NAZIV PROGRAMSKE OPREME: My
First English
PROIZVAJALEC: Edusoft DISTRIBUTER: Altech, Ljubljana |
SPLOŠNI PODATKI |
Tehnološko in grafično je program zelo sodoben. Terja
dokaj zmogljive računalnike in ostalo opremo. Grafična podoba programa
je prilagojena otrokom v predšolskem obdobju in v prvih razredih OŠ.
Računalniški program, ki je vložen v oceno, je angleško-francoska verzija. V francoščini je jezik navodil in napotkov za uporabnike ipd. |
PRIMERNOST IN UPORABNOST |
Programa My First English ne priporočava za uporabo
pri pouku angleščine v osnovni šoli. Čeprav je vsebinsko in didaktično
sorazmerno ustrezen, pa njegova nefleksibilnost, dosledna vezanost na predhodne
dejavnosti ni primerna za uporabo v razredu. V predšolski vzgoji pouk angleščine
ni predviden, a meniva, da bi terjal velike investicije tudi v strojno
opremo, če bi ga kot dodatno dejavnost po želji staršev uporabljali v predšolskih
programih.
My first English pa bi ob ustreznih prilagoditvah (prevod, dodatna navodila ipd.) lahko bil uporaben za individualno in samostojno začetno učenje angleščine doma. |
PODROBNOSTI |
Vsebina programa in skladnost z učnim načrtom (UN)
Pojasnilo: V današnjem sistemu osemletne osnovne šole se po predmetniku pričenja poučevati angleščino v petem razredu OŠ. Do dveh tretjin OŠ po Sloveniji pa izvaja pouk angleščine v zelo različnih oblikah in obsegu ur tudi bolj zgodaj, vendar večinoma od vključno tretjega razreda dalje. Za to obdobje pa ne obstaja učni načrt, saj program (oz. programi, saj jih ustvarjajo učitelji sami) nima uradne veljavnosti. Prav tako ne obstaja UN za zgodnejše, to je predšolsko obdobje. Za bodočo devetletno OŠ, v kateri se bo angleščina kot možni prvi tuji jezik pričela uvajati v bodočem 4. razredu na 10% vzorcu šol v šolskem letu 2002/2003, pa obstaja učni načrt tudi za 4. in 5. razred (starost 9 11 let), potrjen decembra 1998: Angleščina. Učni načrt za osnovno šolo. Navedba skladnosti z UN se bo torej nanašala le na ta učni načrt (http://www.mss.edus.si/u-nac/sprejeti/angl_4.doc). Vsebinsko in didaktično je učno sredstvo My First English primerno za čiste začetnike, ki se pričenjajo učiti angleškega jezika v otroštvu. Program omogoča razvijanje vseh štirih jezikovnih spretnosti (poslušanje in govor, branje in pisanje) in jezikovna znanja, pretežno na ravni besedišča in stavka. Dejavnosti vključujejo tako raven prepoznavanja kot reprodukcije. Orodja, ki so dodana programu (neke vrste slikar, album) pa omogočajo samostojnejše, a še vedno vodeno govorno sporočanje. Tematska področja zajemajo trdne kurikularne vsebine, ki sestavljajo učne načrte za začetno učenje angleščine v otroštvu (npr. barve, hrana, živali ) Jezikovne in tematske vsebine delno ustrezajo vsebinam, predlaganih v učnem načrtu za angleški jezik v 4. in 5. razredu bodoče devetletne OŠ. Didaktična vrednost Pristop do razvijanja jezikovnih spretnosti in znanj je ustrezen, saj učencem omogoča seznanjanje z jezikom, reprodukcijo in šele nato sporočanje, ki pa je vodeno. Uporabnost za učitelja Pri pregledu ugotavljava, da ima program majhno uporabno vrednost za učenje angleščine v osnovni šoli. Dejavnosti, ki so vezane na osnovno zgodbo, so za uporabo v razredu prepočasne. Pripravljene so po avtorskem konceptu in dopuščajo premalo fleksibilne uporabe. Dejavnosti žal ni mogoče prosto izbirati ali jih