Teorija simbolnih form, seminarske teme 2014/15

(Teme so na seznamu razvrščene po abecednem redu, ki seveda ne bo isti kot kronološki vrstni red seminarjev. Izbor znotraj navedenih del po dogovoru s predavateljem.)

1.       Antični mit in literatura, zbirka Poligrafi, št. 31/32 (2003), ur. V. Snoj in T. Virk.

2.       Bachelard, Gaston: Voda in sanje: esej o imaginaciji snovi, prev. M. Žbona & L. Uršič, Studia humanitatis, Ljubljana, 2011.

3.       Campbell, Joseph: Junak tisočerih obrazov ali Miti, po katerih živimo, ali Poti do sreče: mitologija in osebna preobrazba, Založba »Eno«, Nova Gorica, 2007.

4.       Cassirer, Ernst: Mitična misel (II. knjiga Filozofije simbolnih form), v slov. prevedeni odlomki on-line: http://www2.arnes.si/~mursic3/Cassirer_Miticna_misel_odlomki.htm

5.       Derrida, Jacques: Bela mitologija: metafora v filozofskem besedilu, Hyperion, Koper, 2011.

6.       Detienne, Marcel: Iznajdba mitologije, Studia humanitatis, Ljubljana, 2008.

7.       Eco, Umberto: Zgodovina lepote, prev. M. Novak, Založba Modrijan, Ljubljana, 2006.

8.       Godwin, Malcolm: Angeli, ogrožena vrsta, Založba Mladika, Ljubljana, 1992.

9.       Gombrich, Ernst H.: Spisi o umetnosti, prev. N. Golob in K. Jurančič, Studia humanitatis, Ljubljana, 1990 (zlasti razprava »Icones symbolicae«, str. 61–189).

10.   Hermes Trismegist: Corpus Hermeticum, prev. P. Češarek, Hieron, Nova revija, Ljubljana, 2001. (in/ali zbornik Hermetizem, Poligrafi 1/2, 1996).

11.   Klibansky, Raymond: Saturn in melanholija, prev. Alfred Leskovec, Zbirka Koda, Študentska založba, Ljubljana, 2013.

12.   Meletinski, Jeleazar: Bogovi, junaki, ljudje, Založba *cf, Ljubljana, 2001; ali Poetika mita, LUD Literatura, Ljubljana, 2006.

13.   Otto, Walter: Bogovi Grčije, prev. S. Krušič in A. Leskovec, Hieron, Nova revija, Ljubljana, 1998.

14.   Panofsky, Erwin: Pomen v likovni umetnosti, prev. I. Zabel, Studia humanitatis, Ljubljana, 1994.

15.   Religija in psihologija: Carl Gustav Jung, zbirka Poligrafi, št. 3/4 (1996), ur. M. Uršič.

16.   Religija in umetnost podobe, zbornik v zbirki Poligrafi, št. 19/20 (2000), ur. V.V. Bukilica in M. Uršič (zlasti »Ikonografija antičnih misterijev«, str. 225–331).

17.   Škamperle, Igor: Endimionove sanje: oblike imaginacije in simbolne tvorbe, LUD Literatura, Ljubljana, 2013.

18.   Tanizaki, Jun’ichirō: Hvalnica senci, prev. Branka Klenovšek, Študentska založba, Ljubljana, 2002.

19.   Uršič, Marko: Gnostični eseji, Hieron, Nova revija, Ljubljana, 1994 (tudi on-line na spletni strani M.U.: http://www2.arnes.si/~mursic3/Eseji%20-%20kazalo.htm).

20.   Zaleski, Carol: Onstranska potovanja. Poročila o obsmrtnih doživetjih v srednjeveških in modernih časih, prev. U. Kalčič, Založba Mladinska knjiga, Ljubljana, 1991.

NAVODILO: Predstavitev vsake seminarske teme pripravi skupina treh ali štirih študentov oz. študentk v dogovoru s predavateljem (glede izbora poglavij oz. delov knjig, morebitne sekundarne literature itd.). Vsaka posamezna predstavitev traja 15–20 min., tj. skupno ~ 60 min., ostalih 30 min. je namenjeno pogovoru, razpravi o predstavljeni tematiki, pri kateri sodelujejo tudi drugi študenti. Prisotnost pri seminarjih, ki se izvajajo kot skupinsko delo, je obvezna (najmanj 7 seminarjev). Referenti pripravijo »izroček« (handout) na največ eni strani in kopije razdelijo prisotnim; izroček naj vsebuje: 1) kratek povzetek prebranega (lahko po točkah); 2) nekaj lastnih misli o prebranem in 3) kakšne navezave na sorodne teme (v literaturi, umetnosti, filozofiji itd.). Možna je seveda tudi uporaba PowerPoint prezentacije.