Simbol in pomen v modernem
slikarstvu
Iskanje nevidnega v vidnem
(seznam slik)
Uvod. Ikonografija: razlaga
pomenov slik. Trije primeri iz renesanse.
Albrecht
Dürer: Poklon Treh kraljev, zgodnje
Giovanni
Bellini: Sveta alegorija,
Hans
Holbein ml.: Ambasadorja, 1533, National Gallery, London
I. svetloba, prosojnost sveta (… impresionizem)
Joseph
William Turner: Vihar, 1842, Galerija Tate,
London
J.
W. Turner: Grad Norem, sončni vzhod, ok. 1840,
Galerija Tate, London
Claude
Monet: Lokvanji, 1903-, Louvre-Orangerie, Pariz
Claude
Monet: Vrba in lokvanji
Claude
Monet: Lokvanji (detajl 1)
Claude
Monet: Lokvanji (detajl 2)
II. ogenj neba in zemlje
Vincent
van Gogh: Zvezdna noč,
Saint-Rémy 1889, Muzej
moderne umetnosti, New York
Vincent
van Gogh: Cesta s
cipreso pod zvezdnim nebom, Saint-Rémy 1889, Državni muzej Vincenta van
Gogha, Amsterdam
Vincent
van Gogh: Avtoportret,
1889, Muzej Orsay, Pariz
III. trije časi in večnost
Paul
Gauguin: Odkod prihajamo? Kdo smo? Kam gremo? - Tahiti 1897, Umetnostni
muzej, Boston; 140 ×
IV. obraz/telo kot zrcalo duše (ekspresionizem
…)
Edward
Munch: Večer na ulici Karla Johana, 1893, Umetn.
gal., Bergen; Krik (eden izmed)
Edward
Munch: Madona, 1897, Umetn. institut, Chicago
Pablo
Picasso: Slepi starec in deček, 1903 (“modro” obdobje), Muzej Puškin,
Moskva
Pablo
Picasso: Harlekinova smrt, 1905 (“rožnato” obdobje), Muzej Mellon, Washington
Pablo
Picasso: Gospodične iz Avignona, 1907 (začetek kubizma)
Amadeo Modigliani: Sedeči akt, 1916, Courtauld
Institute, London
V. struktura predmetnosti in vloga subjekta
(kubizem …)
Pablo
Picasso: Portret Ambroisa Vollarda,
1910 (“analitični” kubizem), Muzej Puškin, Moskva
Pablo
Picasso: Portret Dore Maar, 1937, Muzej
Picasso, Pariz
VI. sanje in “drugi svetovi” (nadrealizem)
Salvador
Dali: Vztrajnost spomina, 1931, Muzej moderne umetnosti, New York
Max
Ernst: Popolno mesto, 1936, Kunsthaus, Zürich
René
Magritte: Grad v Pirenejih, 1959, priv.
zbirka, New York
Maurits Cornelis Escher: Drugi svet II,
litografija, 1947
VII. “idealne forme”, slikarska glasba, čutnost
barve, praznina (t.i. abstraktno slikarstvo)
Piet Mondrian: Horizontalno drevo, 1911
Piet Mondrian, dve kompoziciji, 1921
Kazimir
Malevič, “suprematizem”: Črni
kvadrat (1913) in Rdeči kvadrat: slikarski realizem kmečke ženske v dveh
dimenzijah (1915); olje na platnu, oboje v Drž. ruskem muzeju, St. Petersburg
Wassily Kandinsky: Kompozicija
V, 1911, privatna zbirka
Jackson
Pollock, Številka 1, 1950 (ali Sivkin pršec), desno Pollock v
svojem ateljeju
Mark
Rothko: Vijolična prečnica (1957)
Mark
Rothko: Rumeni trak (1956)
Yves Klein
(1928-1962), slikar modrine, sledi in praznine - od leve proti desni: Skok v
Praznino, Modra spužva, Anthropometrija,
Modra
Za konec: zenovski krog (enso), »po(po)lna praznina«.