Šli smo v Šolski
muzej. V garderobi smo se oblekli v uniforme. Dečki v
brezrokavnike,deklice v predpasnike. Stopili smo v učilnico.
Za naše čase je bila videti stara. Posedli smo se v
klopi.
Ta dan sta bila
dežurna Ajda in Luka. Ajda je stala pri vratih in za
učiteljico zapirala vrat, Luka pa je brisal tablo. Moral je
tudi prebrati datum 15. gruden 1911. Ko je prišla učiteljica v
razred, smo vsi vstali in rekli: Bog daj gospodična
učiteljica. Učiteljica je bila stroga. Imela je spete
lase,dolgo krilo in srajco z dolgimi rokavi. V učilnici so
bile lesene mize, učiteljičina miza, majhna tabla, majhen
umivalnik in slike. V pomoč učenju je bil številčni trak in
abeceda. Kazen zaradi neprimernega vedenja je bila šiba, oslovska
klop, osel za na ramena in klečanje na koruzi. V tistih časih
so pisali s kredo na tablico.
Za konec pa se naj
poslovim tako, kot so se učenci poslavljali od učiteljice pred
100 leti : Z bogom gospodična
učiteljica!
Jena
Knez, 4.
a
Najprej smo se
oblekli v posebna oblačila. Fantje v brezrokavnike, dekleta pa
v predpasnike. Reditelja sta bila Ajda in Luka. Luka je moral
povedati datum, Ajda pa je morala za učiteljico zapreti vrata
in povedati, če kdo manjka. Ko je učiteljica prišla v razred,
smo jo pozdravili »Bog daj« gospodična učiteljica. Učiteljica
je morala biti oblečena vedno v krilu in dolgih rokavih, ne
glede na letni čas. Lase je morala imeti vedno spete. Ko smo
bili vprašani, smo morali vstati, povedati svoje ime in
odgovarjati v dolgih stavkih. Brali smo šolske postave in
razložili njihov pomen. Učiteljica je nekajkrat udarila s
palico po mizi, ker smo klepetali. V kotu učilnice, je bila
koruza in oslovska klop. K sreči, ni bilo nikomur potrebno
klečati na koruzi. Na koncu nam je gospodična učiteljica
razdelila šolske postave in sličice. Gospodična učiteljica je
bila resnična, kot v »stari časih«. Stroga in strašna. Srečni
smo, da imamo našo učiteljico.
Laura Benkovič, 4.
a
Ko smo prišli
v Šolski muzej, smo si dekleta oblekla predpasnike, fantje pa
brezrokavnike. Dekleta in fantje smo morali sedeti ločeno. Ko
je prišla učiteljica v razred, smo jo morali pozdraviti z bog
daj, gospodična učiteljica. Učiteljica je bila zelo stroga.
Ves čas je imela v rokah šibo. Vsi smo se je tako bali, da smo
bili pridni in je šiba lahko počivala. Dežurni učenec je
razdelil ŠOLSKE POSTAVE ali ŠOLSKA PRAVILA. Ko je bil kakšen
učenec vprašan, je moral vstati in reči, gospodična
učiteljica, ime mi je ... Učenci, ki so brali, so morali brati
glasno in razločno. Teh petinštirideset minut je zelo hitro
minilo. Meni je bilo zelo všeč, če je bilo drugim, pa ne vem.
Vem pa, da si takšne šole ne želim.
Lina Knez Štorman, 4. a
V
četrtek smo se odpeljali z vlakom v
Ljubljano.
V
šolskem muzeju smo dečki nosili
brezrokavnike deklice pa predpasnike. Ko smo se
oblekli v stara oblačila, smo stopili v razred. V
razredu so bile zelo stare stvari, kot pred
100 leti. Pisali smo na tablice s
kredo in brisali z gobo.
Učiteljico smo pozdravili: BOG DAJ
GOSPODIČNA UČITELJICA. Dečki so sedeli na
levi strani, deklice pa na desni
strani. Spraševala nas je, kaj
je ura lepega vedenja. Aljaž,
Martin in Marcel so se
pogovarjali medtem, ko nam je
učiteljica razlagala. Vsi trije so morali vstati.
