Učenci
razredne stopnje so ustvarjali s svojimi razredničarkami. V prvem
razredu so izdelovali Smrkce iz odpadnih tulcev, sestavljali
sestavljanke, se posladkali s pralineji, ki so jih sami naredili,
izdelali igrico Smrkec, ne jezi se in izdelovali tapiserije.
Pravzaprav so v prvih razredih cel teden poimenovali Belgijski teden
in cel teden so spoznavali Belgijo na najrazličnejše načine. Kako
zelo uspešni so bili, si lahko pogledate v prostorih 1. razredov.
Druge razrede je navdušila barvna preproga iz cvetja, ki jo vsake
dve leti pred mestno hišo v Bruslju lahko občuduje cel svet. Tiskali
so cvetlične vzorce in se pri tem zelo zabavali. Druga skupina pa se
je pošteno naplesala, saj so že začeli s pripravami na zaključno
prireditev Evropske vasi, kjer bodo predstavili belgijski ples. Da
bi se medtem malo oddahnili, so slikali Smrkce ter si izdelali igro
Spomin z belgijskimi motivi. Tretjim razredom so bili najbolj všeč
Smrkci, ki so jih izdelovali iz odpadnih materialov, v oči pa so jim
padle tudi »Smrčje« hišice, ki so jih poslikali, iz das mase pa so
izdelovali tipične stopničaste belgijske hiše. In 4. razred? Iz
učilnice se je razširjal vonj po vafljih, bolj »resno« delo pa je
bilo posvečeno čipkam in značilnostim Belgije, o katerih so
pripovedovali Smrkci in Smrkete. Risali so zemljevid Belgije,
odtiskovali idrijsko čipko v das maso ter primerjali idrijsko z
belgijsko čipko. Druga skupina je izdelala »Smrčje« hišice iz
odpadnih materialov ter jih poslikala. Pete razrede so najbolj
navdušile belgijske hiše, ki so tipično stopničaste. Za model so si
izbrali mesto Brugge ter izdelali mestno ulico, dekleta so vezla,
izdelovala preproge iz cvetja, fantje pa so se preizkusili v
izdelavi gradu v Antwerpnu, pa še svetilnike iz plastenk so
izdelali.
Učenci od 6. do 9.
razreda so bili razdeljeni v skupine, saj je vsak učitelj pripravil
svojo delavnico: likovno, jezikovno, ustvarjalno, kuharsko,
tehnično, glasbeno … Za začetek smo na ulicah Celja preverili
poznavanje Belgije. Naši novinarji so poleg tega zabeležili
dogajanje na šoli s pomočjo fotoaparata in zapiskov. Intervjuvali so
učence ter pripravili fotografije za splet.
Iz gospodinjske učilnice
se je razlegal vonj po vafljih. Izdelali smo več vrst vafljev in ob
napovedi degustacije se je hodnik napolnil z lačnimi usti, vafljev
pa je v trenutku zmanjkalo. V učilnici za tehniko so
morali biti učenci zelo natančni. Izdelovali so namreč velik
svetilnik, pa to ne kakršen koli, ampak v tehniki mozaik, ki terja
veliko natančnosti. Dekleta so šivala oblačila za Smrkce in Tintine.
Še ena skupina se je preizkusila v šivanju. Ti so iz filca šivali
Smrkce, Smrkete in njihove hišice. To je bil kar velik zalogaj, a
glede na izdelke in dejstvu, da je bila več kot polovica udeležencev
delavnice fantov, jim je zelo lepo uspelo. Cel dan nas je o
dogajanju obveščal radio Bruselj, ki nas je seznanjal z
aktualnostmi, izvedel intervju z našim »belgijskim« učencem Juretom,
prebiral zanimivosti, rezultate ankete.
V računalniški
učilnici so učenci sestavljali kviz in križanko o Belgiji. Če se
želite preizkusiti v poznavanju Belgije, lahko to storite pred
računalniško učilnico. Smrkec, ne jezi se, je očitno nova
priljubljena namizna igra naših učencev, saj so jo izdelovali tudi
starejši, prav tako pa igra spomin z belgijskimi znamenitostmi. V
sosednem razredu so nastajali magnetki, ki jih boste lahko prejeli,
če nas boste obiskali na stojnici Evropske vasi. Petjezični slovar
na temo zdravja so učenci izdelovali v angleški učilnici. Zakaj
petjezični? Tri jezike Belgije smo že omenili, to so francoski,
nizozemski in nemški, dodali so jim še angleškega in slovenskega. Še
nekaj likovnih delavnic je potekalo. Nastal je mega Smrkec in Tintin
(z obveznim kužkom), preproge iz cvetja v tehniki kolaž, za katero
smo ugotovili, da je zelo zamudna in terja veliko natančnosti, v
likovni učilnici so učenci izdelovali čudovite belgijske hiše iz
gline, za stojnico Evropske vasi pa sceno ogromnih belgijskih hiš.
Ste že slišali za belgijsko vezavo knjig? Z njo so se »spopadli« v
eni izmed delavnic, kjer so vezali beležke z omenjeno vezavo, pa
tudi petjezični slovar. Starejši učenci so že pravi mojstri vezenja,
saj na naši šoli poteka tudi izbirni predmet vezenje. Kar nekaj pa
se jih je vezenja lotilo prvič in odlično jim je šlo od rok. Nekaj
blazin z belgijskimi motivi je že nastalo, ostale umetnine pa boste
lahko občudovali na naši stojnici. Pa še ene sladke delavnice ne
smemo pozabiti. Kekse v obliki zastave, ki so jih učenci s pomočjo
staršev spekli, so pobarvali s čokoladami v barvi belgijske zastave.
Iz glasbene učilnice, kjer so preučevali belgijsko glasbo, smo
slišali tudi eno izmed pesmi belgijske skupine Vaya Con Dios, ki so
se jo udeleženci glasbene delavnice naučili. V šolski knjižnici pa
so učenci z računalniškim programom oblikovali zgibanke na temo
Belgije, ki jih bomo prav tako lahko razdelili na prireditvi ob
zaključku projekta Evropska
vas.
Veliko
izdelkov je nastalo, veliko dejavnosti je potekalo in na koncu smo
si vsi zadovoljni lahko ogledali slikovito razstavo na naših šolskih
hodnikih. Do 10. maja, ko se bomo predstavili v centru Celja, imamo
tako čas pripraviti še nekaj zanimivih izdelkov, da bo naša
predstavitev spet zelo uspešna, tako kot je bila pretekla
leta.
Projekt Evropska vas je
na III. OŠ vedno med najuspešnejšimi in najbolj prepoznavnimi. A
tega uspeha ne bi bilo brez zagnanih učiteljev in učencev, ki so se
potrudili, da naš projekt živi celo šolsko leto, šolski hodniki pa
pričajo o odličnem delu. Komaj čakamo 10. maj, ko bomo svoje delo
predstavili še širši celjski javnosti na Evropski vasi 2011. Vabimo
vas, da se nam pridružite!
Vodja projekta Evropska vas: Urška Sotler,
prof.