Vrsta:
Okolje
Lokacija:
Poštna ulica 2, 2000 Maribor, Slovenija
Objavljeno:
05.12.2016
Objavil:
dobaj boris
Koroška cesta kot najstarejša ulica v MB ima izgled kot Dresden1945 leta.Fasade zanemarjene,uničene,vhodna vrata,ki so zgodovinskega pomena raspadajo,ker jih lastniki ne vzdržujejo.Nihče nima pravice uničevat spomeniško zaščitene spomenike (vrata),ki so stara več stoletij.Vzamite si vzgled Ljubljano,lamnik,Šk.Loko,Dunaj,Gradec,Minchen,Dresden.kjer so tudi lastniki in jih občina prisili,da vzdržujejo in ogranjajo kulturno dediščino.Ne vem zakaj pa v Mariboru nič ne gre.Uničene so bile velike firme TAM,MTT,Metalna... in zdaj še se naj uniči kulturna dediščina.
Objavil: dobaj boris
05.12.2016Koroška cesta je značilna ulica starega mestnega jedra – ozka, s sklenjenimi gabariti, fasadami in brez zelenja. Cesta povezuje pomembne mestne javne odprte površine – prazen prostor pred mestnim obzidjem s tržnico, zeleno površino pred Umetnostno galerijo in Glavni trg. Danes tranzitna ulica je polna motornega prometa.
Mestna občina Maribor je leta 2010 razpisala arhitekturni natečaj za ureditev širšega območja Glavnega trga v Mariboru. Izbrana je bila arhitekturna rešitev studia MX_SI, ki v projektni dokumentaciji obdeluje v enem delu Koroško cesto (med Strossmayerjevo ulico in osrednjim delom Glavnega trga) in v drugem delu Ulico kneza Koclja (med Narodnim domom in Glavnim trgom).
Projekt prenove Koroške ceste med Glavnim trgom in Strossmayerjevo ulico omogoča, da bi mariborsko mestno središče spet lahko doživljali kot skladno zgodovinsko urbanistično celoto, kjer se srečujejo pomembne mestne ulice in je na voljo pestra ponudba oskrbe, storitev in drugih dejavnosti.
Izhodišče tega projekta je rešitev prometnih poti tako, da bo v območju omogočeno prehajanje pešcev, kolesarjev in motoriziranega prometa. To pomeni, da bo veliko večji delež površin odmerjenih pešcem in kolesarjem.
Opis arhitekturne zasnove
Prelomna (pre)usmeritev od motornega prometa k pešcem je vodilna nit vsebinske in prostorske preobrazbe Koroške ceste v Mariboru.
Območje Koroške ceste bo s prenovo namenjeno raznim dodatnim in obstoječim dejavnostim. Prometna ureditev se, kar zadeva uporabo mestnih površin, racionalizira tako, da je čim več površin namenjenih pešcem, kolesarjem in javnemu transportu ter urbanim krajinskim ureditvam. Motorni promet poteka dvosmerno z omejitvami in je namenjen predvsem javnemu potniškemu prometu in taksi službi.
Avtorji: Mexican and slovenian architects, s. lp.
• Marjan Bežan
• Boris Bežan
• Monica Juvera Jimenez
Sodelavci:
• Hector Mendoza Ramirez
• Mara Partida Munoz
Mestni svet Mestne občine Maribor je februarja 2016 sprejel Trajnostno urbano strategijo, strateški dokument mesta, ki je temelj za črpanje evropskih sredstev v kohezijskem obdobju 2014–2020. Celotno vsebino strategije je pripravljala skupina v širši zasedbi, ki je zastopala interese vseh družbenih skupin. S sprejeto strategijo je mesto Maribor dobilo podlago za črpanje evropskih sredstev, ki so v sklopu kohezijske politike na voljo do leta 2020.
V kolikor bo Mestni svet MO Maribor potrdil omenjen projekt se bo le ta začel izvajati v prihodnjih letih.
Ocenjena vrednost projekta: 2,629.720 EUR
Odgovorila: Mestna občina Maribor