Robin Hood
 
NAZIV PROGRAMSKE OPREME: Take 1: Robin Hood
PROIZVAJALEC: Klett International
DISTRIBUTER:
SPLOŠNI PODATKI
Zgoščenka - inštalacija brez posebnih problemov. Na voljo je online pomoč. Dobrodošla je tudi uvodna razlaga ikon in načina dela. Vsebina ni najbolj pregledna, zato bi bilo potrebno gradivo z orisom kompletne vsebine in seznamom nalog in aktivnosti. Sicer je velika nevarnost, da učenec kaj izpusti, oziroma česa ne najde.
PRIMERNOST IN UPORABNOST
Zgoščenko bi z veseljem uporabila pri rednem pouku za popestritev uvajanja časa Present Continuous Tense in njegovo utrjevanje v petem in šestem razredu osnovne šole. Nekatere naloge bi bile dobrodošle za dodatni pouk, lažje prepoznavanje za dopolnilnega. Učitelj lahko posamezne naloge uporabi kot osnovo za večjo kreativnost učencev in uporabo naučenega v novih situacijah. Učenci bi se s pomočjo primernega priročnika in učnih listov lahko tudi sami znašli in uporabljali program doma, gotovo pa bi ob primerni vzpodbudi segli po njem tudi v šolski knjižnici.
PODROBNOSTI
OKVIR
Zanimiva je zasnova in ideja, da učenci z reševanjem nalog zbirajo različne stvari, kar v končni fazi pomaga Robinu Hoodu in njegovi Marion povratek iz 21.stoletja v njun čas.
VSEBINA
V demo verziji so aktivna prizorišča:
  • In David's room
  • Let's play games
  • Fly Mark's kite
  • Go to the park .
Verjetno jih je v končni verziji še več, sodeč po sliki. Osnovna struktura je Present Continuous, učenci spoznajo veliko glagolov in pridevnikov, nekaj izrazov s področja športa, hrane, glasbe in barv, preizkusijo svoje poznavanje števil do 100, kot funkcijo pa opravičevanje.
Naloge znotraj prizorišč so v glavnem med sabo povezane in se stopnjujejo od najlažje do najtežje, ki jo je mogoče rešiti tudi s podatki in pridobljenim znanjem iz prejšnjih dejavnosti.
Vsebina je lepo tematsko zaokrožena in izhaja iz življenja mladih. Je nevsiljivo vzgojno naravnana: vljudnost, pomoč, kadar mačke ni doma - miši plešejo, navajanje na natančnost. 
NAVIGACIJA
Uporabnik se mora navaditi Robinove pomoči in znakov za premikanje naprej in nazaj, za kažipot, uravnavanje glasnosti. Marion daje nasvete ("Be quick" je zelo pogost nasvet) in prikaže miselne vzorce besed ali struktur. Teh prikazov skoraj ni mogoče prebrati, so preveč zabrisani. Še nekaj je dobro vedeti: Marionine pomoči se človek "znebi" s ponovnim klikom na njenem liku. Za začetek reševanja naloge je znak filmske klape, vendar ne v vseh primerih.
ODNOS DO UPORABNIKA
Je zelo pozitiven, veliko je vzpodbud, pohval. Posebnost programa je, da po 20 minutah uporabe opozori, da bi bilo treba imeti odmor in kasneje nadaljevati. Zelo dobra poteza! Določeni deli so prevedeni tudi v nemščino, kar bi bilo potrebno nadomestiti s slovenskim jezikom. Uporabnik vpiše svoje ime in za delo uporablja geslo po svoji izbiri. Časovni pritisk je prisoten pri nekaterih igricah, kar stopnjuje dramatičnost, sicer pa je mogoče posnetke ponovno poslušati in v večini primerov napake popravljati. V nekaterih igrah je zapisan dosedaj najboljši rezultat za vzpodbudo in izziv.
GRAFIČNI IZGLED
Za človeka z izbranim okusom je izgled slike na ekranu precej kičast. Vendar je to značilnost risank in karikaturnega načina risanja, ki je mladim všeč.
SPRETNOSTI
Učenec razvija tri spretnosti od štirih, ki so značilne za pouk tujega jezika - poslušanje, branje in pisanje. Govora ni, razen dialoga, ki se lahko razvije pred ekranom, če delo organiziramo v dvojicah ali skupinah in dejavnostih, ki potekajo kot nadgradnja dela s programom (memory game, mind maps). 
LASTNA KREATIVNOST
Razvijanje le-te navadno ni lastnost takih in podobnih programov, vendar je v tem primeru drugače. Ob sličicah je mogoče napraviti napise, kaj se na njih dogaja, in že lahko stiskamo lastno igro spomina. Stiskani vodeno napisani sestavki so osnova za igro ugibanja, kdo je kaj napisal o tem, kaj ima rad in, česa ne mara. 
PRIJETNE STVARI
Odkrivanje sličice kot nagrada za pravilno rešeno vprašanje, smešne stvari in nenavadne situacije - dekle najprej kopa psa, potem pa še pes okopa svojo gospodarico. Možnost spreminjanja nekaterih ilustracij k tekstom s klikom na njih (Markovo fotografijo, recimo).
  • TIPI NALOG
  • drag and drop (vlečenje na pravo mesto: ob poslušanju pesmi urejanje posameznih vrstic besedila na pravo mesto; izdelava miselnega vzorca ob poslušanju izjave, kaj ima oseba rada, česa ne mara - vlečenje sličic na pravi plakat)
  • oblikovanje stavka iz treh delov, kjer je mogoče pri vsakem delu vrteti boben in izbrati pravilno besedo glede na slišani zvočni efekt (posnetek igranja kitare, plavanja….)
  • igra spomina s sličicami dejavnosti in njim pripadajočim opisom
  • igra bingo s številkami do 100 (povezanost prepoznavanje izrazov za števila do 100, koncentracije, da pravočasno klikneš slišano število na svoji kartici, in sreče, da so številke na tvoji kartici izžrebane prej kot na karticah dveh virtualnih soigralcev)
  • gap fill: dopolnjevanje stavkov o dejavnostih oseb, kar učenci spoznajo pri predhodni nalogi (vpis mora biti popolnoma pravilen, brez dodatnih presledkov)
  • usmerjanje žog z izrazi v prave luknje: šport, hrana, glasba, barve (poleg prepoznavanja izrazov je potrebno tudi nekaj spretnosti in koncentracije za pravočasen strel v pravi "gol")
  • razvrščanje: označevanje glagolov in pridevnikov in uvrščanje v kategorije, označevanje besed in razvrščanje v skupine glede na izgovor
  • matching (ob poslušanju pogovorov vlečenje imen na osebe na sliki, ki počnejo stvari, ki so omenjene v pogovorih;  vlečenje sličic na izraze zanje)
  • delo po navodilih (barvanje sličice po navodilih; klikanje na delno skritih stvareh, ki so omenjene, ker jih Jenny rabi)
  • multiple choice (izbira med tremi možnostmi, zakaj nekdo ne more pomagati Jenny - ker počne nekaj drugega; stavki so za vse različne osebe)
PROGRAM PREGLEDALA: Romana Ivačič