsod in uničijo
telo
droge …
No, o tem smo kar dosti
povedali,
ko smo to na naravosolvni
dan imeli,
naredili smo plakate,
pripravili igre
in brez skrbi; nismo imeli
igle!!
Valentina Polič, 7.b
Razred: 8.
Mentorja: Irena
Druzovič, Mirko Galun
Film govori o ljudeh, ki so zasvojeni z drogami. Vse se
začne s kajenjem marihuane, ki počasi pripelje do nevarnejših droge. Ko enkrat zaideš
v svet mamil, izhoda več ni.
V filmu sta glavna junaka mlada človeka, ki sta že v
resničnem življenju preizkusila grenkobe zasvojenosti. To sta bila Lana in
Tadej. Tadej se je že redno drogiral in velikokrat se je želel odvaditi. Pri
tem mu je pomagala njegovo dekle Lana, ki je po nekaj preizkusih obupala nad
njim in tako tudi sama izkusila prvo
dozo in nato drugo, pa še tretjo in tako naprej. Ta pot jo je pripeljala do
prostitucije. Nekajkrat sta skupaj poskušala prenehati, vendar jima ni uspelo. Dobila
sta priložnost, ko se je Tadej spomnil na svojo mamo, ki ju je le stežka
sprejela. Torej, bila sta en mesec brez
droge, ko se je on odločil, da gre malo na sprehod. In to je bilo tudi zanj
usodno, saj je skupaj z Lano spet padel v svet mamil. Na koncu zgodbe si je
Lana vbrizgala svoj »zlati šus« , ampak je vseeno preživela, medtem ko je
Tadeja zadela nasprotna stran Lanine usode.
Ubili so ga »dilerji«, ki jim je bil dolžan velike vsote denarja.
To se ne dogaja samo v filmih, ampak tudi v vsakdanjem
življenju. Posledice uživanja drog so grozne. Predvsem prizadeneš sebe in
ljudi, ki te imajo radi. Kakšen je smisel uživanja drog? Ni ga! Zato poišči
kakšno dejavnost, ki te v življenju veseli, in jih nikoli ne začni uživati, ter
si zapomni – IZHODA NI!
Anja Bratkovič, 8. b
Razred: 9.
Mentorica: Iris
Breznik
Dne, 19. 12. 2006 smo imeli naravoslovni dan. Deveti
razredi smo imeli temo spolna vzgoja. Najprej smo imeli »življenjsko matematiko«,
ki nam jo je predstavil Gogi. Bil je zelo zabaven in mislim, da se takrat ni
nihče dolgočasil. Gogi nas je učil, kako osvojiti osebo, ki ti je všeč, nato
smo malo »repali«. To je trajalo eno
šolsko uro. Nato je prišla medicinska sestra iz Lenarta, ki nam je podrobneje
razložila nekaj o spolnosti, o zaščiti, o spolnih boleznih. Po razlagi
medicinske sestre smo pogledali še videokaseto o spolnosti. Ko smo si jo
ogledali, smo se pogovarjali o vsebini filma in si prebrali zgodbo o Ani in
Borutu. Na koncu smo si pogledali, kako se pravilno natakne kondom. Med
prostovoljci so bili dečki in deklice. Seveda smo to poskusili na banani, kar
se nam je zdelo zelo smešno. Za zaključek pa še je vsak učenec izdelal pentljo
za boj proti aidsu. Ta dan je hitro minil in spoznali smo veliko koristnih
stvari, zraven tega pa smo se še zabavali.
Patricija Vilčnik,
Razred:
Mentorici: Anica
Borko in Rozina Čuček
Učenci prvega razreda smo sodelovali pri projektu Triglav
v moji šoli. Zavarovalnica Triglav je naročila pri Florini živo smrečico, ki
smo jo okrasili. Smrečico smo v pomladanskem času posadili v botanični vrt.
Pred novim letom smo v razredu okrasili smrečico. V
srebrni papir smo ovili orehe. Iz slanega testa smo izrezali različne oblike.
Aleš,
Vesela sem bila, da smo lahko tudi v šoli okrasili
smrečico. Ta smrečica je bila posajena v loncu. Doma nismo imeli takšne. Po
okraševanju smo se vsi učenci zbrali ob smrečici in si peli pesmice ter bili
dobre volje.
Sara Lovrec,
Pred novim letom so nas obiskali zastopniki Zavarovalnice
Triglav. Ogledali so si našo okrašeno smrečico in jo fotografirali. Vsi učenci
smo dobili darilca: denarnico, beležko in pisalo. Zapeli smo jim pesmico.
Tjaša,
S Florine so nam pripeljali smrečico. To ni bila navadna
smrečica, ampak živa, ker je bila posajena v loncu. Okrasili smo jo z okraski,
ki smo jih izdelali sami. Prinesli smo modelčke za kekse in iz slanega testa,
ki smo mu dodali cimet, izrezali oblike po želji. Tudi učilnico smo si okrasili
s smrečicami in zvezdicami.
