ŠKRBINA PREDNJE ŠPRANJE (2150m) 13.marec 2014

Milan, Marko, Ingrit, Miro. Start ob 4:30h iz Solkana. Vožnja mimo Bovca in Rajbeljskega jezera. Parkiramo za mostom, kjer je odcep za Viško planino 6:20h (n.v 1010 m)

Na smučkah nadaljujemo po zasneženi cesti, ki se serpentinasto vije do Viške planine (Malga Gratanar) (n.v. 1550 m). Od tu so prečudoviti pogledi na gore pred nami in na naš cilj. V prekrasnem vremenu  smo kmalu mimo planine, nato zagrizemo v klanec do prvega platoja od koder se že vidi naš cilj – sedlo Škrbina prednje špranje (Forcella Lavinal del Orso) (n.v. 2150 m), med hriboma Špik nad špranjo (Modenon del Buinz) in Koštrunovo špico (Chime dalle Castrein). Še dobrih 15 minut in smo na sedlu. Uživamo na soncu in pogledu na slovenske ''očake'' – Jalovc, Mangart, Triglav, Kanjavc…..

Počitka je le malo, saj sonce že močno greje in mehča sneg. Sledi spust do prvega platoja in nato že po rahlo zmehčanem snegu do Viške planine. Tu se okrepčamo in nastavljamo soncu, nato pa malo po cesti in malo kar naravnost navzdol, nazaj do avta.

Za nami je odlična tura, že delamo načrte za smuk po dolini Belih voda.

SEDLO URŠIČ (2315m) 17. maj 2014

Ob 4h start proti Sella Nevei, kjer ob 6h že začnemo s hojo po smučišču. Kmalu dosežemo sneg in si nataknemo smučke. Na zgornji postaji žičnice zavijemo v desno proti sedlu Bela Peč, pod sedlom pa strmo v levo dokler ne dosežemo sedla Uršič.

V prekrasnem vremenu sledi lep spust nazaj v dolino.

LOPA (Forca Sopra Medon) 2348m  31. maj 2014

Tokrat v petih, start ob 3:30 iz Šempetra, ob 6:40h smo že pripravljeni za hojo na nevejskem sedlu (pri postaji žičnice). Tokrat se ne vzpenjamo po smučišču kot običajno, ampak zavijemo  s parkirišča rahlo v levo in nato proti desni. Na stezi je veliko splazenega snega s polomljenimi drevesi, zato se le stežka prebijamo naprej. No malo višje v gozdu je že bolje, vendar postane pod platojem (desno od Pobiča) kar strmo. Ko pridemo na plato, se pred nami odgrnejo lepi pogledi na okoliške hribe in na naš cilj. Sledi le še hoja do vrha, no zadnjih nekaj metrov je kar strmih in brez derez ne gre.

Malica, uživanje na soncu v pogledih na soško dolino, nato pa spust, desno od vzpona. Prvi del do platoja izredno dobre razmere, ko pa pridemo na rob moramo dvakrat celo malo poplezati. Spustimo se do gozdne meje, kjer pa zmanjka snega, tako da zadnje višinske metre opravimo peš s smučki na rami.

VRH STRMALI (Forca dei Disteis) 2201m (27.marec 2016)

Iz Krajnske gore se zapeljemo na Sella Neveo (n.v.1100m). Parkiramo blizu odcepa za planino Pecol. Snega je še veliko, tako da si lahko že takoj nadenemo smuči. Vreme ni nič kaj prijazno, saj je cel prelaz zavit v meglo. Po cesti (5km) dosežemo planino, nato pa pri parkirišču zavijemo proti S. Nekje na n.v. 1600m se izkopljemo iz megle in pred nami se pokažejo strme stene Montaža in Špikov, ter na drugi strani kaninskega pogorja, pod nami pa morje megle. Prvotni cilj je bil Škrbina nad Cijamnico, vendar se v zadnjem trenutku premislimo (zaradi nevarnosti plazov) in zavijemo proti SZ. Sneg je še pomrznjen, sonce nas lepo greje, sedlo Vrh Strmali dosežemo po slabih 3h hoje.

Na vrhu uživamo v pogledih na okoliške gore, nikamor se nam ne mudi, čakamo da sneg še malo odpusti. Po eni uri začnemo s spustom, ki je en sam užitek. Nižje se v tem času tudi megla že razkadi, vijugamo še po cesti in se pripeljemo skoraj do avta.

