Boštjan Debelak +/- 100m2       
arhitektura / architecture
oblikovanje / design
hiša skica

kontakt / contact

koncept +/- 100m2


info


< domov / home




< ostali projekti / next projects



brv ljubljana   most / bridge  86 m2
< drugo / other

brv / footbridge

Nova "Ribja" brv čez Ljubljanico / New "Fish" Footbridge over Ljubljanica River
2012

Natečajna rešitev
avtor: Boštjan Debelak, u.d.i.a.
gradbene konstrukcije: dr.Bruno Dujič, u.d.i.gr., CBD
sodelavec: Gašper Pintar, u.d.i.a.

bostjan debelak brv
bostjan debelak brv
bostjan debelak brvbostjan debelak brv

bostjan debelak brv
3D modeli: B.Debelak
bostjan debelak brv
računski model: CBD

bostjan debelak brv
pogled s Hribarjevega nabrežja

bostjan debelak brv
pogled z Gerberjevega stopnišča


fototografije: B.Debelak
fotomontaže: G.Pintar


Koncept mostu transformira idejo oblik med seboj valovito in konično prepletenih lesenih ladijskih trupov, postavljenih prečno na reko.
Oblika "zgibane" lesene konstrukcije je za premostitev razpona statično izredno stabilna, montaža hitra in kot investicija cenovno ugodna.
Stranski pogled na obliko "trupa" se kot vizualna informacija manifestira v loku, pogled od spodaj z reke pa je dinamičen.
Zgibana forma omogoča nosilnost po celotnem razponu (24m) brez dodatnih opor. Trije trupi omogočajo smiselno umestitev v obe nabrežji; konstrukcijsko je najbolj problematična stik z obrežjem Makalonce, saj obstoječa konstrukcija ne omogoča dodatnih obremenitev, naloga pa prepoveduje kakršnikoli poseg v obstoječe stanje.
Stranska trupa sta po višini manjša in s koncema sledita liniji srednjega oboka Makalonce, kar omogoča naslonitev na dodani jekleni polkrožni nosilec znotraj obstoječe odprtine.
Nasprotne brežine se dotika sredinski trup, ki ima večjo statično višino in kot tak ni problematičen za vpenjanje in temeljenje v nasprotno, dovolj nosilno brežino.
Da dosežemo transparentnost s sodednjih mostov preko brvi, npr. iz smeri Šuštarskega mostu proti Tromostovju, je "ograja" postavljena nižje (kot običajnih 110cm), njena širina pa onemogočen padec čez rob. Takšen način varovanja pred padcem po študiji in oceni lahko nadomesti linijsko vertikalno oviro na večji višini.

Lesena lepljena ograja po celotni dolžini je na približni višini običajne delovne mize in tudi takšne širine, a je rahlo nagnjena proti središču brvi. Za razliko od ostalih polnih ograj, ta rešitev omogoča neoviran pogled z mostu na okolico tudi otrokom.

Dodatna transparentnost pogledov z mostu v reko in obratno je dosežena s prekinjeno odprto linijo pri dnu vzdolžne kovinske plošče, ki je del oporne konstrukcije ograje.
Kovinski del ograje pod leseno "mizo" je lahko perforiran; nakazujejo se možnosti ustvarjanja različnih grafičnih podob rasterske slike, samo okrogle odprtine, ki se manjšajo v smeri stran od Makalonce, ali pa ta del ograje ostane v celoti poln in neperforiran.

Nekateri znani historični in sodobni primeri izvedbe podobnih "ograj", ki so posledično in logično zaradi svoje nižine širše:
- most čez kletne garaže v Ferantovem vrtu, arh.Ravnikar, (tam je bil sicer dodan ročaj na zunanjem robu te "mize"),
- obzidje na Ljubljanskem gradu, severna stran, z razglediščem proti Karavankam oz.v smeri Bežigrada
- antični Kolosej v Rimu, ograje avditorija

Boštjan Debelak

2012

< na vrh / on top