Nazaj
na PROGRAMI
KK
KIPARSTVO
KERAMIKA
O
oddelku
KIPARSTVO
KERAMIKA
Od
prvega do
tretjega letnika
Predmetniki
Specialni sklop predmetov
Splošni sklop predmetov
Fotografije
|
|
|
O
oddelku
Programa kiparstva in keramike prvi dve leti potekata
vzporedno. Na določenih mestih se prepletata, saj
imata lahko mnogo skupnega: na začetni stopnji ju
veže odnos do materiala, kasneje pa odnos do prostora.
Študentje lahko že od prvega letnika dalje izrazijo
večje zanimanje za eno ali drugo smer in se v tretjem
letniku popolnoma posvetijo eni od njiju, nekateri
pa ju smiselno povezujejo in svojo specifično problematiko
iščejo prav v kombinaciji obeh.
Nekdanje študente in diplomante našega najstarejšega
oddelka najdemo v različnih sferah kulturnega življenja
v Sloveniji, nekatere tudi v mednarodnem prostoru.
Uspešni alumni tega oddelka delujejo kot samostojni
kiparji, keramiki ali interdisciplinarni umetniki.
Nekateri so študij nadaljevali na najrazličnejših
akademijah doma in v tujini, drugi so se spopadli
z izzivi samostojnih poklicev, tretji našli zaposlitve,
kjer uspešno kombinirajo svoji dve izobrazbi (npr.
terapija z umetnostjo). Ponosni smo tudi na nagrade,
ki so jih prejeli številni posamezniki s tega oddelka.
|
|
Kiparstvo
Čeprav
kot šola izhajamo iz aspekta uporabnih umetnosti,
razumemo 'uporabnost' zelo široko, tudi kot raziskovanje
'upo-rabe' umetnosti, kar nas ne omejuje na iskanje
funkcionalnosti za vsako ceno. V prvih treh semestrih
se v smislu študijskega modeliranja dotikamo klasičnih
kiparskih tem, kot sta portret in mala figura,
ob tem pa z dodatnimi nalogami vzpodbujamo študenta
k iskanju svojih individualnih tem in izrazov. Ta
raziskovanja v cetrtem semestru ze pripeljejo do cisto
osebnih razumevanj kiparstva. Od malega
dekorativnega ali uporabnega predmeta, ki ga studentje
pogosto ustvarjajo v kombinaciji s keramiko, do kiparske
reciklaze, velikih
kiparskih posegov v prostor ali socialne
skuplture v javnih in intimnih sferah. Posamezni
studentje posegajo tudi na druga področja ustvarjanja,
uporabljajo video, zvok, raziskujejo tudi 'nevizualne'
cute, voh, okus ter se preizkusajo v direktni komunikaciji
s publiko.
V drugem in tretjem letniku precej ur namenjamo temam
iz sodobne umetnosti, v obliki seminarjev in praktičnih
delavnic z različnimi gostujočimi umetniki.
Poleg tega že več kot desetletje redno organiziramo
ali sodelujemo z mednarodnimi poletnimi kiparskimi
delavnicami, ki so dobra priložnost za druženje s
tujimi študenti, vzpostavljanje novih vezi ter ustvarjanje
in druženje izven obicajnega urnika.
|
|
Keramika
Program
omogoča študentu celosten pristop k oblikovanju keramike,
od klasičnih do sodobnejših pristopov.
Ponujene možnosti študijskega programa keramika zahtevajo
pri posamezniku samorefleksijo v umetniški praksi
in teoretičnem pristopu do likovnega medija, celoten
proces izobraževanja pa zahteva določeno poznavanje
kulture v širšem pomenu besede, kar se odraža v kontekstu
realizacije posameznikovega glinenega izdelka.
