EKO ŠOLA KOT NAČIN ŽIVLJENJA

projekt 2002/2003

 

Za uspešno opravljeno delo smo bili v šolskem letu 2001/02 nagrajeni z EKO zastavo. ki ponosno krasi pročelje naše šolske stavbe.

Z delom nadaljujemo tudi v tem šolskem letu. Zastavili smo si nov program dela, ki pomeni vsebinsko nadaljevanje in nadgradnjo lani začetih aktivnosti. Vzporedno s tem projektom izvajamo še druge dejavnosti. Vsebine skušamo med seboj povezati, tako da je EKO projekt nekakšna rdeča nit, ki povezuje vse druge aktivnosti.

 

 

Raziskovalna naloga
ENERGIJA VETRA

Raziskovalna naloga "Energija vetra" je nadaljevanje več kot deset let trajajočega projekta ENERGIJA, ki ga izvajamo na naši šoli. V okviru tekmovanja mladih tehnikov smo se vsako leto osredotočili na določeno tematsko področje.

Začeli smo s hidroelektrarnami. Spoznali smo male HE in manjšo tudi sami izdelali. Naloga nam je prinesla drugo nagrado na takrat še jugoslovajskem državnem tekmovanju v Novem Sadu.
Sončna energija je bila naša naslednja naloga. Opravili smo obširno raziskavo v našem šolskem okolišu, izdelali uporabno učilo in nalogo predstavili na državnem srečanju mladih tehnikov.
V okviru tega projekta smo opravili tudi primerjalno raziskavo cen električne energije, pridobljene iz različnih virov.
Dejstvo je, da potrebe po energiji nenehno naraščajo, nekateri viri pa že počasi usihajo, zato alternativni viri pridobivajo na pomenu.

Raziskovanje ENERGIJE VETRA je naš najnovejši izziv v okviru projekta EKO šola. Naš šolski okoliš je kakor naročen za to raziskavo. Tema je v zadnjem času, tako doma kot v širši javnosti, postala zelo aktualna, zato ni bilo težko pritegniti učencev k sodelovanju.

Raziskave smo se lotili na različnih področjih pouka na predmetni stopnji:
- pri likovni vzgoji smo risali na to temo,
- pri slovenščini smo pisali literarne izdelke,
- pri biologiji smo govorili o vplivu vetrnih elektrarn na okolje in živali,
- pri geografiji smo spoznavali možne lokacije za izkoriščanje energije vetra,
- v šolski knjižnici smo popestrili ponudbo literature s tega področja,
- v računalniški učilnici smo to temo obdelali s pomočjo interneta,
- pri fiziki smo opravili meritve vetra na treh različnih lokacijah v okolici šole in sicer vsak dan v decembru, januarju in februarju,
- pri tehnični vzgoji smo delali izdelke, ki se "razumejo" na veter,
- pri športni vzgoji smo izvedli orientacijski tek in na eni kontrolni točki preverili znanje iz energije vetra,
- v mesecu maju smo pripravili razstavo s predstavitvijo izdelkov in drugih dejavnosti, ki smo jih v okviru raziskovanja energije vetra izvedli v letošnjem letu.

Cilji raziskovalne naloge:
- spoznati uporabnost energije vetra,
- ugotoviti, kje so vetrovi izdatnejši,
- ugotoviti, kako so nekoč izkoriščali veter,
- proučiti energijo vetra s pomočjo izdelkov in modelov, ki so jih praktično izdelali učenci,
- spoznati koristne učinke vetrne elektrarne v odnosu do okolja,
- spoznati različne vplive vetrnic na okolje.

Rezultati raziskovalne naloge:
- učenci so spoznali uporabnost energije vetra s pomočjo merilnih naprav in izdelkov, ki so jih sami napravili,
- raziskovalna naloga je bila zelo široko zastavljena, zato je v projektu na različnih področjih sodelovalo veliko učencev,
- oblikovali smo pozitiven odnos do izkoriščanja alternativnih virov energije.

Koordinator dejavnosti: Stanko Čufer, učitelj fizike in tehnike.

 

 

PODELITEV EKO ZASTAV

Tudi letos smo uspešno opravili vse naloge v okviru projekta in si zaslužili EKO zastavo. Podelitev je bila 5. junija v Cankarjevem domu.