Reditelja sta bila Luka in
Ajda. Povedala sta datum in
zaprla vrata. Tam smo bili 45
min. Ura je zelo hitro minila.
Imeli smo se zelo lepo. Ko smo
končali, smo se preoblekli. Gospa Tanja
me je slikala z lutko učitelja, da
imam spomin na šolski muzej v Ljubljani.
Troy Fonda, 4.a
|
Kolaž
4.b o ekskurziji po Ljubljani
V
četrtek smo šli v Ljubljano. Ob sedmih smo se dobili pred
šolo. Z vlakom
smo se odpeljali do Zidanega Mosta, nato pa smo
prestopili v vlak za Ljubljano. Na vlaku smo sedeli skupaj z
drugimi potniki. Z Rebeko sva gledali skozi okno in videli
tovarno, kjer delajo POLI salame. (Lena
Grasselli)
Po
dveh urah vožnje smo izstopili in odšli proti centru mesta.
Pri Prešernovem spomeniku smo se ustavili, si ga ogledali in
opazili tudi njegovo Julijo. Potem smo pomalicali.
(Andraž
Mlinar)
Nato
smo se odpravili proti Hiši eksperimentov. Pot nas je peljala
čez Tromostovje,
tržnico in čez
Mesarski most. Tam pari obešajo ključavnice za srečo,
ključke pa vržejo v Ljubljanico. (Žan Blatnik)
V
Hiši eksperimentov
je veliko različnih eksperimentov, ki smo jih lahko
sami preizkusili. Lahko smo upravljali avto, se peljali s
kolesom, brenkali na struno, spuščali milne mehurčke, legli na
posteljo iz žebljev… Najboljša mi je bila pikajoča postelja iz
žebljev. Ulegel si se nanjo in te ni prav nič pikalo. Zelo
hitro je minila ura in že smo morali dalje. (Zala Zanoškar in
Ajda Šarman)
Ker
nam je do ogleda Šolskega muzeja ostalo še nekaj časa, smo si
ogledali stavbo Državnega zbora. Nato smo se odpravili v
veliko dvorano Državnega zbora. Gospa nam je povedala, da tam
ministri in poslanci ter predsednik parlamenta sprejemajo za
nas pomembne odločitve. Po ogledu smo odšli proti muzeju. (
Liam Mesarec in
Nuša Vornšek).
Tam
smo se razdelili v dve skupini. Ajevci so šli k učni uri
lepega vedenja, mi pa na ogled muzeja. Najprej smo si ogledali
šolanje v starem veku, nato v srednjem in novem veku. Spoznali smo
pomembneže, ki so skrbeli da danes vsi hodimo v šolo, da imamo
učbenike,… Nato smo si ogledali pouk nekoč. Učili so se o
stvareh, ki so jim prišle prav vsak dan. Po tem smo se še mi
odpravili na uro lepega vedenja. (Špela Bošnjak,
Patricia Petrej Črešnar)
Ko
je v razred prišla učiteljica, smo morali vstati in jo
pozdraviti. Zastavila nam je nekaj vprašanj o lepem vedenju.
Ugotoviti smo morali tudi, kako še drugače rečemo lepemu
vedenju. Gospodična učiteljica je bila zelo stroga in je
kregala učiteljici Tanjo in Andrejo. Pouk je potekal kot v
starih časih, zato smo s kredami pisali na tablice in imeli
roke na hrbtu. ( Špela Bošnjak, Ajda
Šarman)
Po
končani uri smo na hitro odšli na železniško postajo. Na vlaku
smo se z Janom K., Leno, Rebeko zabavali. Popoldne smo se
vrnili v Celje, kjer so nas pričakali starši.
Nad
ekskurzijo smo bili navdušeni, saj smo izvedeli veliko novega!
(Liam Mesarec, Jan Koren)
Z
vsem tem se strinjajo tudi Bilal, Albin, Arsim, Ana, Jan D.,
Luka, Relja, Nik in
Rebeka. |
| |