prekiniti. V celoti se nama zdi navigacija nejasna in nepregledna. Pot do zaslona za izbiro orodij (planeti) je predolga in nedostopna iz vseh točk. Zaradi prevelike grafična poenostavitve ukaznih gumbov je iskanje posameznih dejavnosti pogosto omejeno le na iskanje s poskusi in napakami. Ukazni gumbi niso primerno občutljivi in njihov odzivni čas je predolg. Ker se program počasi nalaga oz. odziva, lahko nestrpen uporabnik nehote z večkratnim klikanjem na ukazne gumbe povzroči zamrznitev slike. Včasih so ukazni gumbi nekonsistentno rabljeni že znotraj programa in tudi v primerjavi s programskimi orodji s podobno funkcijo (npr.: disketa, škarje, slika ). Naju je na primer zavedla ikona miška, ki je (predolga) razlaga navigacije po programu. Ker je program namenjen otrokom, ki niso nujno vešči rokovanja z računalnikom, sva pričakovali vajo za uporabo miške za začetnike. Pomoč (v obliki vprašaja) nama ni deloval. Prav tako sva pogrešali dodatno pomoč z izpisom funkcije ukaznega gumba ob uporabi miške. Programu je priloženo pisno navodilo za uporabo (User's guide). Ta je (verjetno zaenkrat) še v angleščini. Domnevava, da bi bila ta navodila pri morebitni predelavi za slovensko tržišče prevedena v slovenščino. Pri uporabi programa My First English sva ugotovili, da je navodilo preskromno, saj ne opisuje vseh možnosti v programu, kar še bolj zahteva naslonitev na naključja. Največja uporabna vrednost za pouk angleščine v okoliščinah šolske rabe je po najinem mnenju v potencialni ustvarjalni uporabi spremljevalnih orodij (npr. 'slikarja': učenci v dano sliko prenesejo posamezne objekte in nato opisujejo položaje teh objektov: There is a teddy bear on a chair itd.), ki pa so seveda vezane na sodelovanje z učiteljem. Uporabnost za učenca Zaradi tehnoloških možnosti, ki jih program ponuja, ima uporabnik - otrok sprotno povratno informacijo in možnosti sledenja napredku. To navaja k sklepu, da je program prvenstveno namenjen za samostojno rabo in učenje. Po najini oceni je program bolj kot za uporabo pri pouku angleščine v šoli primeren za individualno učenje otroka doma, ko si lahko sam odmerja čas, namenjen za učenje. Napotki in uvodi: Jezik navodil je v najini verziji francoščina. Zaradi tega ne moreva povsem verodostojno presoditi, koliko so navodila in napotki, vgrajeni v program, vsebinsko natančni, dosledni in za otroke razumljivi. Uvodi in razlage so zelo dolge. Domnevava, da bi lahko pri nekaterih otrocih zmanjšale zanimanje za delo s programom (pozornost). Uporabnost za starše Zaradi jezikovnih omejitev (francoščina) težko presojava, kaj vse program omogoča staršem. V zvezi z zgoraj navedenimi ugotovitvami (navigacija, ukazni gumbi itd.) pa meniva, da bi otroci pri uporabi tega programa vsaj v začetni fazi potrebovali pomoč odraslega oz. nekoga, ki je vešč rokovanja z računalnikom, in ki bi otroku pomagal pri uporabi. Navedbe pomanjkljivosti Posamezne pomanjkljivosti sva navajali že zgoraj. Program je zelo obsežen in počasen, zato gre pri uporabi veliko časa v izgubo. Pri pregledu je bilo moteče, da program ne odpre nekaterih sklopov, če nisi opravil predhodnih vaj. V okoliščinah šolske rabe to lahko pomeni močno zmanjšano uporabnost, saj ga učitelj ne more prijazno in kadarkoli glede na svoje cilje pouka integrirati v ostale dejavnosti. |
PROGRAM PREGLEDALI: Berta Kogoj, Viljenka Šavli |