Vljudno Vas vabimo na otvoritev razstave
Šelest valovanja, slik na transparentnem papirju,
ki bo v četrtek, 3. novembra 2005 ob 18. uri
v Galeriji Kresija, Stritarjeva 6, Ljubljana
Umetnico bo predstavila gospa Nives Marvin, umetnostna zgodovinarka
Prisrčno
vabljeni!
Razstava bo na ogled do 23. novembra
DRAŽLJIVOSTI V "ŠELESTU VALOVANJA"
Že več kot četrt stoletja je Milena Gregorčič prisotna v
slovenskem in širšem umetnostnem prostoru, kjer z osebnimi
raziskovalnimi in logično-razvojnimi premenami soustvarja
sodobno likovno stvarnost. Po prvotnih figuralnih ekskurzih,
še v času študija na ljubljanski akademiji, nas preko intimno
določljivih in skladno zgrajenih geometrijskih kompozicij
Prosojnih sestavljenk, ki jih v devetdesetih letih inovativno
nadgradi v pomenljivo poimenovanem ciklu To Freddie/Spomini
v tehniki barvnega sitotiska, že konec devetdesetih let preseneti
s slikami Šelest valovanja in Valovanja/morje. Slednja cikla
še nastajata na hote izbranima različnima podlagama upodabljanja
- transparentni papir ter klasično platno.
Avtorica je očitno izzvana oziroma kar očarana z naravnimi
danostmi - v slikarskih interpretacijah izsekov iz narave
prepoznavamo upodobitve rastlin, zlasti grmovnic. Te elementarnosti
so bile vedno dražljive in ustvarjalno izzivalne, kar potrjuje
tudi vpogled v zgodovino likovne umetnosti. Jasno je prisoten
klasični princip realističnega, stiliziranega in na zadnjih
slikah skrajno subjektivnega abstraktnega odslikovanja
konkretnega motiva v specifičnem trenutku. S pronicljivim
opazovanjem pa je hkrati zaznati avtoričino namero in hotenje
v intimne interpretativne oblikotvorne in barvne raziskave
s posebnim poudarkom na svetlobno razpoloženjski atmosferi,
težnjo po doseganju optičnih učinkov komaj zaznavnega gibanja,
valovanja in šelestenja.
Milena Gregorčič precizno in premišljeno nanaša barve s
čopičem v drobnih nanosih, jih plasti do želene tonalitete
tako, da ponovno ohranja transparenco, ki je poudarjena tudi
z izbrano prosojno podlago. Avtoričina zavedna opredelitev
podobe je dosežena, saj je upodobitev sicer preprostega motiva
presežena: dvodimenzionalna površina postane prostor novega,
skoraj sublimnega stanja, polna karizmatično skrivnostne
atmosfere. Arhetipika konkretnega izseka iz pokrajine, šopka
rož in njunih stanj osvetlitve v danem trenutku, ko lahko
nežen veter ali zgolj sapa predrami spokojno in mirno vegetacijo
ter jo zaznavno spreminja v gibanje, v šelestenje, ko mikro
klima pogojuje brstenje, rast, torej tiste dimenzije, ki
so univerzalne, nadprostorske in nadčasovne, je ključno vodilo
življenja in razvoja. Slikarska površina transparentnega
papirja je zapolnjena z izbrano, na nekaterih delih razživeto
močno in magmatsko čuteno barvno substanco, druge slike nas
presenetijo s skrajno subtilnimi nežnimi vrednostmi in prosojnimi
nanosi, vse podobe pa so preplavljene s svetlobno lucidnostjo
in skrivnostno nedosegljivostjo v vzdušju. Nešteta odtenjanja
modrin in rdečin, ki se analogno s stanjem v naravi prekrivajo
in odkrivajo, se stapljajo in odvajajo ter se dokončno opredmetijo
v novo, skrajno subjektivno čuteno likovno stvarnost in hkrati
v univerzum, kjer ni več meja med realnim in kozmičnim, med
preteklim in sedanjim, trenutnim in večnim.
