Promet
341.Izgradnja dviga cestišča in označb (lezeci policaj) na križišču med Erjavčevo in Filipičevo
Slišimo te    Urejamo    Zaprto   

Vrsta: Promet
Lokacija: Filipičeva ulica 14, 2000 Maribor, Slovenija
Objavljeno: 03.10.2016
Objavil: Daniel Stevanovic

Opis

Na križišču med Erjavčevo in Filipičevo ulico bi bilo dobro položiti umetne grbine (dvig cestiča čez križišče) tako kot je narejeno na drugih dveh križiščih na Erjavčevi. Tam delujejo zelo dobro saj so prehodi veliko lažje prehodni kot normalno.

Na križišču pri Filipičevi pa je stanje grozno, v 3 letih sem morda naštel kakih 10-15 avtomobilov ki je tukaj ustavilo, prečkam pa prehod priblizno 2-3 krat vsak tretji dan.

Torej sploh ne ustavljajo in vozijo večinoma od 60-80 kilometrov na uro, kot da je dvopasovnica, zelo zelo neprehodno, ponavadi se čaka in čaka do 2-3 minute (kar se sliši malo na papirju) in tudi ko se prehod prečka je treba hitet ker noben ne zmanjšuje hitrosti.

Prehod je vglavnem zelo neučinkovit, križišče zgleda da je neopazno predvsem iz zahodne smeri, in vsak misli da je to neka manjša cesta, ampak saj pa sta drugi dve ki imata izgrajen dvig tudi manjši cesti, sicer bolj opazni vsaj iz zahodne smeri saj sta obe vidni levi strani.

Sedaj se je naselje razširilo in mislim da je izgradnja tega dviga bolj upravičena kot pa je bila takrat ko so ta del cestišča dokončali, takrat še ni bilo doma za ostarele in hotela Bau (se mi zdi). Več je tujih kolesarjev ki se ustavijo v hotel Bau (vem ker sem jim večkrat moral kazati pot) in tudi več je sprehajalcev iz doma za ostarele.

Če pa to ni najbolša rešitev pa pač nekaj druga, mogoče več znakov ali označb na cestišču.



Location

Slišimo te

Objavil: Daniel Stevanovic

03.10.2016
Location

Zaprto

V Uradu za komunalo, promet in prostor si prizadevamo postaviti naprave in ukrepe za umirjanje prometa na določeno-predlagano lokacijo po:

• kriterijih za izbor naprav in ukrepov ( funkcija ceste, hitrost vožnje, prometni pogoji, urbanistični pogoji,....),
• prioriteti ( vrtci, šole...)
• in na podlagi pozitivne prometne preveritve (izdelane strokovne podlage).

Naprave in ukrepi za umirjanje prometa so fizične, svetlobne in druge naprave in ovire, oz. tehnične rešitve, s katerimi se udeležencem v cestnem prometu fizično onemogoči vožnjo z neprimerno hitrostjo ali se jih opozori na omejitev hitrosti na nevarnem odseku ceste. V Mestni občini Maribor imamo na občinskih cestah do danes, postavljenih skupaj 120 naprav in ukrepov za umirjanje prometa, številčno največ v obliki asfaltnih grbin in ploščadi. Optične in zvočne zavore, zožitve vozišča so na občinskih cestah manj prisotne.
Pri izgradnji hitrostnih ovir se na Sektorju za komunalo in promet ravnamo po Tehnični specifikaciji 03.800. Obvezno uporabo Tehnične specifikacije za javne ceste z oznako TCS 03.800 – Naprave in ukrepi za umirjanje prometa, ki določa tehnične pogoje za prometno tehnično oblikovanje naprav in ukrepov za umirjanje prometa na javnih cestah, pogojuje Odredba Ministrstva za promet, ki je bila izdana 30. novembra 2000 ( Uradni list, RS, št. 118/00), na podlagi takratnega Zakona o varnosti cestnega prometa in Pravilnika o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah ( Ur.list, RS, št. 46/00 in dopolnitve št.110/06).
Vendar glede na omenjeno tehnično specifikacijo, hitrostne ovire niso rešitev vseh težav, saj je dokazano, da hitrostna ovira poveča emisije izpušnih plinov in povečanje hrupa do 25 %. V bližini hitrostnih ovir se povečajo vibracije zaradi vožnje težjih vozil, na bližjih stavbah se pojavljajo razpoke….
Zaradi tega, ker imajo naprave in ukrepi za umirjanje prometa, ki so namenjene prisilnemu zmanjševanju hitrosti tudi slabosti v obliki povečanja emisij, hrupa, vibracij in prerazporejanja prometnih tokov, se na Uradu za komunalo, promet in prostor trudimo postavljati te ovire na predlaganih lokacijah; prioritetno, racionalno, odgovorno in gospodarno. Želimo pa si, da bi glavno vlogo pri zagotavljanju varnosti v cestnem prometu prevzela policija in redarstvo, tako da se tudi na tem področju približamo evropskim mestom s katerimi se radi primerjamo.

Za postavitev naprav in ukrepov za umirjanje prometa na določeno lokacijo, ni dovolj samo želja, temveč izpolnitev zgoraj navedenih kriterijev, izdelana strokovna podlaga..., ter za le-to zagotovljena finančna sredstva. Sredstva, ki jih imamo letos na razpolago za izvedbo teh ukrepov so že razporejena v planu investicij za leto 2016. Teh sredstev je na žalost vedno manj. Res je, da je človeško življenje neprecenljivo, vendar mi lahko naredimo točno toliko ovir, kolikor imamo za to v proračunu zagotovljenega denarja. Toda glede na tempo izgradnje teh ukrepov in na večanje števila zahtev, bodo občinske ceste čez 10 let ena sama hitrostna ovira.
Po 21. členu Zakona o cestah (Ur.list, RS, št. 109/2010) je naprave-ukrepe za umirjanje prometa dovoljeno postavljati na občinskih cestah v naselju na katerih se zaradi pogostih kršitev omejitve hitrosti vožnje, ogroženi udeleženci cestnega prometa ali se zaradi tega vzroka dogajajo prometne nesreče in na drugačen način oziroma z drugimi napravami ali ukrepi za umirjanje prometa ni mogoče zagotoviti njihove varnosti.
Obvezna pa je postavitev naprav oziroma izvedba ukrepov za umirjanje prometa pred šolami, vrtci in drugimi objekti, ob katerih je zaradi varnosti otrok dodatno zmanjšana največja dovoljena hitrost v naselju.

Predlog, ki ste ga podali bomo uvrstili v vrstni red izgradnje ukrepov za umirjanje prometa.

Odgovorila: Mestna občina Maribor

08.11.2016