Projekt Evropska vas se
počasi zaključuje in kmalu bo tu 8. maj, ko bomo
Celjanom pokazali, kaj vse smo se o naši državi
Irski letos naučili. Projekt Evropska vas poteka celo leto
in na šoli ni učenca, ki ne bi vedel, katera je naša letošnja
država, da pa bi Irsko še bolje spoznali, smo v torek, 17.
marca, na dan, ko Irci praznujejo dan svetega Patrika, pripravili
Irski dan. Na ta dan smo se dobro pripravili. Tako učenci
kot učitelji. Odeli smo se v barve irske zastave, torej zeleno,
oranžno in belo, vsak učenec in delavec šole pa je prejel tudi
triperesno deteljico, enega izmed simbolov Irske. Na dan svetega
Patrika namreč moraš imeti na sebi vsaj eno deteljico, tako pravijo
Irci.
Učenci razredne stopnje
so ustvarjali s svojimi razredničarkami. Prvošolci so izdelali
ovčke v različnih tehnikah – iz das mase, iz škatel
in trganko. Prav prisrčne so njihove ovčke, ki si jih lahko ogledate
tudi v posebnem kotičku v prostorih 1. razreda.
Drugošolci
so bolje spoznali Guliverja, junaka irskega
pisatelja Jonathana Swifta, si ogledali risanko o njem ter
ga oblikovali iz gline. Barvali so svečnike, slikali, izdelali irsko
pokrajino, pa še kaj. Oglejte si tudi razrede drugošolcev, saj tudi
v njih najdete veliko plakatov, risb in predmetov, ki so nastali med
šolskim letom.
Tudi tretješolci so bili
zelo ustvarjalni. Že pred irskim dnevom so slikali irskega
škrata Leprechauna ter prav posebne ovčke, izdelovali
punčke iz gline in gibljive ovce. Na irski dan pa
je 3. a slikal na svilo in nastale so čudovite slike irske
poklrajine. S tehniko razpokanja pa so slikali škrata Leprehana. 3.
b so navdušili gradovi, zato so se odločili
izdelati čisto pravo maketo irskega gradu. Še nekaj ovčk in pravi
irski grad je tu.
V 4. a so se pogovarjali o simbolih
sreče, tako pri nas in na Irskem. Spoznavali so še ostale
irske simbole ter pisali kratke pesmi o njih. Oblikovali so
iz das mase ter tako na ustvarjalni način izvedeli veliko
novega, njihov razred pa krasijo tudi zanimivi plakati in razstava o
Irski. 4. b je začel ustvarjati že pred irskim dnevom, zato so lahko
obogatili razstavo s čisto pravimi knjigami o škratih in
drugih pravljičnih bitjih, ki so jih zapisali učenci
sami, sami pa so izdelali tudi knjigo ter se poigrali z glino in das
maso - tudi njim so se zdele najbolj prisrčne ovčke, zato jih je
razred poln.
V 5. a je 12 učencev in
ravno prav za čisto pravi irski koledar. In kako so
se lotili dela? Materiala je bilo veliko, zato so rezali, lepili,
kombinirali, vezli, prepisovali verze in nastal je čudoviti unikatni
koledar. Ker so imeli s koledarjem veliko dela, je nastalo le nekaj
vezenih voščilnic, a so te toliko lepše. Tudi 5. b
so navdušili irski gradovi. Iz škatel, ki jih je
bilo za 4 gradove, je nastal grad Clifden, ki so ga učenci poskušali
čimbolj posnemati. Verjamite, da jim je zelo dobro
uspelo.
In kaj so počeli učenci
od 6. do 9. razreda? Razdelili smo jih v 15 skupin, kjer je imelo 15
učiteljev svoje delavnice. Vsak učitelj si je na podlagi materiala,
ki ga je dobil, zamislil svojo delavnico. Majhne skupine so
omogočale lažje delo in sproščujoče vzdušje je naredilo dan zanimiv
in prisrčen. Največ je bilo ustvarjalnih delavnic:
učenci so izdelovali irske škrate iz keramičnih lončkov, klobuke
irskega škrata, slikali so irske simbole na kamne, ki jih bodo
uporabili za tipično keltsko namizno igro Keltis, slikali so na
blago, izdelovali slike – deteljice z zgibanjem papirja, izdelovali
posode s keltskimi vzorci iz gline, izdelali irski pub, izdelovali
ovčke iz das mase in kvačkali deteljice, pa še kaj.
V
jezikovni delavnici so učenci izdelali
galsko-angleško-slovenski slovar, v novinarski
delavnici so učenci anketirali Celjane, kako poznajo Irsko,
obiskali so delavnice in jih intervjuvali ter o dogajanju
poročali po šolskem radiu.
V plesni delavnici
so učenci preučili irske tradicionalne plese in se naučili enega
izmed njih. Upamo, da
jih bodo pokazali tudi na prireditvi ob zaključku projekta.
Gledališka delavnica je bila v napetem
pričakovanju. Učenci so namreč vadili za popoldansko premiero igre
irskega dramatika Georga Bernarda Shawa, ki so jo odlično odigrali.
Računalniška delavnica se je osredotočila na
iskanje informacij po internetu. Učitelj je učencem narekoval
vprašanja o Irski in učenci so odgovore na vprašanja poiskali na
internetu.
Športna delavnica v telovadnici je
bila razgibana, saj so učenci poleg velikega plakata, ki so ga
izdelali, poizkušali igrati tudi nekaj značilnih irskih športov.
Kuharska delavnica nam je postregla z okusnimi
irskimi sladicami, katerih recepte so prej prevajali učenci pri
angleškem jeziku. Kemijska delavnica se je
ukvarjala z destilacijo, rezultat pa je čisto pravi viski.
Seveda ga je bil deležen samo gospod ravnatelj.
Pri
zgodovinski delavnici so si učenci najprej ogledali
film Krvava nedelja, ki govori o severno-irskem vprašanju, nato pa
je potekala debata na to temo ter izdelava plakatne predstavitve.
Cel dan so nam
družbo delali naši irski gostje – to so bile irske študentke Laura
Dowling, Ruth Kelly in Katie Mangan , ki so na študijski izmenjavi v
Sloveniji, ter prostovoljec Gearrai O'Doherty. Z veseljem so se
odzvali našemu povabilu in navdušeni so bili nad dogajanjem na šoli.
Niti zamisliti si niso mogli, kako lahko šola v enem dnevu postane
prava »irska« šola. Če že niso mogli biti na paradi, ki na Irskem
poteka na dan sv. Patrika, so bili zadovoljni, da so delček Irske
doživeli na naši šoli. Pohvalili so vse učitelje in učence, ki so
pripravili tako čudovit dan.
Irski
dan je bil pravi uspeh. A tega uspeha ne bi bilo brez zagnanih
učiteljev in učencev, zato se vsem za sodelovanje najlepše
zahvaljujemo. Šolski hodniki pričajo o kvaliteti našega projekta in
komaj čakamo 8. maj, ko se bomo predstavili širši javnosti. Če si še
niste ogledali naše razstave, vas vabimo, da to
storite!
Koordinatorica: Urška Sotler, dipl. bibl. in prof.
geo.
Oglejte si
obsežno GALERIJO slik.