Muzeologija - seminar
V okvirju seminarja študent poglablja svoje znanje z muzeološkega področja. V manjši skupini izdela seminarsko nalogo in jo predstavi. Teme posameznih seminarskih nalog so odvisne od vsakoletne krovne teme, s katero se ukvarjamo pri seminarju.
Razstava kot najpomembnejša oblika muzejske komunikacije
Posredovanje informacij o pomenih in vrednotah, vezanih na muzejske predmete, je eden temeljnih ciljev vseh muzejskih dejavnosti. Komuniciranje sporočil o muzejskih predmetih in s pomočjo muzejskih predmetov omogoča vstopanje dediščine neposredno v stvarno življenje posameznikov in skupin, s čimer ji podeljuje značaj enega od konstitutivnih prvin družbenega življenja. Zavest o dediščini tako postne del identitete okolja, prvina pri predstavljanju enega okolja drugemu, močna motivacija kulturno-turističnih migracij in ogromen izobraževalni potencial.
V okviru muzejskih ustanov poznamo različne oblike komunikacije, od katerih so le nekatere vezane neposredno na muzejski predmet. Med njimi je najbolj pomembna in hkrati tudi najbolj značilna muzejska razstava, ki pa ni omejena le na samo postavitev muzejskih predmetov v za to izbranih in prilagojenih prostorih, pač pa jo spremlja tudi vrsta nanjo vsebinsko vezanih dejavnosti, med njimi na primer organizacija muzejskih delavnic, vodstev po razstavi in predavanj za različne skupine obiskovalcev, izid kataloga in drugih z njo povezanih publikacij.
Poleg tega, da posreduje osrednje sporočilo, zaradi katerega je bila postavljena, lahko muzejska razstava služi tudi kot izhodišče za nadaljnje dejavnosti. V celoti ali preko posameznih razstavljenih predmetov lahko namreč z vzpodbujanjem kritičnega premisleka veliko pripomore k povezovanju, ozaveščanju in vključevanju različnih družbenih skupin ter povečanju občutljivosti za najrazličnejše aktualne družbene probleme in njihovo razumevanje. Na ta način lahko tudi muzeji postanejo aktivni del sodobne družbe in tako celo pripomorejo k družbenim spremembam.
Teme za seminarske naloge
Vsaka skupina študentov si bo izbrala eno od domačih ali tujih muzejskih ustanov in obiskala eno od njihovih razstav. Razstavo bo nato v seminarski nalogi kritično predstavila v luči vseh ravni klasifikacije (tip muzejske ustanove; tip razstave) in uporabljene razstavne strategije (razstavna topologija; izbira razstavljenih predmetov in dodatnih virov informacij). Ocenila bo tudi uspešnost razstave kot medija za prenos informacij s stališča različnih skupin muzejskih obiskovalcev. Svojo obravnavo izbrane razstave bo tudi predstavila.
Navodila za oblikovanje seminarske naloge in njeno predstavitev
- seminarska naloga: obsega naj ok. 10 strani besedila, vsebuje pa predstavitev izbrane razstave po opisani metodologiji; obvezno je navajanje virov in literature v sprotnih opombah in v seznamu literature ob koncu
- predstavitev: vsebuje naj predstavitev najbolj pomembnih vidikov obravnavane teme; zaželena so tudi izhodišča za razpravo