Kvarner se ni izneveril svojemu slovesu, priredil nam je polnokrven jadralski krst z burjo do 18 vozlov in 1,5-metrskimi valovi. Kapitan (da je bilo to njegovo prva samostojno kapitanstvo, smo na srečo izvedeli šele po povratku domov) je krmarjenje prepuščal navdušenim začetnikom, posledica česar je bila izredno atraktivna vožnja, med katero smo večkrat potopili rob palube. Kurza mimo južnega rta Unij nismo kaj dosti upoštevali, saj nismo imeli veliko izbire. Strmi valovi bi nas ob plovbi vzporedno z njimi pretirano polagali, orca (plovba v veter oziroma valove) pa bi bil nesmiseln rodeo, zato sem izbral edino logično tehniko. Po valu navzgor, še posebno čez njegov vrh, sem se vzpenjal bolj pravokotno, spuščal pa poševno, mnogo bolj vzporedno z valovi, pri čemer je barka z bolj bočnim vetrom spet pridobila hitrost. To je pravzaprav ena od preživetvenih tehnik plovbe v viharnem vetru in velikih valovih, o čemer takrat seveda nisem imel pojma - izbral sem zgolj način, pri katerem nas je najmanj valjalo in zalivalo.
Ker smo imeli rudo, ne kolesa, je bilo krmarjenje čisti užitek. Čutil sem vsak pospešek jadrnice, vsak njen drget. Vendar je bila potrebna tudi velika natančnost. Če sem vzpenjanje po valu zamudil, je sila vala porinila barko prečno na veter in jo zelo nagnila. Hkrati je krmilo (v krmarjevih poskusih, da bi vendarle spravil barko v pravo smer) začelo orati. Barka je seveda izgubila tudi hitrost, skratka, krmilo je povsem izgubilo nadzor. Nekajkrat nas je tako nagnilo, da sem se komaj obdržal na palubi. Seveda je bil poglavitni vzrok za težavno krmarjenje predvsem prevelika površina napačno nastavljenih jader, zaradi česar so na krmilo delovale prevelike sile, vendar kot novinec pač nisem imel pojma, da to ni normalno. Posledično je bilo krmarjenje občasno videti kot težaško delo in boj za preživetje. Ko sem po dobri polovici prečenja končno le omenil kapitanu, da je vodenje barke težko, smo skrajšali genovo in malo popustili glavno jadro. Krmarjenje je takoj postalo lahkotno, c c c ... |