Po zaključenem študijskem procesu se posamezne komponente
pridobljenega znanja povežejo v kreativno celoto,
le ta pa posamezniku omogoča realizacijo idej in projektov
na različnih nivojih: v svobodni umetniški praksi,
kjer izpolnjujejo zahteve umetniškega koncepta ter
omogočajo vedno nove pristope in raziskave medija
keramika; pri industrijskem oblikovanju, kjer je poudarek
na uporabnosti in ergonomiji, ter poznavanju materiala
v smislu od prototipa do končnega izdelka; pri realizaciji
tako studijskega dela in serij, kot avtonomnih izpeljav
večjih keramičnih oblik; v okviru ambientalnih zasnov
oz. prostorskih preoblikovanj in kombinacije arhitekture
in keramike;pri likovno pedagoških programih, andragoškem
izobraževanju in likovni terapiji.
|
1.
letnik
Program prvega
letnika poleg splošnih, tvorijo trije nosilni predmeti:
kiparsko modeliranje, osnove keramike in kopistika,
oz. kiparska tehnologija. Študentje prvega letnika se
spoznajo z zelo različnimi razumevanji volumna - polne
kiparske forme ali votle lupinaste gradnje. Dodobra
izkusijo tudi različne postopke klasične kiparske tehnologije.
Študijsko risanje in kiparsko študijsko modeliranje
pomembno vplivata na razvoj občutka za likovno formo
ter na dojemanje prostora.
2. letnik
Drugi letnik je
posvečen raziskovanju. Tako raziskovanju materialov
in tehnik kot raziskovanju lastnih kreativnih potencialov
ter izraznih potencialov medija, ki ga študent raziskuje.
Seminarji širijo obzorja in odpirajo nove poglede, blok
delavnice uvajajo nove tehnike, ob tem pa se na obeh
smereh nakazuje individualna ali skupinska letna tema,
ki se ji študentje v četrtem semestru polno posvetijo.
3. letnik
Tretji letnik imenujemo
tudi diplomsko leto. Študente vzpodbujamo, da vežejo
izbirne vsebine na svojo izbrano temo ter da čimprej
po koncu tretjega letnika tudi diplomirajo. Študent
ob obveznem in izbirnem programu intenzivno sodeluje
z izbranimi mentorji na diplomskem projektu. Ker so
izbire in kombinacije ciljnih vsebin lahko v vsaki generaciji
dokaj specifične, obvezni in izbirni program tretjega
letnika določa komisija nosilcev predmetov vsako leto
za posamezno generacijo in ožje skupine znotraj le-te. |
PREDMETNIK
Specialni sklop
predmetov:
KIPARSTVO
/Študijsko modeliranje
/Funkcionalni kiparski objekt (razlicni materiali)
/Proste kiparske teme
/Seminar
KERAMIKA
/Oblikovanje keramike
/Zgodovina in teorija keramike
/Lončarstvo
KOPISTIKA
/Kiparska tehnologija in tehnologija multipliciranja
/Štukature
IZBIRNE DELAVNICE
Glej
spodaj: 'Splošni sklop
predmetov'
Splošni
sklop predmetov:
ŠTUDIJSKO
RISANJE
LIKOVNA TEORIJA
VIZUALNA DEKONSTRUKCIJA
ZGODOVINA UMETNOSTI I. in II.
ZGOD. UMETNOSTI 20. STOLETJA
SEMINAR SODOBNE UMETNOSTI
POGLAVJA IZ VIZUALNE UMETNOSTI
KONTEKSTUALNI PROJEKTI
GOSTUJOČA PREDAVANJA
Glej
zgoraj: 'SPECIALNI sklop
predmetov'
Predmetnik
in vsebine se vsako leto posodabljajo. Določene vsebine
se prilagajajo izbiri generacije, druge potrebam, ki
jih narekuje razvoj programa. Največ sprememb je med
izbirnimi delavnicami in kontekstualnimi projekti. Ti
se vsako leto kreirajo na novo in skušajo zaobjeti interese
vseh študentov, bodisi v posamičnih skupinah, bodisi
v večjih projektih, kjer svoja znanja med seboj kombinirajo. |
2006
Andrejka Stenkler, Rastoce strukture
Eva Nina Cajnko, Oljenke
Martina Cernetic, Zemlja
iz
starih šolskih arhivov (1994-1999)
|