Promet
354.Neprimerna triosna vozila v mestnem avtobusnem prometu
Slišimo te    Urejamo    Zaprto   

Vrsta: Promet
Lokacija: Mlinska ulica 1, 2000 Maribor, Slovenija
Objavljeno: 05.11.2016
Objavil: mariborska

Opis

Pozdravljeni, ker je Marprom povsem neodziven na vprašanja uporabnikov, postavljam vprašanje na tem portalu. Marprom je nedolgo nazaj v mestnem prometu na progi 1 uvedel rabljena 15 metrska triosna vozila. Da so zaradi konstantne gneče na progi 1 potrebna velika vozila je jasno, tako da to ni problem. Nenavadna pa je odločitev Marproma, da v mestni promet v tem našem majhnem Mariboru uvede triosna vozila (15 metrska vozila v enem kosu, ki niso zgibna), ki se tudi v precej večjih mestih s precej širšimi cestami uporabljajo zaradi svoje slabše okretnosti in dolžine predvsem v medkrajevnem prometu in ne zgibna vozila, ki so dolga 16 metrov in precej bolj prilagojena mestnim ulicam. Marsikoga zato zanima, zakaj Marprom ni nabavil zgibna vozila, ki so le meter daljša (povečini so dolga 16-18 metrov) in so zaradi svoje okretnosti precej bolj prilagojena mestnim ulicam srednje velikih mest. Pomanjkljivost uvedbe teh triosnih vozil v Mariboru je tudi ta, da lahko vozijo izključno na progi 1 in jih je nemogoče uporabljati na kateri izmed ostalih prog v mestu, pa čeprav bi bila morda kdaj za to potreba (recimo ob raznih dogodkih v drugih delih mesta, dogodkih pod Pohorjem, itd). Takšen avtobus je namreč v normalnih križiščih (ki niso krožišča), ki niso ravno večpasovna, kot je recimo Titova, Ptujska, skoraj nemogoče uporabljati v Mariboru. Zato v Mariboru takšen avtobus lahko vozi le na relaciji mesto - Tezno. Si predstavljate, da takšen avtobus na sliki vozi po Pobrežju ali med bloki po Taboru? Verjetno ne. Moje vprašanje je torej, zakaj Marprom ni nabavil 16 metrskih zglobnih avtobusov, ki bi bili za Maribor precej bolj prilagojeni in zakaj je nabavil 15 metrske triosne avtobuse (torej avtobus v enem kosu). 3x večja Ljubljana v mestnem prometu nima niti enega triosnega avtobusa, triosni avtobus uporabljajo izključno le na medkarjeni progi Ljubljana - Vrhnika in Ljubljana - Grosuplje. Ko sem ob vstopu na avtobus, ki je vozil triosni avtobus vprašal, kako to, da so nabavili takšen avtobus, je odvrnil, da tako njemu kot večini ostalih voznikov v Marpromu ta odločitev ni niti jasna niti logična. Marsikdo v mestu bi z zanimanjem prebral razlago Marproma, čemu uvedba takih avtobusov. Ker so se v Mariboru več desetletij uporabljala velika zgibna vozila, ima Maribor tudi zgrajeno takšno infrastrukturo, zgrajena velika postajališča, zato je ta odločitev s temi trisnimi vozili nenavadna in čudna. Hvala za odgovor in lep pozdrav.

Slike


Location

Slišimo te

Objavil: mariborska

05.11.2016
Location

Zaprto

Zahvaljujemo se vam za posredovane informacije in vašo skrb glede vozil v mestnem prometu. Samo skupaj z našimi uporabniki-potniki in lastnikom MOM bomo uspeli narediti javni mestni potniški prevoz v mestu Maribor bolj atraktiven. Zato smo veseli posredovanega mnenja oz. vprašanja. Skrbno smo pregledali vse prispele pritožbe in predloge (od aprila do nov. 2016) in ugotovili, da z vaše strani ni bilo na podjetje Marprom naslovljena nobena pobuda ali vprašanje. Zato smo presenečeni nad vašo trditvijo, da smo, kot navajate, povsem neodzivni. Dovoljujemo tudi možnost, da smo pri pregledu nenamerno izpustili z vaše strani posredovano vprašanje in se vam vnaprej opravičujemo ter vas prosimo, da nam ponovno posredujete ali datum, kdaj ste poslali pobudo ali vprašanje, na katera, kot navajate, niste dobili odgovor in nas obtožujete, da smo neodzivni.