Patricija Čuš,
Razred:
Mentorica: Viktorija
Caf
V mesecu decembru smo izvedli praznično delavnico. Že od
začetka šolskega leta smo pridno zbirali prazne stekleničke Fructalovih sokov
(modre barve). Poslikali smo jih z belo tempera barvo (zimski motivi) in
polakirali z lakom za utrjevanje. Lotili smo se tudi izdelave ledenih rož iz
plastenk. V ta namen smo plastenkam odrezali dno, robove pa prirezali v obliko
snežink. Detajle smo na ledene rože-snežinke narisali z zlato in črno konturno
barvo za steklo.
Izdelke smo predstavili na božičnem bazarju.
Razred:
Mentorica: Antonija
Divjak
Prvi decembrski dan smo učenci povabili v šolo svoje
starše in skupaj smo preživeli lep
delovni dopoldan. Barvali smo stare
stekleničke in zgoščenke, ki smo jih nato pekli v pečici. Vanje bomo vstavili
okrasne svečke in tako bomo tudi mi
prispevali k novoletnemu bazarju.
Več časa smo porabili za izdelovanje adventnih venčkov.
Skupaj s starši smo naredili prave umetnine, ki nam bodo doma polepšale
hladne decembrske dni.
V nedeljo bomo prižgali prvo svečko in nato še vsako
naslednjo nedeljo po eno.
Božični bazar
Staršem
so bili izdelki zelo zanimivi.
Razred:
Mentorica: Viktorija Caf
Skozi vse šolsko leto se srečujemo z odpadno embalažo. V drugem
razredu smo se dogovorili, da jo bomo koristno uporabili. Prazni tulci
papirnatih brisač se dajo imenitno uporabiti za izdelavo preprostega glasbila!
Mi smo si izdelali indijansko ropotuljo »padajoči dež,« poizkusite še vi, njena
izdelava je zelo preprosta.
V drugem razredu je pri pouku še vedno prisotna igra. In
ni lepše igre, kot je ta, da priročni lutki posodiš svoj glas. In že se
predstava lahko začne! Material za izdelavo?
Zavržene kartonske škatle in lesene palčke.
Velikokrat nam pri delu v razredu ostanejo koščki lepenke
in kolaž papirja. Učence že od prvega razreda navajam, da take »ostanke«
shranjujejo, saj se dajo kasneje koristno uporabiti za izdelavo razredne
dekoracije. Iz takšnih »ostankov« so tudi roboti, ki krasijo našo učilnico.
Ježki
Hlebčki
so dobili še iglice, očke, noske
in
postali so ježki.
Vsako
jutro nas prijazno počakajo
v
učilnici in nas veselo pozdravijo.
Učenci 2. razreda
Mentorica: Angelca Peklar
V okviru ekoprojekta smo iz odpadnega papirja naredili pustne maske.
Nekaj izvirnih izdelkov predstavljamo na fotografijah.
Razred: 6.
Mentorica: Cvetka
Bezjak, Marjanca Golob
Prvi tehnični dan smo izkoristili tako, da so fantje iz
majhnih tankih deščic in vrvic izdelovali majhne stolčke. Deklice pa smo iz
umetne mase izdelovale nakit.
Najboljši je bil drugi tehnični dan, na katerem smo
izdelovali učila, saj smo lahko delali v parih. Z Martino sva naredili
svetilko, imeli sva majhno žarnico, nastavek za žarnico, baterijo, žice in les.
Baterijo in žarnico sva povezali z žicami in to sva postavili na leseno majhno
hišico. Obema je bila zelo všeč.
Katja Simončič,
Doma
smo si morali ogledati star predmet, povprašati o njem in izdelati skico. Od
doma smo prinesli material, ki smo ga potrebovali pri izdelavi. Izdelovali smo
različne predmete, kot so: star telefon, ročna slamoreznica, ribež … Ko smo
končali, smo plakate še predstavili.
Adriana Mohorič, 6.b
Na
drugem tehniškem dnevu smo izdelali kompas. Od doma smo prinesli les, vit in
napere. Iz lesa smo naredili napere podstavek in napero namagnetili. Na karton
smo narisali strani neba in ga nalepili na podstavek. Z vrvico smo napero
navezali na les. Na koncu smo kompase tudi preizkusili.
Andrej Šilec, 6. b
Razred: 7.
Mentorja: Jasmina Kumer, Slavko
Toplak
Prvi tehnični dan smo imeli v mesecu oktobru. Imenoval se je
»Uporabni predmeti«. Izdelovali smo razne reči. Učenci 7. b razreda smo
izdelovali loke in podobe iz ličja. Dečki so z našim razrednikom, g. Slavkom,
izdelovali loke. Deklice pa smo delale podobe iz ličja. Material, ki smo ga
potrebovali pri izdelavi, smo prinesli od doma, nekaj pa smo ga dobili v šoli.
Izdelovali smo v dvojicah. Po končni izdelavi smo po štirih šolskih urah
zapustili razred in tako odšli domov. Dečki so odšli z učiteljem na travnato
igrišče preizkusiti, če delujejo kot po načrtu.
