fzs
 
 
 

 

Načini videnja - The Ways of Seeing

15. in 16. septembra 2006
v Galerijo Božidar Jakac, Grajska cesta 45, Kostanjevica na Krki.

Program bo obsegal predavanja, diskusije, razstave in portfolio show.

Sodelovali bodo:
Aleš Erjavec, Steve Edwards, Christine Frisinghelli, Boris Gaberščik, Tomaž Gregorič, Marina Gržinič, Irwin, Damjan Kozole, Primož Lampič, Milan Pajk, Helena Srakočić, Jane Štraus, Lara Štrumej, Aleksandra Vajd & Hynek Alt. Moderna galerija Ljubljana, Arhitekturni muzej (Ljubljana), ALU (Ljubljana).

Dvodnevno srečanje je namenjeno vsem, ki se srečujejo s kreativno fotografijo: kustosom, galeristom, založnikom, urednikom, zbirateljem ..in seveda fotografom in drugim umetnikom, ki medij fotografije uporabljajo kot svoj kreativni izraz.

Informacije bomo dopolnjevali na www.jskd.si in www.hfs.si.

Upam, da se nam boste pridružili in vas lepo pozdravljam,

SODELOVALI BODO

ALEŠ ERJAVEC
Prof. dr. Aleš Erjavec je znanstveni svetnik na Filozofskem inštitutu ZRC SAZU v Ljubljani ter predstojnik Oddelka za kulturne študije na UP FHŠ Koper. Je avtor ali urednik 11 knjig, ki so izšle v Ljubljani, Sarajevu, Berkelyu in na Kitajskem ter drugih publikacij, ki so izšle v 30 deželah. Je predsednik Slovenskega društva za estetiko ter bivši predsednik Mednarodnega združenja za estetiko. Ukvarja se zlasti z estetiko, filozofijo, umetnosti in kulture, filozofijo in teorijo vizualnega ter globalno umetnostjo kulture.

STEVE EDWARDS
Steve Edwards predava Umetnostno zgodovino na Open University v Veliki Britaniji. Veliko je napisal o fotografiji in moderni umetnosti 19. in 20 stoletja. Njegovi teksti so vključeni v: Photography: A Very Short Introduction (Oxford University Press, 2006) in The Making of English Photography, Allegories (Penn State University Press, 2006). Je urednik knjige Art and its Histories: A Reader (Yale University Press, 1999) in so-urednik knjige Art of the Avant-Gardes (Yale University Press, 2004). Trenutno piše knjigo o totalnosti in utopiji v sodobni fotografiji.

CHRISTINE FRISINGHELLI
Christine Frisinghelli živi in dela v Gradcu (Avstrija). Je direktorica Camera Austria, Kunsthaus, Gradec, urednica revije Camera Austria International in kuratorka. Predava na Oddelku za Informacijski dizajn Univerze za uporabno umetnost Scviences Joanneum, Gradec.

BORIS GABERŠČIK
Boris Gaberščik se je po diplomi na oddelku za biologijo Biotehniške fakultete Univerze v Ljubljani popolnoma posvetil fotografiji. Od leta 1986 je samostojni fotograf. Pomembnejše osebne razstave: Galerija Equrna (1989), Galerija Fotohof Salzburg, z B. Radovičem, (1992), Orpheum, Graz (1994), Moderna Galerija, Ljubljana (1995), Galerija Arthoteka, Bratislava, Mesec fotografije, z L. Jakšo, H. Pivkom in J. Vlachyjem (1995), Galerija Fotografija, Ljubljana (2006). Sodeloval je na mnogih skupinskih razstavah, v žirijah in delavnicah. Njegova dela so uvrščena v javne zbirke (Moderna Galerija, Talum, KSF...) in mnoge privatne zbirke. Živi in dela v Ljubljani.

