"O OČESU IN DRUGIH SANJARIJAH (PRODAJA SANJ)"
"Vsak poskus določiti naravo podzavesti ima enake probleme
kot v atomski fiziki: samo opazovanje spremeni opazovani
objekt. Torej, trenutno ne obstaja objektivni način določitve
prave narave podzavesti." (Carl Gustav Jung)
Mlad ali star, bogat ali reven, vsak človek sanja. A ljudje
so si pa različni, nekateri si zapomnijo več sanj, nekateri
manj, spet drugi pa skoraj nič. Obstajajo določeni dejavniki,
ki spodbujajo pomnenje sanj. Že samo zanimanje zanje in pripovedovanje
o njih pripomore, da se jih bolje in več spomnimo. V naši
družbi velja prepričanje, da so sanje nepomembne, zato se
ljudje o sanjah ne pogovarjajo veliko, svojih sanj večinoma
ne razlagajo drugim, morda le svojim bližnjim. V slovenskem
jeziku obstaja za sanje malo izrazov, še ti so večinoma slabšalni,
kar se kaže tudi v slovenskih rekih; sanje so prazne marnje,
tisti, ki sanja ima polno rit spanja itd.
Prodajanje sanj je izrek, ki naj bi prodajalca označil za
nekoristnega sanjača, torej nekoga, ki nima stika z resničnostjo.
Takšno dojemanje je v resnici preseženo na vsaj dveh nivojih.
Znanost daje danes sanjam pomembno vlogo v delovanju naših
možganov, saj bi ravno brez njih izgubili stik z realnim.
V psihoanalizi pa že od Freuda in Junga veljajo za okno v
najgloblje plasti naše duševnosti.
Za Natašo Ribič so sanje pomembne; skozi njih slikarka ponotranjenost
in podzavest prenese v zunanji svet. Tokrat je sanjski svet
slikarke prenesen iz slikarskega platna na vzglavnike. Vzglavnik
kot objekt na katerem ljudje ponavadi sanjamo, igra simbolno
vlogo predmeta, prevodnika sanj. Vzglavniki poslikani z akrilom
na platno so slikarsko dovršeni in so odraz obvladovanja
risarke discipline. Figure in predmeti, ki se pojavljajo
v slikarkinih sanjah, izhajajo iz osebnega in družbenega
izkustva. Element, ki se nenehno pojavlja na vsaki sliki
je oko kot organ vidne zaznave in simbol spoznanja. Zdi se,
da je sanjski svet slikarke ponovno premišljeno odstiranje
plasti nezavednega, ki se običajno zrcali v realnem. Že Platon
je trdil, da preko sanj na dan privrejo različne misli, želje,
potrebe in pregrehe, ki v budnem stanju ostanejo skrite.
Natašo Ribič poznamo kot slikarko, ki premišljeno povezuje
vsebino in formo svojega slikarskega ustvarjanja. Pri svojem
slikanju se poglablja v nadzorovane ustvarjalne in raziskovalne
procese ter venomer nadgrajuje tehniko in metodo nastajanja
slike. Slikarkin avtorski stil je zapisan prilagojenemu pogledu
na svet, tokrat usmerjen v bogat svet oblik, v katerem se
prepleta lastno izkustvo in skriva prodorno razmišljanje
o širše družbeno kritičnih pogledih na stvarstvo. Slikarka
Nataša Ribič nas bo tokrat na razstavi v Peterokotnem stolpu
ljubljanskega gradu popeljala skozi skrivnostni in bogati
svet sanj.
|