Tatjana
Kozar, 7. b
2. tehnični dan je bil zelo poučen. Naučili smo se veliko
o delovanju srca. Nekatere je to tako navdušilo, da so rekli, da bodo postali
zdravniki.
Peter Braček, 7.a
Srce
Srce je organ, v katerem čutiš
resnico, bolečino in ljubezen.
Srce se da zlomiti,
kadar čutiš izgubo najdražjih.
Srce ti pove, ali si zaljubljen,
razočaran, ali je prevarano srce.
Srce ukazuje ljubezni.
Če je razočarano, nima
smisla do življenja.
Ko izbiraš prijatelja,
ga glej po srcu in duši,
ne po lepoti.
Barbara Klobasa, 7. b
Razred: 8.
Mentorja: Irena
Druzovič, Mirko Galun
Ponedeljek, 9. oktober, ni bil čisto navaden šolski dan,
temveč je bil tehniški dan. Ta dan smo delali po navodilih razredničarke, ge.
Irene Druzovič, pomagala in svetovala pa nam je tudi ga. Zdenka Bradač. Učenci
smo bili zadolženi, da prinesemo različne materiale za delo, kot so: slama,
razni poljski pridelki, jesenski plodovi, gozdni plodovi, blago in ličje. Vsi
smo že nestrpno pričakovali trenutek, ko bomo pričeli ustvarjati. Delo je
potekalo nemoteno. Zmotili so nas le fotografi, ki so se potrudili, da je bilo
naše delo prikazano tudi drugim učencem. Kdaj pa kdaj smo morali v učilnico za
tehniko in fiziko po kakšen pripomoček, ki smo ga potrebovali pri delu. V tej
učilnici sta pridna mojstra Rok in Žiga izdelovala umetnino - prešo iz lesa.
Naša skupina pa je izdelovala lutke. Vsi smo se trudili po svojih najboljših
močeh, kar se je videlo pri končnih izdelkih. Ob koncu pouka smo si jih vsi z
zanimanjem ogledali, saj so že krasili našo učilnico. Med njimi smo lahko
našli: žival iz kostanjev, prešo, ptičjo hišico, kitke iz ličja, lutke iz
jesenskih pridelkov in blaga ter razne okraske. Zelo zabaven dan je bil, saj je
prevladovala naša iznajdljivost in domišljija. Upam, da nam naslednja jesen
prinese podoben tehniški dan in nam s tem polepša turobne jesenske dneve.
Anja Bratkovič, 8. b
23. januarja je bil na naši šoli ponovno dan, kakršnega si
učenci vedno znova želimo – tehniški dan. Učitelji so nam pred tem dnevom
predstavili nekaj predlogov, tako da smo lahko prinesli ustrezni material, ki
smo ga pri delu potrebovali – plastenke, steklenice, zamaške, različne kozarce
za vlaganje, škarje, lepila.
Učenci obeh osmih razredov smo izdelovali učila. Učenci
našega razreda smo večkrat zašli v učilnico za tehniko in fiziko, kjer smo si z
različnimi orodji ter stroji olajšali delo. Delali smo po skupinah, od koder
sta nato nastala dva izdelka – barometer in brizgalko. Poleg izdelka smo še
morali narisati skice, napisati opis postopka ter zapisati vsa orodja, ki smo
jih uporabljali.
Namen teh tehniških dni je razvoj ročnih spretnosti,
potrpežljivosti in natančnosti skupinskega dela.
Anja Bratkovič, 8. b
Razred: 9.
Mentorja: Štefka
Vidovič, Marjan Žmavc
Dan se je začel kot vsak drug, ob 8. uri. Učitelj Galun
nam je naročil, da naj izdelamo nekaj uporabnega. Nekateri pa so se odločili za
bezgovo pištolo. Dan je bil zelo zanimiv, saj smo lahko uporabljali svojo
domišljijo. Na koncu smo učitelju pokazali izdelke in z njimi lahko odšli
domov. Dan je hitro minil.
Vanesa Škerget, Danijela Rojko
Za drugi tehnični dan smo morali učenci izdelati učilo.
Deklice
Najprej smo morale iz lesa ali iz kartona izrezati
polkrog. Na ta polkrog smo nalepile številčnico, na kateri so bile označene
stopinje. Čez obe plasti (karton ali les) smo na vrhu naredile majhno luknjico,
skozi katero smo potegnile nit in nanjo obesile utež. Tako je bil naklonomer
končan. Med vsem tem delom smo se zabavali in drug drugemu pomagali.
Razredi: 1. – 9.
Mentorica: Iris
Breznik
Čez vse
leto smo se pridno vključevali v akcijo zbiranja kartuš in starega papirja.
Joj, to pa je
težko!
Karton je treba zložiti.
Iz starega papirja smo izdelovali pustne maske. Ugotovili
smo, da se marsikatera stvar še da koristno uporabiti, preden jo pošljemo v
predelavo ali uničenje.
