Nazaj
na PROGRAMI
R
RESTAVRATORSTVO
O
oddelku
Od
prvega do
tretjega letnika
Predmetniki
Specialni sklop predmetov
Splošni sklop predmetov
Fotografije
|
|
|
O
oddelku
Program
za restavratorstvo je usmerjen predvsem v obvladovanje
različnih tehnik in praktičnih znanj, ki jih pri delu
uporablja restavrator. Če je v programu keramično
kiparskega oddelka poudarek na posameznikovi kreativnosti,
je pri restavratorstvu pomembna (poleg širokega znanja)
vztrajnost, doslednost in korektnost pri izvedbi sprejetega
dela. Študent se mora zavedati, da mora do objekta,
ki ga restavrira, čutiti veliko mero odgovornosti
in spoštovanja. V prvih dveh letih dobijo študentje
likovno, tehnično in obrtno znanje ter praktično izkušnjo
iz širokega spektra pristopov, ki jih bodo potrebovali
pri svojem delu. To jim daje osnovo, s katero se lahko
prilagodijo delu na kateremukoli restavratorskem področju.
Specializacijo na eno restavratorsko področje pa omogoča
tretji letnik. Naše študente in diplomante restavratorje
najdemo v muzejskih restavratorskih delavnicah, Restavratorskem
centru Slovenije, samostojnih restavratorskih podjetjih,
arheoloških skupinah ipd. Potrebe po kadru so velike,
saj se restavratorske delavnice stalno soočajo s problemom
pomanjkanja kadra, ki bi mu lahko zaupali izvajanje
natančnih in zahtevnih restavratorskih postopkov.
|
1.
letnik Predmeti programa
prvega letnika so skupni za kiparje, keramike in restavratorje.
Znotraj predmetov pa so nekatere vsebine različne. Študentje
lahko izbirajo med njimi in tako spoznavajo značilnosti
posameznih smeri, kar jim je tudi dodatna orientacija pri
izbiri le-te. Bodoči restavrator v prvem letniku predvsem
pridobiva občutek za tridimenzionalno likovno formo in znanja
s področja praktične kiparske tehnologije.
2. letnik
Najobsežnejši del programa drugega letnika je namenjen restavratorsko
konzervatorskim in plastičnim tehnikam. Plastične tehnike
ponujajo spekter novih znanj, ki se vežejo na uporabo različnih
materialov, hkrati pa vzdržujejo in razvijajo študentov
občutek za likovno formo. Študent poglablja svoje znanje
z restavratorsko konzervatorskimi tehnikami dvodimenzionalnih
in trodimenzionalnih nosilcev različnih materialov, obdobij
in tehnik. Muzeologija in varstvo kulturne dediščine študentu
omogoča poznavanje zakonodaje in prakse na tem področju.
3. letnik
Tretji letnik imenujemo
tudi diplomsko leto. Študente vzpodbujamo, da vežejo izbirne
vsebine na svojo izbrano temo ter da čimprej po koncu tretjega
letnika tudi diplomirajo. Študent ob obveznem in izbirnem
programu intenzivno sodeluje z izbranimi mentorji na diplomskem
projektu. Ker so izbire in kombinacije ciljnih vsebin lahko
v vsaki generaciji dokaj specifične, obvezni in izbirni
program tretjega letnika določa komisija nosilcev predmetov
vsako leto za posamezno generacijo in ožje skupine znotraj
le-te.
PREDMETNIK
Specialni sklop
predmetov:
RESTAVRATORSKO
KONZERVATORSKE TEHNIKE
/Konzerviranje
in restavriranje slike
/Konzerviranje
in restavriranje lesenih kipov
/Konzerviranje
in restavriranje lesenega pohištva
/Konzerviranje
in restavriranje drugih materialov
PRAKTIČNA LIKOVNA TEHNOLOGIJA
/Klasične
tehnike - podokvirji, napenjanje platna etc.
/Klasične
tehnike - freska
/Klasične
tehnike - politure, pozlate etc.
KIPARSKA
KOPISTIKA
SLIKARSKA
KOPISTIKA
PLASTIČNE
TEHNIKE: KIPARSTVO,
KERAMIKA, LONCARSTVO
MUZEOLOGIJA IN VARSTVO KULTURNE DEDIŠČINE
IZBIRNE VSEBINE
Glej
spodaj: 'Splošni sklop
predmetov'
Splošni
sklop predmetov:
ŠTUDIJSKO
RISANJE
LIKOVNA TEORIJA
VIZUALNA DEKONSTRUKCIJA
ZGODOVINA UMETNOSTI I. in II.
ZGOD. UMETNOSTI 20. STOLETJA
SEMINAR SODOBNE UMETNOSTI
POGLAVJA IZ VIZUALNE UMETNOSTI
KONTEKSTUALNI PROJEKTI
GOSTUJOČA PREDAVANJA
Glej
zgoraj: 'SPECIALNI sklop
predmetov'
Predmetnik
in vsebine se vsako leto posodabljajo. Določene vsebine se
prilagajajo izbiri generacije, druge potrebam, ki jih narekuje
razvoj programa. Največ sprememb je med izbirnimi delavnicami
in kontekstualnimi projekti. Ti se vsako leto kreirajo na
novo in skušajo zaobjeti interese vseh študentov, bodisi v
posamičnih skupinah, bodisi v večjih projektih, kjer svoja
znanja med seboj kombinirajo.
|