Začetna stran

Predstavitev

Učitelji

Projekti

Aktualno

 

KAJ JE OTROŠKI PARLAMENT?

 

 

ŠOLSKI PROJEKTI

 

OTROŠKI PARLAMENT

2010

 

 

V ponedeljek, 15.3.2010, sem se učenec Osnovne šole Črna na Koroškem odpravil v Dravograd, na regijski šolski parlament, kjer sem predstavil svoja stališča glede stereotipov rasizma ter diskriminacije. Vsi navzoči iz cele Koroške regije smo imeli zelo dobre ideje in prav težko se je bilo odločiti , koga predlagati za v državni zbor Republike Slovenije. Padla je odločitev in izbran sem bil za debato na naslednji ravni,torej v državnem zboru. 22.3.2010 se nas je iz Koroške regije odpravilo pet delegatov ter ena novinarka. Avtobus se je odpravil iz Raven in začel se je zelo razburljiv dan.

Že na avtobusu smo se razporedili v pet skupin, kakor smo kasneje tudi razpravljali. Odločil sem se za skupino pod imenom (ne)zaželeni.

Ko smo prispeli v deževno Ljubljano, smo takoj odšli v recepcijo, kjer je bila že velika gneča. Dobili smo modre priponke ter nadaljevali pot proti sprejemni sobi, v kateri je potekal sprejem visokih gostov od veleposlanikov do predsednika države in državnega zbora in vseh ostalih, ki so bili povabljeni. Učenci osnovnih šol v Ljubljani so pripravili nekaj minut poezije izpod peres njihovih učencev. Velikodušni poslanci so poskrbeli tudi za glasbo, in sicer igral nam je poslanski orkester Dixi band s pevkama Jerco Marzel ter Bredo Kogoj. Takoj po samem sprejemu se je začelo zasedanje 20. NOP v veliki dvorani Državnega zbora RS in pozdravni nagovori. Kasneje so se izvolili organi 20. NOP ter se razporedili pa skupinah.  Ko smo z delom v skupinah končali smo oddali glasovnice za 21. NOP.
Po malici se je začelo poročanje o stališčih, mnenjih in predlogih, izoblikovanih v posameznih skupinah, ter razprava s predstavniki parlamenta in vlade, uradov in drugih vladnih ter nevladnih organizacij.Vsak je zagovarjal svoja stališča, zato je prišlo tudi do različnih replik, ki so se ob posredovanju predsedujočega hitro rešile. Edina pomanjkljivost je bila pravičnost predsedujočega,saj je bil pri dodeljevanju besede zelo pristranski do nas, Korošcev, in nekaterih drugih, ki niso bili iz večjih mest, kot so Maribor, Ljubljana in primorski delegati. Ko smo končali s samo razpravo in obdelali vseh pet tem, smo se razdelili v dve skupini. V drugi  skupini, v kateri sem bil tudi sam, smo si najprej ogledali parlament ter bolje spoznali hišo, v kateri so organi, ki vodijo državo. Po končanem ogledu smo se odpravili na kosilo ter kasneje tudi proti domu. To je bila zame zelo velika izkušnja ter doživetje.                                         

 

                                            Luka Kropivnik

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Začetna stran     Učitelji     Projekti     Aktualno