Kontakt
Zgodovina
Organizacija:
> Predsednik
> Odbori

Sprejem novih članov
O spletni strani



A B C Č D E F G H I J K L M
N O P R S Š T U V W Z Ž

Seznam vseh članov DLUL



Društvo likovnih
umetnikov Ljubljana.

Komenskega 8
tel: 01 434 94 65
Uradne ure:
ponedeljek in sreda
od 10-12



ARCADIA

Polona Demšar
Paola Korošec

12. 8. - 5. 10. 2008
Ljubljanski grad, Kazemate

Arcadia
Kazemate na Ljubljanskem gradu so (poleg samostanske cerkve v Kostanjevici na Krki) eden najbolj atraktivnih, a zahtevnih alernativnih prostorov in so za sodobnega umetnika svojevrsten izziv zaradi svoje vsebinske tihote, mračnosti in arhitektonske strukture, ki ohranjajo spomin na nekdanjo jetniško-kaznilniško funkcijo. Prav to je v dosedanjih predstavitvah - v mislih imam izrazito kiparske instalacije - izjemno občutljivo opredelil barcelonski gost Jaume Plensa (2001), ki je svojim polnim kiparskim gmotam v tedaj še neprenoveljeni Hribarjevi dvorani dodal v Kazematah vizualno-zvočno-svetlobno instalacijo, v kateri je zvok, v določ enih časovnih predsledkih izpod stropa kapljajoče vode v odprto bronasto kiparsko posodje, povzdignil mračno tihoto do kar najbolj intenzivnega doživljanja.
Skupen nastop kipark Polone Demšar in Paole Korošec v prepleteni ambientalni predstavitvi v Kazematah je spet eden od pomembnih likovnih dogodkov v tem prostoru. Naslov razstave Arcadia izhaja iz poimenovanja mitske domovine starogrškega boga Pana v notranjosti Peleponeza, ki od antike naprej pomeni idilično, najsrečnejšo deželo, vse do znamenite Poussinove slike (iz leta 1638) Et in Arcadia ego. Tedaj se je "pomen napisa v celoti spremenil - dramatično srečanje s smrtjo je zamenjalo otožno razmišljanje o preteklosti" (cit. iz gesla Arkadija v Evropskem umetnostnozgodovinskem leksikonu dr. Luca Menašeja, str. 98, Ljubljana, Mladinska knjiga, 1971). Kiparki v svojem umetniškem jeziku uporabljata zlasti prozorne materiale Demšarjeva (pleksi steklo, Koroščeva steklo, ogledalo) v kombinaciji z železom (Koroščeva), skupna jima je tudi izbrana vsebina
predstavitvenega dogajanja v prostoru: na eni strani je to obuditev spomina na mračni historiat tega prostora, ki ga Demšarjeva povzema in posreduje v kačastem razporedu svojih prozornih figuralnih silhuet Dedinj (memento nekdanjim zapornicam, posredno tudi sodobnim jetnicam, talkam); Koroščeva pa nas v istem kontekstu s soočenjem v zrcalnem odsevu, z železnimi ostanki vegetativnega prepleta kot vinske trte (memento bukolični idiliki Arkadije in hkrati tamkajšnjemu lanskoletnemu požaru oziroma sodobni ekološki katastrofi) opozarja še dalje - na moreč nadzor naših osebnosti, naše (ne)svobode v globalizirani dobi.
Ambient Kazemat tako "zaživi" v vizualno sublimirani (ne)resničnosti
težkih morastih sanj obeh izjemno občutljivih umetniških osebnosti.

Aleksander Bassin


Arcadia
The Kazemate site at the Ljubljana Castle must be one of the most fascinating alternative exhibition venues in Slovenia, in addition to the monastery church at Kostanjevica na Krki, and demanding, too; it is particularly challenging for contemporary artists due to its bleak character, its darkness and architectonic structure still reminiscent of the site's former function as jail. It was this aspect that a visiting artist from Barcelona,
Jaume Plensa, underscored with exceptional sensitivity in his 2001 sculptural installation: he complemented his full sculptural masses displayed in the then not yet renovated Hribar Hall with a visual-sound-light installation in Kazemate; the sound of water dripping from beneath the ceiling into open bronze bowls at regular intervals raised the subdued silence of the place to its maximum experiential intensity.
The current joint presentation of two sculptors, Polona Demšar and Paola Korošec, two intertwined site-specific works, is another notable artistic event in Kazemate. The title Arcadia refers to the mythical land of the ancient Greek god Pan in the central Peloponnesus, which represented, from antiquity on, an idyllic country of bliss, until, that is, Poussin's famous 1638 painting Et in Arcadia ego, when "the meaning of the inscription
changed completely - from a dramatic encounter with death, it went to melancholy ruminations about the past" (quoted from the entry on Arcadia in Luc Menaše's Evropski umetnostnozgodovinski leksikon [Encyclopedia of European Art History], Ljubljana: Mladinska knjiga, 1971, p. 98). In addition to the fact that they both tend to use transparent materials in their artistic language (Demšar Plexiglas, and Korošec glass and mirrors in combination with iron), the two artists have also chosen related subjects
for their presentations at this site: Demšar revives its dark history with a snaking arrangement of her transparent figural silhouettes in Heiresses, a memento to the women formerly incarcerated here, and generally, to contemporary female prisoners and hostages, and Korošec confronts us with mirror reflections of iron remains resembling intertwined vine-like vegetation (harkening back to the bucolic idyll of Arcadia and at the same time a reminder of last year's brush fires there, and generally, of contemporary
ecological disasters) to further remind us - of the suffocating control over our personal integrity, of our (lack of) freedom in the age of globalization.
In this way, the ambient of Kazemate is "resurrected" in a visually sublimated (un)reality of a troubled, nightmarish dream produced by these two extremely sensitive artistic personalities.

Aleksander Bassin


Polona Demšar (1979, Ljubljana)
Akademijo za likovno umetnost in oblikovanja v Ljubljani končala leta
2003, magistrski študij unikatnega oblikovanja stekla pri Tanji Pak 2007.
Dedinje, pleksi steklo, 2008, 165x45 cm


Paola Korošec (1969, Ljubljana)
Akademijo za likovno umetnost v Ljubljani končala leta 1993.
Labirint 51009307, zrcalo, železo, 2008, 250x600 cm


Izdajatelj: Društvo likovnih umetnikov Ljubljana
Za izdajatelja: Jožef Vrščaj
Prireditelj: Umetniški svet Društva likovnih umetnikov Ljubljana
Tekst in urednik kataloga: Aleksander Bassin
Kustosa razstav: Aleksander Bassin in Jožef Vrščaj
Lektura: Vladimir Motnikar
Angleški prevod: Tamara Soban
Fotografija: arhiv avtorjev
Oblikovanje: Phant&Puntza
Tisk: Matformat
Maj 2008
Naklada: 400 katalogov
Društvo likovnih umetnikov Ljubljana
Komenskega 8, 1000 Ljubljana, Slovenija
tel. +386 1 43 49 465
e mail: info@dlul-drustvo.si


Razstavo so podprili Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana in
Festival Ljubljana


CIP - Kataložni zapis o publikaciji Narodna in univerzitetna knjižnica, Ljubljana
730(497.4)"20"(083.824) BLIŽNJA srečanja : 29. 6.-31. 8. 2008, Grajsko dvorišče / [tekst
in urednik kataloga Aleksander Bassin ; angleški prevod Tamara Soban ; fotografija arhiv avtorjev]. - Ljubljana : Društvo likovnih umetnikov, 2008 ISBN 978-961-92049-4-8 1. Bassin, Aleksander 239097344