Pri delovanju zveze se navezujemo na
"Delorsove" štiri stebre izobraževanja:
- vsi stebri so deležni enake pozornosti
1. steber: UČITI SE, DA BI VEDELI
- v novem tisočletju se spreminja:
a) VSEBINA POUČEVANJA
- učitelj ni več vir informacij,
- učitelj je vodnik skozi množico že zbranih in razvrščenih informacij,
- temeljne veščine učenja.
b) PROCES POUČEVANJA
- razvoj informacijsko-komunikacijske tehnologije,
- šola nima več monopola,
- učenje porazdeljeno med šolsko delo in prosti čas,
- okrepiti potrebno učenje socialnih in etničnih veščin,
- več dialoga in interakcij, manj rutinskega memoriranja in discipliniranja v
razredu.
c) UČITELJI BODO DRUGAČNI
- svet okoli učencev postaja njihov "učitelj",
- najvažnejša vloga učitelja: kako mlade pridobiti, motivirati?
2. steber: UČITI SE, DA BI ZNALI DELATI
- spodbujati razvoj sposobnosti za ravnanje v konkretnih praktičnih razmerah,
- skupinsko delo - metode,
- projektne skupine,
- sposobnejši je tisti, ki ima znanje in praktične sposobnosti,
- osebna predanost delavca.
3. steber: UČITI SE, DA BI ZNALI ŽIVETI SKUPAJ
- razvijati razumevanje drugih, njihovo izročilo in duhovne vrednote
- nov duh sodelovanja - odvisni drug od drugega
- učni proces v šoli - interaktiven
- pojem ŽIVETI SKUPAJ vključuje:
1) učenje o sebi in drugih,
2) enakopravno spoštovanje drugih,
3) strpnost do drugačnosti in reševanje konfliktov skozi dialog,
4) učinkovito samoizražanje in komuniciranje z drugimi,
5) učiti se skupaj,
6) odnos med človekom in njegovim naravnim okoljem,
7) učiti se "skrbeti in deliti",
8) učiti se sodelovati z drugim.
4. steber: UČITI SE BITI
- izobraževanje prispeva k celovitemu razvoju vsakega posameznika:
- k duševnemu in telesnemu razvoju,
- čustvovanju,
- smislu za lepoto,
- osebni odgovornosti,
- duhovnim vrednotam.
CILJ: Postati moder!
- koristno in pravilno uporabljati znanje in vire,
- zavedati se, kdo si v odnosu do drugih, najti svoje mesto,
- vedeti, kaj početi in to delati kvalitetno.
- Pomembni cilji pri učenju:
- spoštovati druge,
- kontrolirano obnašanje,
- razvijati sočutje.