KIPARSKO ZVOČNA POSTAVITEV IN DELO V NASTAJANJU
10. - 22. maj 2005 med 13.00-18.00 uro
Predstavitev projekta 21. maja ob 18.00 na Ljubljanskem gradu,
Peterokotni stolp.
Grafike, objekti, dejanja, branje.
Zvočne krajine: Hanna Preuss
Projekt "Čuvanje" umetnice Tjaše Celestina je ena
izmed uprizoritev, ki jih naslavlja s skupnim poimenovanjem
veščina dotikanja. V njih avtorica raziskuje mejna polja likovnosti
in performativnosti v smislu odnosov med instalacijo, ambientom,
akcijo, telesom, umom - v oblikah srečanja, ritualizacije,
participativnosti.
Umetnica združuje temeljne vizualno plastične vrednote gledališča
in gledališke možnosti likovnosti in kiparstva. Razvija participatorične
gledališke skulpture, s katerimi je moč rokovati v ritualizirani
obliki, umetniški predmet se pojavlja v vlogi sredstva potovanja
(art as vehicle), kakor ga imenuje Jerzy Grotowski.
Objekti, ki jim avtorica pravi Mala igrišča, so odprti za
intervencije in interpretacije uporabnikov. Zaznamujeta jih
procesnost in taktilna dostopnost. So intimne narave, prepredeni
s temeljnimi besedami in besedili, ki se ponavljajo in jih
koreografirajo gibi in drže uporabnikov v vlogi akterjev.
Spodbuditi želijo neposredno prisotnost in osredotočenost,
predvsem v obliki personaliziranega stika in notranjega delovanja
v odnosih jaz-jaz, jaz-drugi in jaz-ti, ko se danosti razkrivajo
v vzajemnosti odnosa.
V zaključnem srečanju se podobe razdelijo med navzoče oziroma
jih ti vzamejo sami - snamejo, odtrgajo, poberejo.
Biografija:
Tjaša Celestina je rojena leta 1963. Diplomirala je iz kiparstva
na Pedagoški fakulteti v Ljubljani pri prof. Dragici čadež.
Za diplomsko delo "Udejanjanje prostora" je prejela
študentsko Prešernovo nagrado. Trenutno zaključuje magistrski
študij scenografije in kostumografije na AGRFT v Ljubljani
pri prof. Meti Hočevar in prof. Alenki Bartl. Dela na področju
kostumografije, oblikovanja tekstila, scenografije ter združuje
grafiko in kiparstvo.
Razvija eksperimentalna uprizoritvena dejanja v polju odprte
forme med ritualnostjo gledališča in prezentnostjo plastičnega.
Likovna dela:
Ex tempore, Lesorez in drugi ročnotiski v naravi, Ljubljansko
barje, 2002
Knjižna oprema in ilustracija: T. Ciglar, Z Don Boskom, Salve,
2001
Voda in kipi, akvaskulpturalna dela na Ljubljanici 1993-1997
Flora, les, Lesce, 1994
Kostumografije in scenografije:
Klet. Celovečerni film, režija: F. Slak, 2003
Solo brez talona. Gledališka predstava, režija R. Vevar, 2002
Spleen, c'est moi. Gledališka predstava, režija: S.Z. Ramovš,
2001
Nadaljevanka o Prešernu, režija: F. Slak, 2000
Prostorske postavitve in uprizoritve:
Sovražna sreča, ambientalna predstava z I. Grošelj, 2000
Veščina dotikanja III, razposlana naklada grafik, Cikel v
osebi, 2000
Odgovor na izbiro (Job), Kud France Prešeren, 1999
Veščina dotikanja I, galerija SUC, Ljubljana, 1999
Veščina dotikanja II, festival Meja na reki, Radgona, Avstrija,
1999
Tabula rasa, galerija PeF Ljubljana, 1998
Akordion/lovišča naključja, Magistrat Ljubljana, 1998
Postaja Topolovo, Italija: Dekalog, postavitev v vrtu, 1997
|