IZBERITE POVEZAVO:
 

Kakšno vodo pijemo na III. OŠ Celje?
Čebulni test v 9. a

  DOMOV

  O ŠOLI

  KONTAKT

  ZAPOSLENI

  OBVEZNI PROGRAM

  RAZŠIRJENI PROGRAM

  SKUPNOST UČENCEV

  ZA STARŠE

  ŠOLSKA SVETOVALNA SLUŽBA

  ŠOLSKA KNJIŽNICA

  PODALJŠANO BIVANJE

  PROJEKTI

  AKTUALNO

  JEDILNIK

  SPLETNE POVEZAVE
     

GRADIVO ZA POSAMEZNE PREDMETE  

 

                                                                                                            

 

       

Učenci 9. a razreda smo mesec januar pri pouku biologije pod mentorstvom gospoda Bojana Kmecla izkoristili za raziskovanje vpliva genotoksičnosti na organizme. Zanimalo nas je predvsem, kateri so tisti vidni znaki, ki se razvijejo pri kakem organizmu zaradi njegovega genotipa in vpliva okolja. Za metodo svojega raziskovanja smo izbrali čebulni test. Povedano preprosto: zanimalo nas je, ali na III. OŠ Celje pijemo kvalitetno vodo.

 

Čebulni test je enostavna in dostopna metoda za ugotavljanje splošne onesnaženosti vode s kemičnimi snovmi. Najpogosteje ga uporabimo kar v njegovi osnovni obliki, torej za ugotavljanje razlik med posameznimi vodami. Hitrost in dolžina rasti koreninic čebule je odvisna od stopnje onesnaženosti vode.

                                                                                                       

 

Oglejte si  GALERIJO  fotografij.

 
 
 

  

Naš poskus je potekal takole:

1. Zbrali smo vzorce vod, ki smo jih želeli primerjati med sabo. To so bile naslednje vode:

-             Destilirana voda kot kontrolni vzorec

-             Vodovod šole

-             Pipa v učilnici

-             Savinja

-             Studenec

-             Skalna klet

-             Meškov vodnjak

-             Koprivnica

-             Vodovod Zvodno

-             Voglajna

2. V epruveto z vsako vodo smo vstavili čebulico.

3. Dnevno smo opazovali, v kateri vodi raste čebula najhitreje in najbolje.

Naša  glavna domneva pred izvedbo poskusa je bila: Čim daljše so koreninice, tem manjša je stopnja  strupenih snovi v snovi in obratno. Naš cilj je bil ugotoviti kvaliteto voda v naši okolici in hkrati preveriti primernost za pitje.

Sadilne čebulice smo vstavili v epruvete z vodo v drugem tednu januarja in tekom meseca opazovali njihov napredek v rasti koreninic. In kakšni so bili rezultati ob koncu meseca?

 

Najslabša je voda iz Meškovega vodnjaka, sledi Voglajna. Koprivnica in vodovod Zvodno sta bila nekako srednje dobra, čisto na vrhu pa so bile pipa iz učilnice 9. a, studenec Skalna klet in vodovod šole.

 

To pomeni, da na naši šoli pijemo zelo kvalitetno in čisto pitno vodo. Voda je življenje, postrezite si jo!

 

        

 

 

 
© 2007. III. osnovna šola Celje. Vse pravice pridržane!                                                                                                                           Stran ureja: Urška Sotler