AmonWin
 
NAZIV PROGRAMSKE OPREME: AmonWin Angleščina (verzija 3.0)
PROIZVAJALEC: BI Tržič
DISTRIBUTER:
SPLOŠNI PODATKI
Zgoščenka zaprtega tipa z zbirko več kot 2200 nalog iz angleške slovnice in učenjem izgovorjave. Priložena so navodila za inštalacijo, za uporabo programa in nekaj napotkov učiteljem. Program lahko uporabljamo v mreži.
PRIMERNOST IN UPORABNOST
Program je primeren za utrjevanje slovnice na predmetni stopnji osemletke in v prvih letih srednje šole - pri pouku in individualno v knjižnici ali doma.
PODROBNOSTI
Po prijetni dobrodošlici dobimo privlačen začetni ekran. Datum daje vtis aktualnosti, pozdrav in nagovarjanje učenca z imenom kažeta na oseben odnos do uporabnika, spričevalo pa marsikomu pomeni zanimivo priznanje za opravljeno delo. Grafika je stvar okusa, meni je bila v starejših verzijah bolj všeč. Živopisanost je pogosto razlog, da pomembnih stvari ne opazimo dovolj hitro: ptica za izhod, gumba za prepis učenja v program in iz programa. Slike programa tudi ni mogoče povečati na cel ekran. Sploh pa je treba ta ekran malo raziskati in najti tudi animacije s pesmicami, vzpodbude s pesmicami in nagovorom… Ob preletu z miško dobimo opise, zato večjih težav ni; pri prijavi novega učenca (kar 50 učencev je lahko - s shranjenimi rezultati, seveda) pa že ni kar samo po sebi umevno, da s klikom na kupčku knjig preselimo trenutno aktualnega učenca tja in s klikom na glavni knjigi dobimo možnost za vpis novega. Znebimo pa se učenca in zapisov o njegovi uspešnosti s klikom na koš. Tudi zaključek dela s programom je grafično in slušno lep.
Izbor učne snovi se mi zdi pregleden in omogoča hitro premikanje po snovi in nalogah. Zanimiva sta tudi gumba za prepis in vpis napredovanja učenca na disketo, kar omogoča učencu, da kombinira delo v šoli in doma, se navaja na kontinuiteto dela. Za učence, ki so manj vešči dela z računalnikom, ne bi bilo odveč navodilo, da naloge izberemo z dvoklikom. Klasifikacija primernosti in oznake Ponovi kasneje, Ponovi zdaj, Naloge znaš so vodila, ki jih učenci rabijo, prav pa je, da učenec lahko izbere zahtevnejšo nalogo pred priporočeno. Primeri in kratka navodila so dobrodošla kot uvod v delo, ne vem pa, če tehnične možnosti dopuščajo več preglednosti: pisanje v stolpcih; poudarjene, podčrtane besede; različne barve - brez pretiravanja, seveda.
Okno z nalogami je za uporabnika prijetno: Viking vztrajno izziva in pomaga z naštetimi možnostmi ali prevodom, sonček se smehlja ali joka, papiga pohvali in vzpodbuja, ob napaki pa vestno popravlja. Vpisane besede v modri barvi so v lepem kontrastu s sicer črnim besedilom in rdeče napisanim besedilom ob napaki. Če je naveden pogovor, bi bilo smiselno, da je tekst različnih oseb v različnih vrstah, če prostor in tehnične možnosti to dopuščajo. Ustrezna se mi zdi stopnjevanost zahtevnosti pri nekaterih nalogah: nekaj primerov, kjer daje Viking oblike na izbiro, potem pa bolj samostojno delo. Uporabnik hitro pogrunta, da ga program preizkuša in mu neuspešno rešene primere servira ponovno.  Pogrešam podrobnejšo razlago pomena barv in višine stolpcev v diagramu znanja. V knjižici sta omenjeni le zelena in rdeča barva, pojavlja pa se tudi rumena in stolpci so različnih višin - verjetno glede na težavnostno stopnjo in čas odgovarjanja. Mogoče nekaterim učencem pomaga to, da pravilni odgovor ob napaki tudi slišijo in si pomagajo s kratko razlago (ki je lahko le zelo splošna) in prevodom. Možnost, da svoj odgovor posnamejo in primerjajo z originalnim, malo "štrli" iz okvira slovničnih vaj. Zvok je mogoče tudi izklopiti.
Mogoče se zdi komu tak način dela s strukturami stereotipen, zavedati pa se moramo, da učenci ob določenem času take naloge rabijo: predvsem za utrjevanje po času, ko so strukture spoznali in vadili v situaciji, pogovorih... Prednost tega programa pred delom na papirju je, da omogoča uporabniku ali skupini individualni tempo dela, takoj povratno informacijo in pomoč, učitelj v razredu je le še "rezervna" pomoč. Individualno delo s pripomočkom, pa tudi delo v dvojicah in manjših skupinah, prikrito sili učence, da so aktivni. Od njih je odvisno, kako hitro bodo rešili nalogo, ob napakah dobijo dodatne primere. Računalnik je tisti, ki vidi napake, ne učitelj, ki učence vrednoti in ocenjuje, on daje dodatne stavke - to pa ima pomemben pozitivni psihološki učinek. Pozitivna vzgojna naravnanost vsebin in pozitiven odnos do napak, ki jih uporabnik napravi (možnost ponovnega reševanja napačnega primera čez nekaj časa), delujeta na učence vzpodbudno.
Kreativnejši učitelji bi bili gotovo zelo veseli možnosti, da bi še sami lahko dodali kakšen primer. Zelo bi prišla prav tudi možnost izpisa stavkov na papir, na koncu pa še vseh možnih rešitev za tiste učence, ki bi radi vadili še doma, pa računalnika in programa nimajo. 
PROGRAM PREGLEDALA: Romana Ivačič