MARINA GRŽINIĆ
Marina Gržinić je filozofinja in raziskovalka na Filozofskem inštitutu ZRC SAZU v Ljubljani. Je profesorica na Academy of Fine arts na Dunaju. Dela tudi kot svobodni medijski teoretik, kritik in kustos. Gržinićeva je izdala na stotine člankov in uredila 13 knjig.

ŽELIMIR KOŠČEVIĆ
Prof. Želimir Koščevič je umetnostni zgodovinar in etnolog. Rojen je bil v Zagrebu. Od 1980 do 2004 je bil višji kustos in muzejski svetnik v Muzeju suvremene umjetnosti v Zagrebu. Trenutno je programski vodja Fotogalerije Lang v Samoboru. V letih 1975-1980 in 1989-1997 je honorarno predaval muzeologijo na Filozofski fakulteti v Zagrebu. Objavil je več kot 500 študij, kritik in člankov ter več knjig o moderni in sodobni umetnosti. V tisku je knjiga z naslovom V fokusu, študija hrvaške fotografije. Je avtor ali soavtor številnih razstav.

DAMJAN KOZOLE
Damjan Kozole je režiser in scenarist. Pri 22 letih posnel je posnel svoj prvi celovečerni film, nizkoproračunski Usodni telefon, ki je bil eden prvih neodvisnih filmov takratni Jugoslaviji. Njegovi celovečerni filmi so bili prikazani na več kot 100 mednarodnih filmskih festivalih, prejeli so več kot 20 nagrad in priznanj. Njegova zadnja dva celovečerna filma sta bila proglašena za slovenska filma leta, Porno film je prejel 6, Rezervni deli pa 7 nagrad na Festivalu slovenskega filma. Porno film si je v slovenskih kino dvoranah ogledalo prek 60.000 gledalcev. Film Rezervni deli spada med najuspešnejše slovenske filme: prikazan je bil v tekmovalnem programu filmskega festivala v Berlinu leta 2003 in nato še na več kot 50 mednarodnih festivalih. Film je bil nagrajen na mednarodnih filmskih festivalih v Sarajevu, Montpellierju in v Trstu, predvajan je bil v kinematografski distribuciji v več kot 10 evropskih državah in na več kot 20 televizijskih postajah. V angleškem dnevniku Guardianu je kritik Peter Bradshaw Rezervne dele označil za "enega najmočnejših in najprovokativnejših filmov leta".

PRIMOŽ LAMPIČ
Doc. dr. Primož Lampič je publicist in likovni kritik. Dela kot muzejski svetovalec v Oddelku za fotografijo Arhitekturnega muzeja Ljubljana ter kot predavatelj za zgodovino fotografije na Oddelku za umetnostno zgodovino Filozofske fakultete v Ljubljani. Je dopisnik za gesla o slovenskih fotografih Saur Allgemeines Künstlerlexikona, München-Leipzig, in urednik slovenske revije za zgodovino fotografije Fotoantika.

LARA ŠTRUMEJ
Lara Štrumej je magistrirala iz zgodovine in teorije fotografije na Univerzi v Derbiju v Veliki Britaniji. Je kustosinja za fotografijo v Moderni galeriji v Ljubljani, kjer od leta 1992 vodi stalno fotografsko zbirko. Raziskuje slovensko starejšo in sodobno fotografijo. Je avtorica številnih fotografskih razstav, med njimi: Janez Marenčič (1994), Fran Krašovec, Od pastorale do gibanja (1995), Nova stvarnost v fotografiji na Slovenskem (1998), Fran Vesel, Fotografski kronist z začetka stoletja (1999), Aleksandra Vajd, Various Pictures (2003), Veno Pilon, S povratniki (2004), Leon Dolinšek, Velik interpret majhnih zgodb (2005), Franc Ferjan, Fotograf zasebne in socialne resničnosti (2006).

 

 
 
Fotografska zveza Slovenije, p.p. 4388, 1001 Ljubljana, Slovenija