POREZEN, 21. marec 2009 (1630m)

Malo pred osmo se z Danilo odpraviva proti Cerknem. V marketu nakupiva hrano, spijeva kapučin in nadaljujeva naprej proti Novakom, mimo parkirišča na smučišu v Davči do Pod gozda, kjer parkirava avto na križišču za Porezen (n.v.1100m).

Gozdna cesta je zasnežena, zato si že takoj nadenem na smučke ''pse'' , Danila pa je pripravljena za testiranje novih čevljev.

Dan je tak kot je bilo napovedano – dokaj mrzlo, jasno, vendar zelo vetrovno. Že kmalu greva mimo table Davški slapivi, nato po desni pod Cimprovko do prevala na 1250 metrih. Tam zavijeva ostro desno v klanec, na preval hriba Hum, se spustiva do Velbinka (n.v.1331 m), kjer je lovska koča, pa zopet navzgor mimo Medrce – tu smučam v preval in počakam na Danilo. Zopet si nadenem ''pse'' in zagrizeva najprej po grebenu, nato pa prečno po V pobočju Porezna do koče po Poreznom (n.v.1530m). Koča je bila odprta, odkidali so več kot 2m snega , da so prišli do vhodnih vrat. V koči pomalicava, nato pa se odpraviva na vrh Porezna (1630m).

V močnem vetru se pripravim na spust, Danila se premisli in ne sestopa naravnost navzdol, ampak gre nazaj do koče in sestopa v smeri vzpona. Jaz smučam naravnost navzdol po V delu pobočja vse do prvih dreves, nato pa zavijem desno na greben in v preval Velbnika. Tu si nadenem ''pse'' in pešačim na vrh Huma  (n.v.1423m). Tu smučam po strmi senožeti do grape na n.v.1200m, si zopet nadenem ''pse'' in se ob grapi vračam  do prevala na n.v.1250m, tam zavijem levo na vrh Kope (n.v.1360m) in smučam prečno nazaj na pot, po kateri prismučam do avta. Danila prisopiha kmalu za menoj.

HOČ (nv1514m) - 16.januar 2021

S klapo se zapeljemo skozi baško grapo do Petrovega brda, kjer zavijemo v desno proti Poreznu. Cesta je splužena vse do kmetije-zaselka Podporezen (nv1090m), kjer parkiramo (2€). Mrzlo je, vendar lep jasen dan. Smučke si nadenemo na parkirišču in začnemo s hojo za kmetijo, čez jaso, v smeri proti Z. Nato se zlagoma dvigamo skozi gozd okrog našega vrha, do nm1450m, kjer je lep razgled proti JZ na Porezen. Še zadnji strmejši vzpon in dosežemo vrh z J strani.

Zopet smo nagrajeni z lepimi razgledi na okoliške hribe, Karavnke, Julijce....

Spust začnemo v smeri SV, po 20 cm-skem pršiču, najprej po manjši jasi, potem pa med drevesi skozi gozd do ~nv 1300m, kjer zavijemo prečno v desno dokler ne dosežemo jase, ki se jo vidi  s parkirišča na levi strani. Od tu se spustimo na dno jase (pod kmetijo) na nv1010m. Smučke na noge in še enkrat na vrh jase (nv 1350m) in ponoven spust do nv 1010m.  Zopet smučke na noge in nazaj do parkirišča.