»Moja glava na dežniku je iz odpadnega papirja, ki bo
pozneje končala v zabojniku za star papir,« je dejala Ana.
Učenci druge triade so se tudi letos pomerili na šolskem
tekmovanju iz znanja Raziskovanje okolja Evrope – obale in morja.
Pred kvizom sem imela tremo, ko pa sem videla vprašanja,
so se mi zdela zelo lahka. Med kvizom sem se počutila kakor pri vseh drugih
testih.
Nika Blažič, 4.a
V petek, 9. 3. 2007, ko smo pisali ekokviz je bilo precej
naporno. Prvo uro smo imeli naravoslovje, drugo pa športno vzgojo, kjer sem se
prav sprostila in uživala. Nato je šla pisat prva skupina, mi pa smo imeli
slovenščino. Potem smo šli pisat mi. Učiteljica nam je povedala, kje naj se
usedemo in pričeli smo pisat. Pomagali smo si lahko samo s CD-jem in z ničimer
drugim. Prva stran je bila še kar preprosta, druga in tretja pa nista bili tako
preprosti. Imeli pa smo 30 minut časa za reševanje. Ko sem bila na zadnji
strani, mi preprosto ni več pokazalo tistega, kar sem želela videti in tedaj je bilo konec. Oddati smo
morali liste. V torek, 13. 3. 2007, smo četrto uro zvedeli za rezultate. Nisem
preveč dobro pisala, ampak tudi za to je bil potreben trud.
Sandra Lovrec, 6. b
Ko smo prvič šli v računalniško učilnico za ekokviz, nam
je učiteljica povedala, da bomo 9. 3. 2007 pisali test in tisti, kateri zbere
največ točk, bo šel na državno tekmovanje. Ko smo šli iz učilnice, sem si
mislil: «To bo zdaj kakšen težak test.« Še sreča, da nam je učiteljica dala
CD-je, s pomočjo katerih smo se lahko učili in da smo vsak teden hodili v
računalniško na vaje. Nato je bil 9. 3. 2007. Vsi smo bili nemirni in čakali na
teste in si mislili: »Zdaj ne bom zbral niti ene točke.« Učiteljica nam je
razdelila liste in vsi smo na isto minuto začeli. Nato smo pisal 30 minut. Ko
je minilo toliko časa, smo vsi morali oddati liste in oditi iz učilnice. Nato
je pisala še druga skupina. Čez štiri dni smo dobili rezultate. Nisem pisal
ravno najboljše, ampak za začetek je dovolj.
Ekokviz mi je bil zelo všeč in veliko sem se naučil o
naravi, o ogroženih vrstah živali ter o onesnaževanju narave. Bilo je v redu in
pisal bi še enkrat.
Pri spoznavanju okolja smo se učili o zdravi prehrani.
Zadnjo uro smo sestavili sadno solato. Vsak je prinesel najljubši sadež, ga
olupil, narezal in dal v skupno veliko skledo. To smo rahlo premešali, dali v
lončke in okrasili s smetano in kakavom. Hm, kako je bilo dobro!
Tilen,
Začelo se je jeseni 2006. Naša
osnovna šola je vstopila v klub ŠKL odbojka. Naš trener Zoran Kolednik nas je dvakrat
tedensko po dve uri pripravljal na tekme. Na treningih smo se zelo trudili.
Naša prva tekma je bila v OŠ Črešnjevec. Tekmo smo
izgubili, a smo bili vseeno veseli in ponosni, da smo lahko predstavljali našo
šolo. Druga tekma je bila v domačem okolju, v OŠ Vitomarci. Igrali smo proti OŠ
Gustava Šiliha Laporje, zato je bila tudi trema malo večja. Tretja tekma je
bila spet v Vitomarcih proti OŠ Črešnjevec. Tekmo smo spet izgubili. Naša
zadnja tekma pa je bila v gosteh (OŠ Laporje). Po tej tekmi smo izpadli, a smo
bili vseeno ponosni na to, kaj smo dosegli. Te dogodivščine ne bomo nikoli
pozabili.
Danijela Rojko, Vanesa Škerget,
Pri ekokrožku je zelo zanimivo, saj se lahko naučiš veliko
novega. Kadar je lepo vreme urejamo šolsko okolico. Pozimi delamo različne
plakate, ki si jih lahko ogledamo v jedilnici. Delamo pa tudi eksperimente.
Nazadnje smo izdelali plakat o zdravi prehrani in obeležili svetovni dan voda.
Saša Lorenčič, 8. b
Leta 1992 so Združeni narodi določili poseben dan v letu,
22. marec, s katerim se v mednarodni javnosti obeležuje in poudarja skrb za
vodo. Obdobje 2005 – 2015 je bilo razglašeno za desetletje ukrepanja s skupno
temo »Voda za življenje«.
Ljudje so vse premalo zavedamo, kako je voda pomembna za
življenje, zato jo neprestano porabljamo za gospodinjstvo, osebno higieno,
kmetijstvo … Poleg tega pa jo tudi zelo onesnažujemo.
