projekt 2002/2003
Za uspešno opravljeno delo smo bili v šolskem letu 2001/02 nagrajeni z EKO zastavo. ki ponosno krasi pročelje naše šolske stavbe.
Z delom nadaljujemo tudi v tem šolskem letu. Zastavili smo si nov program dela, ki pomeni vsebinsko nadaljevanje in nadgradnjo lani začetih aktivnosti. Vzporedno s tem projektom izvajamo še druge dejavnosti. Vsebine skušamo med seboj povezati, tako da je EKO projekt nekakšna rdeča nit, ki povezuje vse druge aktivnosti.
V okviru projekta "Pospeševanje bralne učinkovitosti" v 5. razredu izvajamo EKO bralno značko (Silvestra Rogelj Petrič: Bistrica Kalščica).
V okviru projekta "Hočem, torej zmorem" si prizadevamo za medsebojno pomoč med učenci in tako skušamo ustvariti zdrave medčloveške odnose. Poudarjamo tudi pomen družine kot osnovne celice, ki skrbi za zdravo življenje in osebnostno rast posameznika.
Projekt "Zdrava prehrana" poskuša pri otrocih vzgojiti spoštljiv odnos do hrane ter jih navaja na zdrav in kulturen način prehranjevanja.
Projekt "EPALS" temelji na povezovanju učencev naše šole z učenci drugih držav Evrope in svetom, spoznavanju kultur in promociji naše domovine v svetu.
Skrb za čisto in urejeno okolico naše šole je ena osnovnih dejavnosti skozi celo šolsko leto. Čistilne akcije izvajajo posamezni razredi po vnaprej določenem razporedu. Letos smo se udeležili tudi čistilne akcije, ki sta jo organizirali razvojna agencija ROD in KS Črniče - urejanje učne in sprehajalne poti ob potoku Ravenščku - območje Črnič, Vrtovina, Gojač in Malovš.
![]() |
![]() |
Zbiranje odpadnega papirja - izpeljali smo zelo uspešno akcijo, v kateri je bilo skupno zbranega 6700 kg odpadnega papirja. V zameno za to nam je Komunalno stanovanjsko podjetje iz Ajdovščine izročilo sadike okrasnih grmovnic in dreves, ki smo jih posadili v šolskem parku.
Na šoli deluje kar
nekaj krožkov, ki svojo aktivnost posvečajo skrbi za
čisto okolje in vzgoji za zdravo življenje:
- naravoslovni krožek
- raziskovanje okolja, skrb za lončnice, skrb za
akvarijske ribe in manjše živali,
- sadjarski krožek
- skrb za šolski sadovnjak, učenje osnovnih veščin
sadjarstva,
- gospodinjski krožek
- priprava hrane, navajanje na varčno porabo energije v
gospodinjstvu.
Uvajanje ekološke
tematije v pouk pri različnih predmetih:
- izvedba posebnih EKO ur na temo
varovanja okolja, varčevanja z energijo, ekološkega
ravnanja z odpadki in ogrevanja atmosfere,
Sodelovanje v skupnih akcijah EKO projekta na nivoju
republike:
- udeležba nacionalne koordinacije
EKO šol v Velenju (16.11.2002),
- prodaja eko koledarjev in eko voščilnic za pomoč
ogroženim živalskim vrstam,
- sodelovanje na likovnem natečaju Pomurskega
ekološkega centra z naslovom "Prednovoletni čas
2003/04,
- izvedba šolskega tekmovanja EKO kviz; Raziskovanje
okolja Evrope - tematski sklop "Gozdovi",
- sodelovanje na državnem tekmovanju EKO kviz (OŠ
Puconci, 23.4.03)- tekmovanja se je udeležil učenec 7.b
razreda, Klemen Lozar,
- raziskovalna naloga v okviru izbranega tematskega
sklopa ENERGIJA VETRA.
Raziskovalna naloga
Raziskovalna naloga "Energija vetra" je nadaljevanje več kot deset let trajajočega projekta ENERGIJA, ki ga izvajamo na naši šoli. V okviru tekmovanja mladih tehnikov smo se vsako leto osredotočili na določeno tematsko področje.
Začeli smo s
hidroelektrarnami. Spoznali smo male HE in manjšo tudi sami
izdelali. Naloga nam je prinesla drugo nagrado na takrat še
jugoslovajskem državnem tekmovanju v Novem Sadu.
Sončna energija je bila naša naslednja naloga. Opravili smo
obširno raziskavo v našem šolskem okolišu, izdelali uporabno
učilo in nalogo predstavili na državnem srečanju mladih
tehnikov.
V okviru tega projekta smo opravili tudi primerjalno raziskavo
cen električne energije, pridobljene iz različnih virov.
Dejstvo je, da potrebe po energiji nenehno naraščajo, nekateri
viri pa že počasi usihajo, zato alternativni viri pridobivajo
na pomenu.
Raziskovanje ENERGIJE VETRA je naš najnovejši izziv v okviru projekta EKO šola. Naš šolski okoliš je kakor naročen za to raziskavo. Tema je v zadnjem času, tako doma kot v širši javnosti, postala zelo aktualna, zato ni bilo težko pritegniti učencev k sodelovanju.
Raziskave smo se lotili na
različnih področjih pouka na predmetni stopnji:
- pri likovni vzgoji smo risali na to temo,
- pri slovenščini smo pisali literarne izdelke,
- pri biologiji smo govorili o vplivu vetrnih elektrarn na okolje
in živali,
- pri geografiji smo spoznavali možne lokacije za izkoriščanje
energije vetra,
- v šolski knjižnici smo popestrili ponudbo literature s tega
področja,
- v računalniški učilnici smo to temo obdelali s pomočjo
interneta,
- pri fiziki smo opravili meritve vetra na treh različnih
lokacijah v okolici šole in sicer vsak dan v decembru, januarju
in februarju,
- pri tehnični vzgoji smo delali izdelke, ki se
"razumejo" na veter,
- pri športni vzgoji smo izvedli orientacijski tek in na eni
kontrolni točki preverili znanje iz energije vetra,
- v mesecu maju smo pripravili razstavo s predstavitvijo izdelkov
in drugih dejavnosti, ki smo jih v okviru raziskovanja energije
vetra izvedli v letošnjem letu.
Cilji raziskovalne
naloge:
- spoznati uporabnost energije vetra,
- ugotoviti, kje so vetrovi izdatnejši,
- ugotoviti, kako so nekoč izkoriščali veter,
- proučiti energijo vetra s pomočjo izdelkov in modelov, ki so
jih praktično izdelali učenci,
- spoznati koristne učinke vetrne elektrarne v odnosu do okolja,
- spoznati različne vplive vetrnic na okolje.
Rezultati raziskovalne
naloge:
- učenci so spoznali uporabnost
energije vetra s pomočjo merilnih naprav in izdelkov, ki so jih
sami napravili,
- raziskovalna naloga je bila zelo široko zastavljena, zato je v
projektu na različnih področjih sodelovalo veliko učencev,
- oblikovali smo pozitiven odnos do izkoriščanja alternativnih
virov energije.
Koordinator dejavnosti: Stanko Čufer, učitelj fizike in tehnike.
![]() |
![]() |
PODELITEV EKO ZASTAV
Tudi letos smo uspešno opravili vse naloge v okviru projekta in si zaslužili EKO zastavo. Podelitev je bila 5. junija v Cankarjevem domu.