Majda Gregorič je ena
od tistih umetnic, ki pri svojem kiparskem snovanju uporablja
primarne materiale. Svoje umetniško delo skuša premišljeno
prilagajati specifičnemu ambientu, kjer se ne okorišča s prostorom
kot pasivnim plaščem okoli izoliranega objekta, ampak ga vključuje
kot integralni del oblikovalnega in akcijskega prijema. S
tem se njene ambientalne ureditve odpirajo predmetnosti vsakdanjega
sveta brez umetniške predispozicije. Ambienti postanejo polja
energijskih valovanj vsakdanjih materialov in predmetov, naključij
in mikroemocij. Beuys je menil, da je oko tisto, ki vzpostavlja
distanco, dobesedno vse ohlaja, izolira in ločuje povezano,
zato je včasih važno, da slike slišimo, skulpture čutimo ali
jih zaznamo z ušesi, da s tem predočimo to, kar je skupno
organskemu in duhovnemu razvoju. Umetnica z svojimi premišljenimi
postavitvami vključuje alternativno izrabo ostalih, tudi manj
izkoriščenih čutov.
Majda Gregorič se na razstavi z naslovom Postelja št. 2 skuša
dotakniti večne življenjske bipolarnosti, dveh središč fizičnega
in duhovnega sveta. Postelja in miza ji predstavljata trdnost,
stabilnost sveta, nad katerim visijo keramične dežne kaplje
kot fragment telesnosti, ki pa utelešajo duhovno in subjektivno
zgodbo. Dežne kaplje, ki se materializirajo v zemeljski element
predstavljajo to večno prehajanje in kroženje življenja. Kajti
dež pomeni simbol nebeškega vplivanja na zemljo in obratno.
Zvok dežnih kapelj, ki se razlega po prostoru nam pričara
vzdušje neke intimnosti. Postelja je polje akcije, najpomembnejših
fizioloških dejavnosti v človekovem življenju, "postelja
je simbol življenja", je zapisal francoski pisatelj Guy
de Maupassant. Zvočno kiparska postavitev Majde Gregorič je
življenjski prostor nabit z mislimi, čustvi in domišljijo.
Jadranka Ljubičič
Biografija:
Majda Gregorič je rojena leta 1960 v Kopru, kjer je obiskovala
italijansko gimnazijo. Med leti 1979 in 1986 je študirala
na Medicinski fakulteti v Ljubljani. V letih 1987 do 1990
je veliko raziskovala in si pridobivala neformalno likovno
znanje.
Med leti 1992 - 1993 se je izpopolnjevala na Šoli za keramiko
v Kogoshimi na Japonskem, zdaj pa živi in ustvarja v Ljubljani.
Samostojne razstave: Gravitation at Morningside (1993) in
Looking for Harmony (1996), Galerija Nikanbashi, Kagoshima;
25 keramičnih objektov in 5 nadomestkov, Galerija v KUD France
Prešeren, 1998; Razkritje, Galerija Ivan Grohar, Škofja Loka,
2000; Popek, Galerija Atelje, Ljubljana, 2001; Prisebnost
v samoti, postavitev s performansom, Moderna galerija Ljubljana,
Likovni salon Celje, Studio Tommaseo Trst 2003.
|