Znak
 
ZGOŠČENKE
KOTIČEK ZA UČITELJE
NASLOVNA STRAN 
 
  INTERAKCIJSKI CDROMI
MULTIMEDIA FLASH CARDS 

LEARN TO SPEAK ENGLISH 

LISTEN! 

BBC TEČAJ 

 
 
 
 
 
 
 
 

MULTIMEDIA FLASH CARDS - Eurotalk, by Heinemann

Slikovne karte ("Flash Cards") so namenjene učenju osnovnih angleških glasov, besed in povedi. 
Ponujajo nam: 
1. Flash Cards - sličice 
2. Games - igre 
3. Record - snemanje 
Na razpolago je 220 sličic - "Flash Cards"v treh nivojih. Nivoji so namenjeni učenju in utrjevanju različnih prvin. Sličice lahko izbiramo poljubno ali pa tečejo po vrstnem redu. V meniju Flash Cards so naslednje vsebine: 
ˇ Alphabet - abeceda 
ˇ Vocabulary A - besede 
ˇ Double letter sounds A 
ˇ Vocabulary B - besede 
ˇ Colours - barve 
ˇ Plurals - množina 
ˇ Double letter sounds B 
ˇ Occupations - poklici 
ˇ Vocabulary C - besede 
ˇ Actions - glagoli 
ˇ Positions - predlogi 
ˇ Places - ustanove 
Gor 

LEARN TO SPEAK ENGLISH - HiperGlot, Software Company, USA

Learn To Speak English je program za samostojno učenje, namenjen turistom, poslovnežem in študentom. Sestavlja ga 30 lekcij z vsakodnevnimi situacijami, temami, s katerimi se srečuje popotnik v angleško govorečem okolju. 
Skozi vseh 30 lekcij je naš protagonist, podjetnik Mr Thomas, na poslovnem in turističnem obisku v ZDA. 
Po mojih izkusnjah je program precej zahteven in je primernejši za srednje šole. 
Gor 

LISTEN! 1 / 2, Interactive English Lessons, by Heinemann, Eurotalk

“LISTEN! 1 in 2” sta cederoma, kjer se v interaktivnih vajah in kvizih prepletajo glas, slika in pisno besedilo. Kot že sam naslov pove, se s pomočjo teh dveh programov učimo, kako poslušati krajša ali daljša besedila, ter hkrati preverjamo razumevanje slišanega. Poslušanje, ki je vezano na zanimivo in uporabno slikovno gradivo, je ključen element tega programa. 
Vaje so po vsebini in zahtevnosti zelo različne, tako je prva na primer najpreprostejša, nato pa se zahtevnost povečuje. Pred vsako vajo nas program pouči, kako jo opravimo. Navodila slišimo ali jih, če želimo, hkrati preberemo. 
Gor 

BBC-jev NOVI TEČAJ ANGLEŠČINE na cederomu (št. 3 in 7)

24 BBCjevih cederomov New English Course predstavlja nov sklop interaktivno zasnovanega programa učenja angleškega jezika za različne stopnje zahtevnosti. Predstavila bom le cederoma 3 in 7. 
1. Cederom 3 vsebuje štiri lekcije in sicer: Lekcijo 9, Lekcijo 10, Lekcijo 11 in Lekcijo 12. Posamezne lekcije so vsebinsko raznolike in obravnavajo različne teme: pogovor v gostilni, predstavljanja prijateljev in družbe, zakonski stan, povabilo v kino, kaj delamo v prostem času, hobije in šport, vsakodnevna opravila, vozne rede letal in vlakov, plačevanje kupljenega blaga v trgovini, obed v restavraciji, jedilne liste ter različno hrano. 
2. Cederom 7 vsebuje prav tako štiri lekcije: Lekcija 25, Lekcija 26, Lekcija 27, Lekcija 28. Vsebina obravnava potovanja, pisanje razglednice, pogovor o preteklih dogodkih, telefonski pogovor, hotelske usluge, kupovanje oblačil, opis oseb ter enote in mere. 
Lekcije so sestavljene iz šestih enot. V njih se prepletajo življenski, vsakodnevno uporabni dialogi, uporaba predstavljenih pogovorov v praksi, uporabne fraze, slovnica in tematska pesem, ki popestri celotno sceno. 
Primerne so za takoimenovane “False beginners-e”. Uporabna je za individualno učenje jezika doma, pa tudi kot dopolnilo in popestritev k učbenikom v šoli. 
V lekcijah predstavljena tematika je bolj primerna za starejše učence ali odrasle, saj so situacije v lekcijah iz sveta odraslih in le malo vezane na življenje in vsakdan učenca, starega od 10 do 15 let. 
Zgoščenka je interaktivno zasnovana, saj uporabnik lahko snema svoj govor in se uči pravilne izgovorjave posameznih besed in celih stavkov. Še posebej pa program uporabniku po želji nazorno prikaže zvočni vzorec izgovorjene besede, fraze ali stavka v grafični obliki. Tako lahko ugotavlja in primerja svojo izgovorjavo s pravilno izgovorjavo na posnetku. 
Zanimiva in poučna je možnost prikaza mednarodne fonetične abecede ter fonetični zapis za vsako besedo oz. stavek, ki ga slišimo. 
Zgoščenka utrjuje vse štiri spretnosti: poslušanje (listening) ob gledanju animacij, branje izgovorjenih besed in povedi (reading), snemanje uporabnikovega govora (speaking) ter pisanje (writing), ko uporabnik lahko utrjuje pravilen zapis - spelling besed in povedi (dictation). Zelo zanimiva oblika vaje je izbira vlog v dialogih (Role-play). Tu si lahko sami izberemo osebo in nastopamo v njenem imenu. Tako je situacija učenja bolj življenska in uporabnik se lahko istoveti z osebami v lekcijah. Besedilo izbrane osebe se sliši in zapis besedila se prikaže z zamikom, tako lahko preverimo pravilnost našega dela. 
V vsaki enoti se poleg fraz in situacij lahko naučimo tudi precej novih besed, vezanih na posamezne situacije. Učenje poteka postopoma od prikaza, utrjevanja s poslušanjem, do ponovitve ali preverjanja pridobljenega znanja v danih vajah. 
Poglavje “Useful phrases” vključuje nekaj obsežnejših pojasnil nekaterih besed, ki se obarvajo z zeleno. Tako je tu pojasnjena ameriška in britanska raba ter morda “word formation” - tvorjenje novih besed in raba le-teh v povedih, podobno kot v slovarjih. 
Zanimive so vaje preverjanja znanja, ki so na koncu vsake enote. Z njimi preverjamo znanje, ki smo si ga v enoti ali lekciji pridobili. 
Poleg zgoščenke lahko zaenkrat dobimo le še Navodila za uporabo in pregled vsebine, kar na žalost ni možno videti na sami zgoščenki. V pripravi je tudi poseben ‘Iskalnik vsebin’ na dodatni disketi, ki naj bi pomagal pri orientaciji iskanja vsebine. 
Zgoščenka je vsekakor komunikativno naravnana. Uporablja avtentičen jezik in situacije, spogleduje se celo z različnimi primeri izgovorjave besed, glede na narodnost govorca, kar je naravno, simpatično in nazorno kaže razlike v praksi. 

Copyright by 
Viljenka Šavli 

Znak 
Zadnjič popravljeno: 
24.julija 1998
 
  
ZGOŠČENKE
 KOTIČEK ZA UČITELJE
NASLOVNA STRAN
Gor
  
 
Vesela bom vaših mnenj in predlogov: UREDNICA