Člani ekokrožka so izdelali plakate, ki nas opozarjajo na
planet, ki bo čez par desetletij ostal brez dragocenega naravnega vira.
Anja
Bratkovič, 8. b
EKOZNAK ŠOLE
UVOD
V naši šoli se vsi, učenci in učitelji, zavedamo, da je
narava naše največje bogastvo. Lepše
in kvalitetnejše življenje v prihodnosti pa lahko dosežemo tako, da gradimo
zdrave odnose med nami in naravo, družbo in državo.
Iz teh razlogov smo se tudi vključili v ekoprojekt, ki
poteka na naši šoli že četrto leto. V tem šolskem letu smo si zadali nekaj
ciljev, ki smo jih tudi skozi celo šolsko leto uspešno uresničili.
Cilji: - opazovanje, raziskovanje
narave in oblikovanje odnosa do narave;
- ekološko osveščanje učencev;
- povezovanje in sodelovanje projektnega dela s starši in širšo družbeno
skupnostjo;
- skrb za prijetnejše življenje in delo v šoli
ter prijetnejše medsebojne
odnose;
- sodelovanje na različnih natečajih;
- izvedba ekodneva – predstavitev našega projektnega dela.
V letošnjem šolskem letu smo dali v ospredje temo Zdravo
življenje. Vsi učenci so se seznanili o zdravi in nezdravi hrani v našem
vsakdanjem življenju. Na to temo so izdelovali plakate, sestavili prehrambeno
piramido, pekli kruh, iz različnega sadja delali sadne solate in napitke, si
ogledali kaseto o zdravi hrani in o tem
poslušali predavanje medicinske sestre.
Skrbeli smo tudi za urejenost ekokotičkov, za urejenost in
okrasitev učilnic glede na letne čase, izvedli čistilne akcije v okolici šole,
izdelovali ekovoščilnice ter sodelovali v akciji »Zbiranje starega papirja«.
Skupaj smo se naučili, da so prednosti Ekošole kot način življenja:
-
da
okoljsko izobraževanje postane del ciljev in vsebin vsakega šolskega predmeta;
-
da
gre za celostno prepoznavanje in reševanje okoljskih problemov;
-
da
vključevanje v program oblikuje pri mladih državljansko kulturo in gradi
samozavest;
-
da
gre tudi za izboljšanje medsebojnih odnosov v šoli in okolici;
-
da
pri tem mladi ob okoljskih dejavnostih razvijajo kreativnost, inovativnost in
oblikujejo ter izmenjujejo nove ideje;
-
da
se učenci tudi vključujejo v demokratično odločanje pri reševanju okoljskih
problemov na lokalnem in državnem nivoju.
Torej ekošola je način življenja, kjer gre za sistematično
okoljevarstveno vzgojno-izobraževalno delo šole, saj si učenci pridobivajo
vrednote in razmišljanja, ki jih bodo nosili s seboj vse življenje.
Zahvaljujem se vse sodelavcem in učencem naše šole.
Koordinatorica: Suzana Klasič
EKODNEVI V PRVEM IN DRUGEM RAZREDU
V projektu je sodelovalo 11 učencev prvega razreda pod
mentorstvom Andreje Černel in 11 učencev drugega razreda pod mentorstvom Suzane
Klasič.
V letošnjem šolskem letu smo v okviru ekoprojekta
raziskovali naslednje teme:
Učenci prvega in drugega razreda smo se spraševali, kaj
vse je pomembno za ohranjanje zdravega življenja.
Pri pouku smo spoznavali ustrezne učne vsebine ter izvedli
naravoslovni dan.
V okviru naravoslovnega dne smo razvrščali zdravo in
nezdravo ter pripravili zdrave obroke.
Otroci so si pripasali predpasnike, si pripravili delovno
površino in pričeli pripravljati hrano.
Po skupinah so očistili sadje, ga olupili, narezali ter
pripravili sadno solato ter limonado.
V nadaljevanju so izdelovali različno sadje in zelenjavo
iz plastelina, das mase, gline, na to temo pa so tudi slikali.
Skupaj smo oblikovali prehransko piramido, o kateri nas je
dobro podučila tudi izvenšolska sodelavka, predstavnica zdravstvenega doma.
Ogledali smo si tudi videokaseto o zdravi hrani ter
ugotavljali prednosti in slabosti posameznih prehrambenih izdelkov.
Skupaj smo se strinjali s trditvijo: »Jej petkrat na dan čim bolj raznoliko hrano, pa bo želodček tvoj poln
in telo vedno zdravo.«
Priprava sadne kupe. Izdelava
prehranske piramide.
Ustvarjanje »eko« sadežev.
Za zdravo življenje ne smemo pozabiti
na naše zobe. Res je, da nas velikokrat premami bonbon in čokolada, vendar
nikoli ne smemo pozabiti, da si po njiju očistimo svoje zobe. Pa naj bo to le
košček jabolka ali zobna ščetka, obogatena s primerno zobno pasto.