Glede na to, da pozorno spremljate stanje vozil v JMPP predvidevamo, da niste mogli mimo ugotovitve, da se je v zadnjem času bistveno spremenila struktura voznega parka v mestnem potniškem prometu. Mestna občina Maribor in Marprom d.o.o. vlagata velike napore v posodobitev voznega parka in razvoj JMPP. V zadnjih dveh letih je bilo nabavljeno 20 novih, okolju in potnikom prijaznih vozil. Pri tem so glede na sedanje potrebe, načrtovane spremembe in v skladu s sprejeto Celostno prometno strategijo mesta Maribor, nabavljena vozila različnih dolžin, kapacitete, vozila različne izvedbe (Low-Entry/Floor) ter vozila, katera za pogon uporabljajo različni energent. Plan obnove voznega parka mestnega prometa torej ne izključuje nabavo zgibnih vozil kapacitete 150 – 165 potniških mest, dolžine med 17.980 mm in 18.750 mm, prav tako ne vozil kapacitete 110 – 120 potniških mest, dolžine med 13.650 mm in 14.750 mm.

Pravilno ugotavljate, da so rabljena 15 m (14.500 mm) triosna vozila nabavljena v prvi vrsti zaradi potreb-števila potnikov na konkretni linij št. 1 TEZNO. Tudi pravilno sklepate, da so vozila nabavljena, da se zadovoljijo potrebe po prevozih ob različnih dogodkih. Na naše veliko zadovoljstvo so vozila že uspešno testirana-uporabljena pri organiziranem prevozu udeležencev športnih dogodkov med hoteli in športnimi prizorišči prav na omenjeni relaciji Pod Pohorjem – Športna dvorana Tabor – AP Maribor in obratno (EP TEAMGYM 2016 od 12.10-15.10 2016 in WAKO EP v Kickboxingu od 23.10 – 30.10.2016).

Sporna vozila, če jih lahko tako imenujemo, so bila nabavljena iz razloga, ker popolnoma zadovoljujejo potrebe po prevozu (kapaciteta) na konkretni liniji. Konkretna vozila za razliko od zgibnih vozil lahko uporabljajo obstoječo infrastrukturo objekta Avtobusne postaje Maribor (začetno/končna postaja na liniji), konkretna vozila zadovoljujejo potrebe po organizaciji prevoza pri občasnih priložnostnih dogodkih, in na koncu konkretna vozila so bila dostopna na tržišču v določenem času, v zadovoljivem tehničnem stanju znotraj razpoložljivih finančnih sredstev.

Spoštujemo legitimno pravico, da ima vsak uporabnik oz. občan svoje mnenje in pogled, kakšen naj bi bil njihov/naš mestni promet. Ena od teh pravic je zagotovo tudi ta, kakšna vozila vozijo po mestu. Dovoljujemo možnost, da kot načrtovalec nismo v popolnosti izpolnili pričakovanja oz. nismo načrtovali v skladu z željami vsakega posameznega uporabnika. Res je, da so se v Mariboru več desetletij uporabljala velika zgibna vozila. V podjetju si želimo, da se ponovi zgodovina, oz. da se znotraj sistema JMPP ponovno pojavi takšno povpraševanje, da bomo v mestni promet ponovno prisiljeni in to z veseljem vpeljati nova velika zgibna, potnikom in okolju prijazna vozila.

Odgovoril: Marprom d.o.o.

01.12.2016