Uvod v JavaScript

x. del




Veliko je vprasanj o tem, kako se dve strani lahko nalozita z enim klikom. Obstajajo tri resitve. Prva moznost je, da kreirate gumb, ki po kliku poklice neko funkcijo. Ta funkcija nalozi dve strani v razlicna okvirja ali odpre nova okna. Kot boste videli v primerih spodaj, to sploh ni tezko. Imamo vse elemente, ki jih potrebujemo.

Kreirali smo tri okvirje. Prvega uporabimo za gumb. Prva HTML-stran je uporabljena le za odpiranje in poimenovanje okvirjev. To tehniko smo spoznali ze v tretjem delu pri delu z okvirji. A vseeno bom pokazal, kako se to naredi:

frames2.htm

<HTML>
<HEAD>
<title>Okvirji</title>
</HEAD>
    <FRAMESET COLS="295,*"> 
  <FRAMESET ROWS="100%,*"> 
    <FRAME SRC="loadtwo.htm" NAME="okv1"> 
      </FRAMESET> 
  <FRAMESET ROWS="75%,25%"> 
    <FRAME SRC="cell.htm" NAME="okv2"> 
    <FRAME SRC="cell.htm" NAME="okv3"> 
      </FRAMESET> 
</FRAMESET> 
</HTML>

loadtwo.htm se nalozi v prvi okvir - to je okvir z gumbom.

loadtwo.htm

<HTML>
<HEAD>
<script language="JavaScript">
<!-- skrivanje
  function NaloziDve(stran2, stran3) {
     parent.okv2.location.href=stran2;
     parent.okv3.location.href=stran3;
}
// -->
</script>
</HEAD>
<BODY>
<FORM NAME="gumbki">
     <INPUT TYPE="button" VALUE="2 na enkrat" onClick="NaloziDve('frtest1.htm','frtest2.htm')">
</FORM>
</BODY>
</HTML>

Funkcija NaloziDve() se izvrsi, ko pritisnete gumb. Funkciji podamo dva tekstovna podatka (stran2 in stran3). Ce si ogledate funkcijo NaloziDve() lahko vidite, da drugi okvir okv2 nalozi stran, ki je definirana kot prvi tekstovni podatek pri klicu funkcije (stran2). Ce uporabite vec razlicnih gumbov za odpiranje razlicnih strani lahko to funkcijo veckrat uporabite. Vse kar morate narediti, je, da podate razlicne URL-naslove strani.


Druga resitev je, da uporabite hipertekstne povezave (hyperlinks). Nekateri primeri na Internetu izgledajo takole:
<a href="vaslink.htm onCLick="VasaFunkcija()">
A to ne deluje na vseh platformah. Zato tega raje ne uporabljajte.Enak ucinek lahko dosezemo z drugo metodo. JavaScript funkcijo lahko klicemo na sledec nacin:

<a href="javascript:mojafunkcija()">Moj Link</a>
Preprosto, pa se na vseh brkljalnikih deluje. Vse kar morate napisati, je javascript: in nato ime vase funkcije kot vas 'link'. Ce klicete funkcijo 'NaloziDve' iz prejsnjega primera lahko nalozite dve strani s klikom na eno hipertekst povezavo.


Tretjo moznost nalaganja dveh strani hkrati lahko kombinirate ali z gumbom ali s hipertekst povezavo. Pristop k stvari je malce drugacen. Sprva nalozimo eno HTML-stran v en okvir:
<a href="dobiokv2.htm" target"okv2">Klikni me!</a>
To ze znamo. A zdaj nalozeni strani dodamo onLoad dogodek. Dobiokv2.htm datoteka bi izgledala takole:

<HTML>
<BODY onLoad="parent.okv3.location.href='dobiokv3.htm'; return true;">
bla bla bla
</body>
</html>

Seveda bi morali to dodati v vsak dokument, ki bi ga nalozili v drugi okvir.


Drug pogost problem je, kako naloziti novo stran v novo okno. Okno se bo odprlo, ko bo uporabnik kliknil na povezavo. Vse kar morate narediti, je, da dodate target-lastnost vasemu tag-u. To izgleda takole:
<a href="kamorkoli.html" target="Novo Okno">Pojdi!</a>


Zdaj si bomo ogledali razlicne operatorje, ki jih lahko uporabimo v JavaScript-u. Z operatorji lahko skrajsate in predvsem izboljsate vase skripte. Na primer, da zelite vedeti, ce je neznanka x vecja od 3 in ce je manjsa od 10. To bi lahko zapisali takole:

if (x>3) 
  if (x<10)
    naredinekaj();

Funkcija naredinekaj() je klicana ce velja x>3 in x<10. A obstajajo krajsi zapisi za za isto stvar:

if (x>3 && x<10) naredinekaj();
&& se imenuje AND- operator (IN-operator). Obstaja pa tudi OR- operator (ALI- operator). Tega lahko uporabite, ce na primer zelite preveriti, ce je x enako 5 ali je neka druga neznanka y enaka 17:

if (x==5 || y==17) naredinekaj();
Funkcija naredinekaj() je klicana, ko velja, da je x==5 ali y==17. Klicana je tudi, ce obe izjavi veljata.
V JavaScript-u se enakosti izrazajo s pomocjo == operatorja (seveda so tu se <,>,<=, >=, in != za neenakost). Tako je tudi v C/C++ programskih jezikih. Enojni = se uporablja za dolocanje vrednosti spremenljivk.(Ce pa uporabljate Pascal vas je to morda malce zmedlo. V Pascalu se za dolocanje vrednosti spremenljivk uporablja :=, za izrazanje enakosti pa = .)

Za izrazanje oziroma preverjanje NEenakosti pa se uporablja !=. Na primer: x != 17.

Obstaja se veliko razlicnih operatorjev, s katerimi lahko izpopolnite vase programe. Za popoln pregled nad operatorji, ki jih lahko uporabljate v JavaScript-u, uporabite dokumentacijo Netscape-a .

Primer for zanke, ki naredi polje znakov iz stringa-besede in polje uporabi pri pretvarjanju stringa-števila v desetiški sistem:




Index - 1. del - 2. del - 3. del - 4. del - 5. del - 7. del


Zadnji popravek: 2. februar, 1997 (prevod Ziga Mahkovec)
© 1996 by Stefan Koch
© 1996 by Bojan Sporar


Internet Link Exchange
Member of the Internet Link Exchange


Bob, Access