Da pa na to ne pozabimo, nas redno obiskuje šolska zobna
asistentka in nas spomni, kako je, če so naši zobje piškavi in polni zobnih
škratov.
V mesecu marcu nam je pokazala pripomočke, ki jih
zobozdravnik uporablja pri srečanju z nami. Vsakdo si je od blizu pogledal in
prijel klešče, zobno ogledalce ter sondo.
Zaužili
smo zobno tabletko, ki pa je razkrila resnično čistočo ali pa »umazanijo« naših
zob.
Po končanem obisku smo tudi likovno ustvarjali.
Skozi risbo začutimo
pomen skrbi za zdrave zobe.
ODPADKI
Pomemben del našega življenja pa ima tudi skrb za okolico
in ločevanje odpadkov.
S tem se otroci po večini srečujejo že v svojem domačem
okolju, redno pa tudi v vsakdanjem življenju v šoli.
Ugotovili smo, da lahko iz odpadnega materiala izdelamo
tudi zanimive inštrumente, postavimo hiše ali pa škatle kar oživimo v robote.
V učilnice smo postavili škatle za ločeno zbiranje
odpadkov, ob tem pa spoznali EKO znak naše šole.
V mesecu marcu smo na šoli izvedli akcijo zbiranja odpadnega
papirja, na katero pa so se otroci in njihovi starši dobro odzvali.
Cel mesec so pridno prinašali papir, ki se ga je nabralo
skoraj za poln zbiralnik papirja.
Naravni odpadki se spremenijo v gnojilo za rastline,
medtem ko papirčki, pločevinke, plastenke in vse ostalo kažejo slabo luč za
življenje rastlin, živali in ljudi. Tega se otroci že dobro zavedajo in zato
skozi celo šolsko leto skrbijo za čisto in urejeno okolico šole in njenih
prostorov.
Takole pa ohranjamo našo naravo čisto.
Kaj je lepšega, kot poslati nekomu voščilo za praznik! Ob
tem doživita oba zadovoljstvo, pošiljatelj in naslovnik.
V okviru tehniškega dne smo izdelovali različne voščilnice
ter jih ponudili tudi obiskovalcem v prazničnih decembrskih dneh.
Poleg voščilnic smo izdelovali tudi male okraske,
aranžmaje, krasili smrečico …
DEJAVNOSTI UČENCEV 3. b-RAZREDA V PROJEKTU EKOŠOLA KOT NAČIN ŽIVLJENJA
Mentorica: Marija
Kumer
CILJI:
*
* *
V začetku šolskega leta so bili učenci seznanjeni z
nadaljevanjem projekta ekošola kot način življenja.
Skrbeli so, da je bila učilnica urejena. Navajali so se na
varčevanje z vodo in elektriko. Izdelali so okraske iz slanega testa,
voščilnice iz naravnega materiala, pustne maske in pirhe iz odpadnega materiala
ter se udeležili akcije Zbirajmo star papir.
Poleg navedenega smo poglobljeno obravnavali tematske
sklope Hodim po sadovnjaku, Rad živim v urejenem okolju in Tudi jaz varujem
okolje.
Učenci so spoznali sadovnjak kot življenjski prostor ter
pomembnost vzdrževanja harmonije med
naravo in človekom, saj je intenzivna pridelava sadja s kemijskim poseganjem v
naravno rast in razvoj rastlin ter živali povzročila opustošenje naravnega
prehranjevalnega procesa. Z opazovanjem sadovnjaka so uvideli povezavo med
rastlinami in živalmi v naravnem sadovnjaku ter škodljive posledice pretirane
kemizacije pridelave sadja.
Spoznali so opravila v sadovnjaku med letom. Na učnem
sprehodu so opazili in poimenovali različne vrste sadnih dreves. Poimenovali so
tudi dele drevesa in se seznanili z življenjem pod zemljo v sadovnjaku. V šolo
so prinesli različne vrste sadja, jih med seboj primerjali ter razvrščali.
Pripravili so sadno solato, iz jabolk pa iztisnili sok.
Pri obravnavi učnega sklopa Živim v urejenem okolju so se
učenci odpravili raziskovat bližnjo okolico. Opazovali so njeno urejenost.
Ugotavljali so, ali je postavljenih dovolj košev za odpadke, kje so potrebni
smetnjaki za steklo, papir in plastiko. Po učnem sprehodu smo se pogovorili,
kako bi lahko sami uredili in polepšali okolico. Ugotavljali so, kdo škoduje
naravi in okolju in da tudi sami kdaj povzročijo škodo, ko hodijo po travnikih,
nabirajo rože… Zapisali so, kako sami skrbijo za učilnico. Pripovedovali so,
kako doma pomagajo pri urejenosti okolja. Sprehodili so se tudi okrog šole ter
ugotovili, kdo skrbi za šolsko okolico, za bližnje zemljišče, za odvoz
odpadkov. Spoznali so, da je za vsako površino ali za vsak prostor nekdo
odgovoren in da mora zanj tudi skrbeti. Poimenovali so službo, ki skrbi za
odvoz odpadkov.
