Click into English
 
NAZIV PROGRAMSKE OPREME: Click into English
PROIZVAJALEC: AMES (Adult Multicultural Education Services), Clarity Language Software
DISTRIBUTER:
SPLOŠNI PODATKI
Zgoščenka, katere inštalacija je hitra in brez posebnih problemov - po navodilih. Vpisati je treba serijsko številko, ki jo najdemo na ovitku zgoščenke. Datoteke z zvoki je mogoče pustiti na zgoščenki, priporočljivo pa je po inštalaciji ponovno zagnati Windowse.
PRIMERNOST IN UPORABNOST
Program je namenjen dijakom in študentom angleškega jezika kot drugega ali tujega jezika za vajo v poslušanju, branju in pisanju. Glede na tematiko in način dela bi ga s pridom lahko uporabljali srednješolci, posamezne tekste in vaje pa tudi učenci dodatnega pouka v osmem razredu osnovne šole. Dobrodošel je za individualno delo doma ali v knjižnici, pa tudi v učilnici: individualno, v dvojicah ali manjših skupinah.
PODROBNOSTI
KAJ JE NA VOLJO?
  • 3 stopnje: Intermediate (City life), Upper Intermediate (Family life), Advanced (Work and study)
  • vsebine vezane na avstralsko okolje (Melbourne)
  • prijava z imenom zaradi shranjevanja beležke in rezultatov
  • vključeni ali izključeni zvočni efekti (nastavitev v Options)
  • beležka z že nekaj vpisanimi idejami in naslovi
  • rezultati na dan uporabe in vse to tega trenutka - procenti po poglavjih in nalogah, povprečje, graf za zadnjih deset dni ali tednov - primerjava z ostalimi uporabniki
  • poslušanje teksta z možnostjo ustavljanja in prevrtavanja naprej in nazaj, ponovnega poslušanja
  • tiskanje tekstov, razlage, povratne informacije, vaj z odgovori ali brez ter pravilnimi odgovori (delovni listi za učence in učitelja!)
  • kopiranje in lepljenje tekstov, vaj, razlag ali njihovih delov v beležko ali urejevalnik besedila
  • pogosto ponavljanje ključnih izrazov v različnih situacijah, da si jih uporabnik res zapomni
  • včasih je s pritiskom tipke CTRL in klikom na določenem mestu mogoče dobiti Hint v stilu "one word starting with d"
  • ob napakah pri nalogi dobi uporabnik po želji razlago (Feedback), ob pravilni rešitvi pa pohvalo in pojasnilo, zakaj je pravilna
  • na drugi in tretji stopnji je mogoče dobiti tudi kratek povzetek (Summary) in slovarček besed iz posamezne enote (Vocab: angleško angleški slovar, s klikom na besedi slišimi izgovor)
  • kazalo poleg tem in dejavnosti pri vsakem delu izpiše tudi cilj za vsako dejavnost
  • poročilo o pisanju nudi pomoč pri samostojnem pisanju, tako, da učenca vodi po korakih do izdelka (struktura, organizacija spisa, težave…)
  • obširna in pregledna pomoč
  • vsa navodila so jasna, priročna in vključujejo bistvene elemente, da se povprečen uporabnik lahko znajde. 
  • kazalo je pregledno, na zaslonu so gumbi za premik na kazalo, premik nazaj in naprej, pri nalogah še za ocenjevanje. Po končnem vrednotenju je gumb za ponovni poskus, pravilne odgovore, ob napakah za razlago. Dodatno razlagalno okno je mogoče zapreti kot vsako drugo okno ali s posebnim gumbom za vračanje. Vse je logično razporejeno in pri premikanju po programu ni težav.
  • vsebino lahko izbiramo po želji ali po predlaganih temah, saj nas vsakokrat, ko kaj zaključimo, čaka vprašanje, kako naprej
  • ko preverimo pravilnost neke naloge, lahko ponovno poskusimo z reševanjem
  • priložen je priročnik z navodili
KAJ MOTI?
  • nekaj tiskovnih napak (primer: 1.stopnja, Personal experiences, Model text - napačno zapisano "happend")
  • na prvi stopnji ni slovarja
  • pri nalogah tipa drag and drop je na voljo vedno le toliko besed, kot je manjkajočih mest, lahko bi včasih bila kakšna več
  • nič ni slik, res pa je, da ima program z uporabo barv in različnih simbolov prijeten grafični izgled
  • teksti bi bili lahko kdaj tudi zabavni, nenavadni, namenjeni mladim; so pa izziv za razpravo in nadaljevanje dela
  • včasih je vprašljivo vrednotenje kratkih odgovorov
NAČIN DELA
  • Pri vsaki temi je na voljo tekst (Model text), izbira je zelo raznolika. Tekst lahko poslušamo, pri branju pa je mogoče klikati na modro obarvanih besedah, skupinah besed ali stavkih. Tako dobimo razlago kakšne značilnosti tekstovne zvrsti ali slovničnega pravila. Praviloma sledi izziv, naj uporabnik poišče podobne primere v tekstu. Žal ni nikjer rešitev, da bi svoje delo preverili.