Na razstavljenih slikah je torej očitna avtoričina namera
v izbiri konkretnega motiva, ki ga na novo interpretira kot
metaforo kozmosa: tistega znanega, a tako oddaljenega, celo
vsakodnevno videnega in hkrati večno skrivnostnega. Zlasti
na zadnjih slikah je v izbranih partijah slikovne površine
ponovno zaznati z vehementimi potezami s čopičem ali s kolažiranimi
aplikacijami opredeljene geometrijske forme (ki celo aludirajo
na ciklus Prosojne sestavljenke), s čimer je še toliko bolj
poudarjen avtoričin intimistični izraz. Zazdi se nam, kot
da se Gregorčičeva zavestno umakne iz kaotičnega in tehniciziranega
mestnega vsakdanjika v magično obrednost slikarskega procesa,
v tisto vedno ustvarjalno vznemirljivo, pa tudi hedonistično
igrivo plastenje barv in form s čopičem. Barve s svojimi
materialnimi in simbolnimi vrednostmi ter njihove transparentnosti
in ponekod še papirnate aplikacije so protagonistke avtoričinega
najbolj avtentičnega sveta, njenih duhovnih stanj in razpoloženj,
znotraj katerih še posebej izstopa odkriti in spoštljivi
odnos do vsega izvornega v danem. To pa so tiste vrednote
slikarskih upodobitev, ki gledalca čustveno in miselno angažirajo
v individualna razpoloženjska stanja.
Nives Marvin
MILENA GREGORČIČ se je rodila 14. aprila 1952 v Ljubljani.
Obiskovala je ljubljansko Šolo za oblikovanje, kjer je maturirala
na oddelku za grafiko. Študij je nadaljevala na Akademiji
za likovno umetnost v Ljubljani na oddelku za slikarstvo,
kjer je leta 1976 diplomirala. Podiplomski študij je nadaljevala
na specialki za grafiko pri prof. Marjanu Pogačniku in Zvestu
Apolloniu, ter leta 1978 magistrirala. Področja njenega umetniškega
delovanja so slikarstvo, grafika in oblikovanje. Živi in
dela v Ljubljani.
Od leta 1974 je svoja dela predstavila na 40 samostojnih razstavah in na več
kot 160 skupinskih razstavah doma in po svetu.
Brno, Ljubljana, Piran, Portorož, Škofja Loka, Idrija, Subotica, Krakow, Brežice,
Vrbas, Kranj, Tuzla, Sarajevo, Celovec, Udine, Kyoto, Žalec, Koper, Domžale,
Novi sad, Pančevo, Zrenjanin,
San Giorgio, Karlovac, Zadar, Kragujevac, Zagreb, Bitola, Wroclaw, Bradford,
Seul, Beograd, Nikšić, Trst, Murska sobota, Pariz, Semproniano, Cetinje, Brescia,
Nürnberg, Kunsan City, Linz, Hirošima, Cerknica, Žiri, Snežnik, Šmartno pri Litiji,
Brezovica, Maastricht, Varna, Praga, Postojna, Ilirska Bistrica, Ptuj, Cerkno,
Metlika, Črnomelj, Sinji vrh, Nova Gorica, Giza-Kairo, Frederiksvaerk, Vilna,
Bled, Podsreda, Kamnik, Izola, Dunaj.
NAGRADE
1972 Prva nagrada za plakat Bienale grafičnega oblikovanja, Maribor
1980 Odkupna nagrada za grafiko na 3. bienalu Intart, Celovec
1981 Plaketa Mesta Ljubljane za oblikovanje celostne podobe ob 60-letnici železničarske
stavke, Ljubljana
1983 Prva nagrada za risbo na 5. septembrskem likovnem Salonu mladih, Nikšić
1990 Priznanje Media Marketinga za koledar, Ljubljana
1997 Priznanje za grafiko na mednarodnem natečaju za znamko, Tokio
2001 Nagrada na natečaju Pošte Slovenije za oblikovanje poštnih znamk na temo
Umetnost,
Maribor
2004 Odkupna nagrada za akvarel na XXXIX. mednarodnem slikarskem Ex-tempore,
Piran
2005 Nagrada na natečaju Pošte Slovenije za poštno znamko Petelini serija Folklora
-
maske, Maribor
|