Škrbina nad Cijanerico (Forca del Palone) 2242 m (11.marec 2017)

Tokrat skoraj poln kombi – Milan,Marko,Harij,Igor,Aleksander,Martin in Miro. Ob 6:30h smo na Selli Nevei (n.v.1100m),kjer parkiramo blizu odcepa za planino Pecol. Snega je še veliko, tako da si lahko že takoj nadenemo smuči. Pred planino S. In nadaljujemo v smeri proti Škrbini. Po uri in pol dosežemo mesto kjer se začne najstrmejši del. Vreme je jasno, sbeg zmrznjen. Še dodatno uro rabimo da dosežemo škrbino. Prvi del spusta pričnemo v smeri vzpona, sneg ponekod skorjast. Stmino presmučamo po levi, po še vedno rahlo zmrznenem snegu, nato pa nadaljujemo po smeri vzpona in prismučamo skoraj do avta.

Še sreča da smo bili zgodnji, saj je na Škrbino in sosednjo Vrh Strmali videti pravo procesijo smučarjev.

SEDLO URŠIČ (2315m)  2. april 2017

Tokrat samo v dveh – skupaj z Gregorjem. Start ob 4:30h, malo po 6h sva na parkirišču v Selli Neveji (n.v.1200 m). Sprva nameravava na Lopo, vendar je ta že v megli, zato spremeniva plan - Sedlo Uršič. Na smučišču – ki je lepo ''speglano'' in zelo pomrznjeno -  je še dovolj snega, zato si lahko smučke že takoj nadeneva – srenači obvezni. V dobri uri sva na zgornji postaji žičnice, tam se spustiva malo navzdol, nato prečno v levo in v desno po širši dolini, ki pa proti vrhu postaja vse bolj strma.  Preko strmega pobočja doseževa ravni del pod sedlom in nato vrh, ki je že v megli.  Spustiva se v smeri vzpona, sneg še pomrznjen, do strmejšega dela tudi še  megla. Kljub pomrznjenem snegu se je dalo tudi srednji del do zgornje postaje žičnice lepo presmučati. Uživava še v spodnejm delu – vijuganje po smučišču. Ob 10h sva nazaj pri avtu.

KONJSKE POLICE (2318m) 12.5.2018

Ob 4h iz Šempetra -Milan, Hari, Igor, Miro. Preko Bovca in Predila prispemo na prelaz SellaNevea – parkirni na spodnji postaji žičnice (n.v.1122m). Ob 6h s smučkami na nahrbtniku štartamo s hojo najprej pod krajšo smučarsko vlečnico in nato naprej do konca poseke, kjer se priključimo na muletjero - pot številka 636. Ta nas pripelje do ruševin stare tovorne žičnice (iz 1.sv. vojne) – desno od Pobiča, na n.v.1700m (1h20' hoje). Tu naredimo krajši postanek, si nadenemo smuči, ter nadaljujemo naravnost navzgor na greben Konjskih polic, ki ga dosežemo po dobrih 2,5h hoje. Na grebenu smo slabo uro, uživamo v soncu, lepih razgledih – Montaž, Viš, Rombon, soška dolina…. Spust opravimo v smeri vzpona, le da prismučamo nekoliko niže – na n.v.1600m (zadnjih 100vm si dvakrat snamemo smuči). Zopet smučke na nahrbtnik in nazaj na izhodišče.

Odlično smučanje po ravno prav odpuščenem snegu, z malo valovito podlago, dobra kondicijska tura, pa še odlično vreme in s tem lepi razgledi….

Sedlo med KONJSKIMI POLICAMI in LOPO (2230m) 21.4.2024

Od doma malo pred 5h, tokrat samo z Milanom. Preko Bovca in Predila prispemo na prelaz SellaNevea – parkirni na spodnji postaji žičnice (nv1122m). Malo pred 7h,s smučkami na nahrbtniku štartamo s hojo domuletjere . Sneg je že kmalu na začetku muletjere, vendar premalo da bi pokril vse skale in kamenje, tako da smučke neseva ~1h do nv~1600m. Tu si jih nadeneva na noge. Mimoruševin stare tovorne žičnice (iz 1.sv. vojne) – desno od Pobiča, na n.v.1750m. Tu zavijeva proti desni, nato pa počasi proti levi in naravnost navzgor na sedlo. Zadnjih 10vm je pomrznjenih zato uporabiva dereze. Narediva le krajši postanek in smučava naravnost navzdol, nato pa proti levi do strmejših previsov nad gozdno mejo (nv~1800m). Tu si na smučke nadeneva pse in hodiva v smeri zgornje postaje kabinske žičnice. Ker ne najdeva prehoda do zgornje postaje, smučava nižje in proti levi, kjer je prehod do smučarske proge tik pod steno  Bele Peči.Od tu naprej po progi, zadnjih ~100 vm smučke zopet neseva.

Lep tura, lepo vreme, dobra smučarija, malo smučarjev na tej strani Kanina.