Promet
300.Omejitev hitrosti - Pohorska ulica
Slišimo te    Urejamo    Zaprto   

Vrsta: Promet
Lokacija: Pohorska ulica 25, 2000 Maribor, Slovenija
Objavljeno: 16.07.2016
Objavil: Rudi Kramberger

Opis

Predvidena omejitev hitrosti na Pohorski ul., poleg prometnih znakov in z DVIGNJENIM PREHODOM ZA PEŠCE na križišču Poh. in z Ul. Ob ribniku, bi bilo smotrno in nujno enako storiti tudi na križišču Poh. ul. z Maroltovo (pri trgovini Jager) S tem bi še bolj zagotovili varnost na omenjenem odseku.



Location

Slišimo te

Objavil: Rudi Kramberger

16.07.2016
Location

Zaprto

Na delu Pohorske je predvidena omejitev hitrosti na 40 km/h.
V Uradu za komunalo, promet in prostor si prizadevamo postaviti naprave in ukrepe za umirjanje prometa na določeno-predlagano lokacijo po:

• kriterijih za izbor naprav in ukrepov ( funkcija ceste, hitrost vožnje, prometni pogoji, urbanistični pogoji,....),
• prioriteti ( vrtci, šole...)
• in na podlagi pozitivne prometne preveritve (izdelane strokovne podlage).

Naprave in ukrepi za umirjanje prometa so fizične, svetlobne in druge naprave in ovire, oz. tehnične rešitve, s katerimi se udeležencem v cestnem prometu fizično onemogoči vožnjo z neprimerno hitrostjo ali se jih opozori na omejitev hitrosti na nevarnem odseku ceste. V Mestni občini Maribor imamo na občinskih cestah do danes, postavljenih skupaj 120 naprav in ukrepov za umirjanje prometa, številčno največ v obliki asfaltnih grbin in ploščadi. Optične in zvočne zavore, zožitve vozišča so na občinskih cestah manj prisotne.
Pri izgradnji hitrostnih ovir se na Sektorju za komunalo in promet ravnamo po Tehnični specifikaciji 03.800. Obvezno uporabo Tehnične specifikacije za javne ceste z oznako TCS 03.800 – Naprave in ukrepi za umirjanje prometa, ki določa tehnične pogoje za prometno tehnično oblikovanje naprav in ukrepov za umirjanje prometa na javnih cestah, pogojuje Odredba Ministrstva za promet, ki je bila izdana 30. novembra 2000 ( Uradni list, RS, št. 118/00), na podlagi takratnega Zakona o varnosti cestnega prometa in Pravilnika o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah ( Ur.list, RS, št. 46/00 in dopolnitve št.110/06).
Vendar glede na omenjeno tehnično specifikacijo, hitrostne ovire niso rešitev vseh težav, saj je dokazano, da hitrostna ovira poveča emisije izpušnih plinov in povečanje hrupa do 25 %. V bližini hitrostnih ovir se povečajo vibracije zaradi vožnje težjih vozil, na bližjih stavbah se pojavljajo razpoke….
Zaradi tega, ker imajo naprave in ukrepi za umirjanje prometa, ki so namenjene prisilnemu zmanjševanju hitrosti tudi slabosti v obliki povečanja emisij, hrupa, vibracij in prerazporejanja prometnih tokov, se na Uradu za komunalo, promet in prostor trudimo postavljati te ovire na predlaganih lokacijah; prioritetno, racionalno, odgovorno in gospodarno. Želimo pa si, da bi glavno vlogo pri zagotavljanju varnosti v cestnem prometu prevzela policija in redarstvo, tako da se tudi na tem področju približamo evropskim mestom s katerimi se radi primerjamo.
Za postavitev naprav in ukrepov za umirjanje prometa na določeno lokacijo, ni dovolj samo želja, temveč izpolnitev zgoraj navedenih kriterijev, izdelana strokovna podlaga..., ter za le-to zagotovljena finančna sredstva. Sredstva, ki smo jih imamo letos na razpolago za izvedbo teh ukrepov so že razporejena v planu investicij za leto 2016.

Po 21. členu Zakona o cestah (Ur.list, RS, št. 109/2010) je naprave-ukrepe za umirjanje prometa dovoljeno postavljati na občinskih cestah v naselju na katerih se zaradi pogostih kršitev omejitve hitrosti vožnje, ogroženi udeleženci cestnega prometa ali se zaradi tega vzroka dogajajo prometne nesreče in na drugačen način oziroma z drugimi napravami ali ukrepi za umirjanje prometa ni mogoče zagotoviti njihove varnosti.

Odgovorila: Mestna občina Maribor

02.08.2016