Pogovarjali smo se o ločenem zbiranju odpadkov in vnovični
predelavi, o tem, kateri odpadki so razgradljivi in kateri nerazgradljivi.
Učenci so našteli predmete, ki se ne morejo razkrojiti ter poimenovali odpadke,
ki so razgradljivi. Spoznali so, da lahko odpadke znova predelamo in tako tudi
uporabimo. Pogovarjali smo se tudi o tem, ali doma odpadke odlagajo ločeno, ali
je za to poskrbljeno v njihovem kraju. Doma so pogledali v koš in zapisali
sestavo odpadkov, ki so v njem, ter ugotovili, katerih odpadkov je največ.
Pogovarjali smo se tudi o onesnaževalcih okolja. Spoznali
so, da s širitvijo naselij in povečanim prometom človek onesnažuje zrak, vodo,
prst, podtalnico, skratka spreminja naravno okolje in s tem zmanjšuje in slabša
življenjski prostor za živa bitja, ki tam živijo. Ugotavljali so, kako lahko
sami prispevajo k ohranjanju okolja.
EKOPROJEKT IN 4. b-RAZRED
Razred: 4. b
Mentorica: Jožica Zorko
ZDRAVO ŽIVLJENJE
Cilji: - spoznajo pomen zdrave prehrane za rast in razvoj,
- spoznajo prehransko piramido,
- razločujejo hrano po izvoru in
načinu predelave.
Dejavnosti: - poslušajo predavanje medicinske sestre iz ZD
Lenart o pomenu
zdrave prehrane za rast in razvoj,
-
izdelajo plakat prehranske piramide,
-
izberejo dan in spremljajo, kaj so ta dan pojedli,
-
oblikujejo svoj najljubši in hkrati najbolj zdrav jedilnik,
-
jedilnik likovno upodobijo.
Izdelali smo
prehransko piramido
Cilji: -
spoznajo vrste in zgradbo zob,
- spoznajo pomen zdrave prehrane in higiene za zdrave
zobe,
- spoznajo pomen zdravih zob za normalno delovanje
prebavil,
- razločujejo bolezni zob ter vpliv le teh na organizem.
Dejavnosti:
- ogled
diapozitivov »zdrav nasmeh«,
-
umivanje zob,
- kako
čisti so moji zobje,
-
izdelajo plakat,
-
literarno ustvarjajo »Zdrav zob pripoveduje«.
Pripravili smo
plakat o zobeh
Zdrav zob
pripoveduje
Nekega večera me je deklica pozabila umiti. To je bilo
grozno, saj sem postal črn in grd, vame so prišle bakterije, joj, to je bilo
grozno.
Nekega jutra pa se je deklica odločila, da boš k
zobozdravniku. Bil sem vesel, malo pa me je bilo strah, tako kot deklico. Ko
sva prišla k zobozdravniku, je ta samo vrtal. Mislil sem, da me bo izpulil,
vendar me je pozdravil. Tako sem spet lep in zdrav.
Deklica pa je od takrat vedno umivala zobe ter se
prehranjevala z raznimi zdravimi dobrotami.
Urška
Rižnar
Zdrav zob pripoveduje
Deklica je razmišljala: »Zakaj bi si umivala zobe, če pa
to sploh ni potrebno?«. Raje je jedla sladkarije.
Nekega jutra se je zbudila in počutila se je zelo slabo.
Stekla je k mami in ji povedala, da se počuti zelo slabo, da jo boli zob. Mama
jo je opomnila, da si premalo umiva zobe. Odšli sta k zobozdravniku.
Zobozdravnik je našel luknjico v zobu. Rekel ji je, da si mora bolj redno
umivati zobe.
Deklica ima to vedno v mislih. Sedaj si redno, zjutraj in
zvečer, umiva zobe. Veselo se nasmeje s svojimi zdravimi zobmi.
Nika
Rojko
Cilji:
-
oblikujejo novoletno voščilnico iz kar se da naravnih materialov,
-
bogatijo smisel za kombinacijo različnih materialov in barv.
Dejavnosti:
- izdelajo estetsko ekovoščilnico.
Cilji:
-
spoznajo pomen ločenega zbiranja odpadkov,
-
razumejo škodljivost divjih odlagališč,
- zvedo,
da se odpadki lahko uporabljajo kot surovina.
Dejavnosti:
- ločeno
zbirajo odpadke v razredu
- sodelujejo
v akciji zbiranja starega papirja,
- likovno
ustvarjajo.
Iz različnih škatel
smo naredili robote.
Razred 5. b
Mentorica: Milena Zagoršek
Učno – vzgojni cilji:
Učenci:
Učenci so se seznanili z načinom zdravega življenja. Na
začetku so spoznali, kakšna je pravilna prehrana in kako lahko s prehrano
ohranjajo in krepijo svoje zdravje. V nadaljevanju so interpretirali svoje
prehrambene navade. Seznanili in opisali so še druge načine zdravega življenja,
kot so gibanje, spanje in počitek, redno in temeljito umivanje, umivanje
zob,cepljenje in obisk pri zdravniku. Spoznali so tudi pomen doma in družine
pri skrbi za svoje zdravje in dobro počutje.
