BBC New English Course
 
NAZIV PROGRAMSKE OPREME: BBC New English Course
PROIZVAJALEC: Ladder Multimedia
DISTRIBUTER: Prešernova družba Ljubljana
SPLOŠNI PODATKI
24 zgoščenk, na vsaki zgoščenki pa štiri enote - lekcije. To res omogoča učenje angleškega jezika od začetnih korakov do izpopolnjevanja na najvišjem nivoju. Zaradi tako velikega obsega je smoterna uporaba programa Iskalec: vendar zaenkrat ta še ne vsebuje vseh besed in fraz, ki se pojavljajo v tečaju, ne omogoča pa tudi pregleda vsebine (situacije, funkcije, teme, strukture) določenih lekcij in zgoščenk, kar bi bilo zanimivo za končnega uporabnika in učitelja kot usmerjevalca. Inštalacija poteka brez problemov, moteč je dolg postopek ob zagonu zgoščenke z reklamami, ki jih ni mogoče prekiniti.
PRIMERNOST IN UPORABNOST
Tečaj je zlasti primeren za individualno delo in študij, tudi v šolskih in splošnih knjižnicah s prostim pristopom do računalnika in računalniških programov. Vsebina odseva življenske situacije (delo v pisarni, spraševanje za pot, potovanje, hotel, restavracija, trgovina, zdravnik...) sveta odraslih. Učenci in dijaki v njej ne najdejo sebe, zato jih čustveno ne bo tako intenzivno pritegnila. S tem pa še ni rečeno, da jim ni dovolj velik izziv, tečaj je pač napisan na kožo odraslih poslovnežev, ki bi se radi znašli v angleškem jeziku.
PODROBNOSTI
Zasnova tečaja v zgodbi, ki jo spremljamo v pogovorih, daje programu vtis enotnosti in povezanosti. Z zanimanjem se lotimo naslednje lekcije ali zgoščenke, ker nas zanima tudi usoda ključnih oseb, ki nam poleg kanca dramatičnosti omogočijo tudi, da je okolje za učenje bolj domače in varno. Povezovalni element so tudi pesmi, ki jih najdemo v drobcih tudi pri pogovorih. Osebe različnih narodnosti dajejo tečaju pridih internacionalnosti, dovolj pa je prilike, da uporabnik spozna značilne poteze angleško govorečih ljudi in njihove kulturne navade. Pomembna pozitivna lastnost programa je tudi navajanje razlik med ameriško in britansko angleščino. Vsebina nevsiljivo deluje tudi vzgojno: naravnanost proti zamujanju, kajenju..., navajanje na zdrav način življenja.
Presoja grafičnega izgleda je lahko stvar okusa: marsikdo bi imel namesto risbe raje video posnetek, mnogi bodo zavili oči ob karikaturnem načinu - zlasti pri frazah in temah.; osnovnošolci pa imajo v glavnem radi barvitost in  obliko stripa. Tečaj dobro izkoristi različne barve, efekte za poudarjanje pomembnega z animacijo in zvok. Učitelji bodo gotovo pogrešali možnost tiskanja besedil pogovorov, pesmi, predstavitev, vaj. Delovni zvezki bi lahko to pomankljivost nadoknadili.
Ekran je pregleden in funcionalno izrabljen, slika pa pri določenih ekranskih resolucijah ne zavzame celega ekrana. Gumbi in navodila so ustrezni; za začetnike bi morali v navodilih poudariti, da so nekateri gumbi včasih nedelujoči - recimo, za strani, če teh ni; opisati pa bi bilo potrebno tudi postopke: izbira gumbov, vpis odgovorov...
Izbirna stran posameznih lekcij žal nima vgrajene razlage funkcije gumbov, ki so na voljo. Omogoča pa poleg izbire lekcije tudi pregled Uvoda (Intro), v katerem se osebe predstavijo na način, ki daje informacije o vsebini lekcij na posamezni zgoščenki.
V tem oknu je še Index - slovar, ki uporabniku omogoča poslušanje izgovora okrog tisoč besed, fraz in stavkov ob zapisanem besedilu ali brez, na voljo je tudi gumb za ponovno poslušanje istega izraza. Besede in stavke lahko iščemo le z listanjem po straneh, kar je lahko zelo zamudno. Tu bi bilo verjetno mogoče vgraditi  dodatno prevode v slovenski jezik ali povezavo na enojezični ali dvojezični slovar. Idealno bi bilo, če bi uporabnik lahko sam izgovoril frazo, se posnel in potem primerjal z originalom - kot je to mogoče pri pogovorih posameznih lekcij.