  • Text structure and grammar je kratka, pregledna, lepo oblikovana razlaga strukture teksta in slovnica z ustreznimi primeri.
  • Razumevanje teksta preverja program z izbiro True/False, pa tudi s klikanjem po napačnih informacijah. Na voljo je tudi tekst, da uporabnik lahko poišče podatek in se ponovno prepriča, kakšna je vsebina. To je pomembno, ker sicer taka naloga lahko bolj preverja spomin kot razumevanje. Ob pravilnem odgovoru je vzpodbudno ploskanje in stavek iz teksta, ki izbiro potrjuje. To je še posebno pomembno, če uporabnik napravi napako. Druga možnost za "comprehension" so kratki odgovori na vprašanja, pri katerih so ponekod napisane prve črke besed. Včasih je treba poiskati tudi odstavek, v katerem je določena informacija, besedo, ki izraža določeno misel, izpisati pozitivne pridevnike, dejavnosti, se odločiti, kakšen je avtorjev odnos do nečesa: dober ali slab.
  • Practise pomeni splet najrazličnejših vaj po vsebini in obliki. Lahko se še naprej ukvarjamo z vsebino teksta - iščemo glavno idejo (multiple choice), uredimo stavke v pravilni vrstni red - tudi ob poslušanju teksta (potem lahko sledi bolj kreativno odgovarjanje na vprašanja, izražanje svojega mnenja), kombiniramo mnenja in razlage zanje, vrednotimo izjave - so dejstva ali mnenja, recimo. Naloge se ukvarjajo tudi bolj podrobno z vokabularjem: razporejamo besede v različne sklope, vstavljamo manjkajoče besede (navadno je na voljo njihov seznam), kombiniramo izraze in definicije zanje. Slovnica je sicer bolj na obrobju, vendar je vpletena v vsako enoto programa. Pri nalogah je veliko tipa drag and drop, vstavljanja pravilnih oblik pri danih osnovnih besedah (nedoločnikih, recimo), matching (stavek direktnega govora k stavku z indirektnim).
  • Test je najbolj ustvarjalna zadolžitev: uporabnik na podlagi modelov in naučenega pri posamezni enoti napiše  v beležnico svoje delo, ga stiska in pokaže učitelju. To je tudi edini del programa, kjer je učitelj sploh potreben. Navodila so uporabna, navajajo vire, vzpodbujajo, izzivajo z vprašanji, dilemami.
PREGLED VSEBINE
1. STOPNJA: INTERMEDIATE - CITY LIFE
TEMA - MODEL TEXT - PRACTISE - TEST
Australian cities - a report - sentence order, present tense, linking words - write a report
On holiday - postcards - abbreviations, write a postcard - read a postcard
Tales of the city - a narrative - narrative structure, sentence order - read a narrative
Personal experiences - a recount - past tense, linking words - write a recount
Read all about it - information text - read a brochure, read an article - read a newspaper
A good place to live - an opinion - two clause sentence, presenting reasons, opinions and reasons, 
opinions and facts - write an opinion
2. STOPNJA: UPPER INTERMEDIATE - FAMILY LIFE
TEMA - MODEL TEXT - PRACTISE - TEST
Family facts - a report - linking words, passive voice (present and past) - write a report
Who's minding the kids - a persuasive text - reference words, who and which, reasons and opinion - write a persuasive text
Love and marriage - a discussion - linking and reference, claims and evidence, modal verbs - write a discussion
Stolen children - a narrative - reading for detail, past tense, reported speech - read a narrative
Men and families - information article - reported speech, tenses - read a newspaper article
Family news - an informal letter - idioms, formal or informal - write an informal letter
3. STOPNJA: ADVANCED - WORK AND STUDY
TEMA - MODEL TEXT - PRACTISE - TEST
Studying successfully - information texts - conditionals, gerund/infinitive, modal verbs - assessment tasks
Writing essays - an academic essay - tense forms, connectives - assessment tasks
Taking tests - exam questions - cause/affect, reported speech, passive forms - assessment tasks
Predicting job trends - an oral interview - future, question tags - assessment tasks
Stress at work  - report writing - tenses, complex structures - assessment tasks
Working women - an oral presentation - linking words - write a summary (le na podlagi slišanega!)
PROGRAM PREGLEDALI: Romana Ivačič, Viljenka Šavli