Spoznali so pregovore o zdravju. O predelani temi so
izdelali plakate.
Kot primer zdrave prehrane smo pripravili sadno solato, s
katero smo potešili lačne želodčke. Ob tem so pripravili tudi primeren
pogrinjek.
Pripravljamo sadno
solato.
Skozi celo šolsko leto smo v okviru ekoprojekta izvajali še druge aktivnosti.
Navajali smo se na ločeno zbiranje odpadkov. Zbirali smo
odpadni papir in se seznanili s pomenom njegovega recikliranja. Iz odpadne
embalaže smo izdelali najrazličnejše izdelke.
V novoletnem času smo izdelovali novoletne ekovoščilnice.
Vsakodnevno smo skrbeli za urejenost in čistočo učilnice.
V jesenskem in pomladanskem času smo pobirali smeti in druge odpadke v okolici
šole.
Svoje delo bomo predstavili na zaključni prireditvi ekoprojekta.
Izdelki iz odpadne
embalaže
EKODNEVI V
V 6. c razredu smo v začetku šolskega leta pregledali
dejavnosti v okviru Ekošole skozi šolsko leto 2006/ 2007. V mesecu decembru smo
izdelovali voščilnice.
Pri
urah gospodinjstva so učenci pripravili referate na teme: s čim onesnažujemo vodo, kako zmanjšati
količino škodljivih snovi v ozračju, kdo onesnažuje tla, kaj lahko storimo za
zdravo okolje …
Spoznali smo nekaj onesnaževalcev našega planeta:
V mesecu februarju
so se učenci druge triade pripravljali na ekokviz. S pomočjo CD ROM-a so spoznavali okolja Evrope. Letošnja tema je
bila obale in morja. Osnova za večino vprašanj je bil CD, vmes pa se je
prikradlo tudi še kakšno vprašanje, na katerega so našli odgovor drugače in se
je nanašal na pridobljeno znanje tudi na druge načine (TV, internet, ali drugi
mediji).
Za pokušino pa še nekaj vprašanj iz kviza:
- Če se led na Antarktiki topi, se vodna gladina morij
zvišuje DRŽI NE DRŽI
- Največ evropskih rek se izliva v ______________ morje.
- Kateri od naštetih odpadkov se v vodi najdaljši čas
razkraja in tako najdlje onesnažuje
morje?
a) pločevinka b) les c) papir
- Katero državo
dobimo, če pomešamo pesek, vodo in apno ?
________________________.
Zaradi zimske šole v naravi v kvizu ni sodeloval peti
razred. Vseh možnih točk je bilo 26, vprašanj pa 24. Tekmovali so naslednji
učenci: Evelina Klejnošek, Martina Lovrec, Sara Zagoršek, Gregor Herga, Tamara
Lorenčič, Tamara Kobale, Ingrid Šilec, Davorin
Štebih, Tamara Megla, Špela Pučko in Julija Horvat. Za nagrado si bodo
ogledali film Al-la Gora – Neprijetna resnica.
Svoje znanje smo
preverili v ekokvizu
V razredu ločeno zbiramo odpadke, zbirali smo tudi stari
papir. Čistili smo tudi okolico naše lepe šole.
DREVESA
Drevesa imajo
dovolj stresa
zaradi potresa.
Ko je konec stresa,
je konec potresa.
Drevesa dobro slišijo,
včasih kaj preslišijo,
tudi dobro vidijo.
Ko pa drevesa posekajo,
konec je potresov,
konec njihovih je stresov.
Tamara Megla
PODALJŠANO BIVANJE V PROJEKTU
EKOŠOLA
Mentorici: Brigita Kovačič, Saša
Pavlič
Skozi vso leto sta v projektu sodelovala oba oddelka
podaljšanega bivanja.
Učenci so zbirali odpadni in naravni material, iz katerih
so nastali domiselni in estetsko bogati izdelki.
Cilji:
-
Skrb
za naravo,
-
učenci
spoznavajo različne naravne materiale,
-
razvijajo
domišljijo in kreativnost,
-
oblikujejo
kiparsko tvorbo iz različnih materialov,
-
urijo
ročne spretnosti,
-
nadgrajujejo
likovno znanje,
-
izdelujejo
izdelke iz naravnega materiala in odpadne embalaže.
Dejavnosti:
-
Skrb
za urejeno okolico in ločeno zbiranje odpadkov,
-
sprehodi
v naravo z opazovanjem in nabiranjem plodov,
-
izdelovanje
in oblikovanje izdelkov iz naravnih materialov,
-
izdelovanje
ekovoščilnic
-
izdelovanje
dekoracij skozi celo leto,
-
razstavljanje
nastalih izdelkov.