Lekcija obsega dva pogovora, pesem, uporabne fraze, izbrane teme, slovnico in zapis o učenčevem uspehu. Pri gumbih ni mogoče dobiti opisa funkcije.
Pogovori so iz vsakodnevnega življenja odraslih: lahko jih poskušamo ob slikovno in deloma animiranem prikazu z zapisanim besedilom, zapisano izgovorjavo, z zapisom izgovorjave v obliki glasovnega diagrama, prikazom vzorca intonacije (zapise lahko tudi izključimo); poslušamo jih lahko ponovno, tudi po posameznih stavkih se lahko premikamo naprej in nazaj (ob tem so nekatere besede označene in s klikom dobimo angleško-angleški slovarček, ki pa uporabniku ne pomaga dosti), pogovor lahko za trenutek ustavimo, pa spet nadaljujemo; kadarkoli lahko delo čisto ustavimo in se vrnemo k izbiri lekcij ali delo s tečajem zaključimo. Na tem mestu imamo še možnost, da si ogledamo sistem glasov in fonetičnega zapisa v ameriški in britanski angleščini; lahko prevzamemo vlogo ene izmed oseb, svoj govor tudi posnamemo preko mikrofona, potem pa posnetek primerjamo z originalnim - slušno in na glasovnem diagramu. S posebnim gumbom lahko spoznamo izraze za oštevilčene stvari na sliki - izgovor in zapis ob drobnem efektu ali animaciji, na razpolago pa so tudi trije tipi nalog: poslušanje izraza in klik na sliki, poslušanje izraza in zapis, poslušanje stavka ali fraze in vpis manjkajočega izraza. Naloge so zasnovane vzpodbudno: ob napaki je mogoče še enkrat reševati, potem pa uporabnik dobi rešitev. Zapis s procenti za mlajše učence sicer ne pomeni veliko, lahko pa si predstavljajo svoj uspeh  z dolžino črte. Tudi sporočila na koncu so pozitivna: pohvala ali pa povabilo za ponovno delo. To pa še ni vse: pogovore lahko pišemo tudi po nareku. Ob tem je potrebno pripomniti, da je program zelo natančen glede velikih in malih črk ter ločil. Opozori na napako, ki jo je mogoče še popraviti. 
Pesem je po vsebini vezana na ostale vsebine lekcije, poslušamo jo lahko v celoti, vmes pa poljubno ustavljamo in spet nadaljujemo s poslušanjem. Besedilo je napisano na zanimivi podlagi - umetniški sliki, ob izhodu iz tega segmenta se pokaže še fotografija, ki je tudi izbrana z okusom in v povezavi z vsebino. Besedila včasih ne vidimo razločno, ker njegova barva ni dovolj kontrastna glede na podlago. Zvrsti glasbe so različne, vendar bolj po okusu odraslih kot mladih.
Uporabne fraze omogočajo uporabniku utrjevanje določenih fraz z vsemi možnostmi kot pri pogovorih, le igranja vlog ni in pri vajah sta le prva dva tipa: klikanje na stvareh, ki so omenjene, in zapis posamičnih izrazov. Pozorni moramo biti na to, da je na voljo več strani s prikazom fraz.
Teme so zanimive predstavitve določenih področij (števila, denar..), na voljo so enake možnosti kot pri pogovorih, razen prikaza oštevilčenih stvari na sliki in igranja vlog. Vaja je navadno ena, tipi so lahko zelo različni: od izbire pravilnega izraza do vpisa besede nasprotnega pomena v križanko. Glede na stopnjo so te vaje včasih prelahke. Kot pri frazah je tudi tu več strani s temami.
Slovnica dodatno razloži strukture določene lekcije na več straneh. Razlago je mogoče poslušati ponovno z zapisom trenutno govorjenega besedila ali brez,  poslušamo lahko tudi posamezne stavke, se po njih premikamo naprej in nazaj, uporabnik pa lahko preveri svoje znanje z nalogo, ki ni zahtevna. Nerodno je, da ni predvidenih nič alternativnih - tudi pravilnih rešitev: krajša in daljša oblika, recimo.
PROGRAM PREGLEDALA: Romana Ivačič