MATAJUR,  2.februar 2006

To je bil eden mojih prvih turnih smukov s pravo turnosmučarsko opremo, ki sem si jo sposodil od Ladota, z namenom, da se potem odločim in kupim svojo.

Napovedan je bil mrzel, vendar jasen zimski dan. Ob sedmih zjutraj, ko se je ravno dobro zdanilo, sem bil že v Avsi (n.v.850 m). Nadenem si vso opremo in v klanec skozi gozd mimo Idrske planine  pod Mrzlim vrhom in počasi naprej do kapelice na vrhu Matajurja (n.v.1641m). Tam uživam sam, na soncu in v prekrasnih razgledih na okoliške gore.

Po dobri uri počitka se spustim do koče Sccugnach in potem skozi grmovje na slovensko stran. Tu se povzpnem še na Mrzli vrh in smučam po pobočju in nato skozi gozd nazaj v Avso.

KOBARIŠKI STOL (nv1673m) - 9.januar 2021

Z več avti se zapelejmo do mejnega prehoda Učeja (nv 690m). Lep jasen dan vendar mrzlo (-10°C). Smučke si nadenemo ža takoj pri avtu in nadaljujemo po cesti za mejnim prehodom, ki vodi na kobariško sedlo. Ovinke parkrat sekamo, potem pa malo pred manjšo lovsko kočo (na nv ~1200m), zavijemo v gozd in se vzpenjamo strmo navzgor, nato pa proti desni, dokler ne dosežemo manjši greben, preko katerega pridemo na odprto območje na nv1470m. V desnem loku se povzpnemo mimo prve vzpetine, nato rahel spust in zadnji manjši vzpon do antene.

Na vrhu piha, temperatura še vedno -10°C. V zavetju stolpa se okrepčamo in pripravimo na spust, ki ga opravimo v smeri vzpona. Prijetno vijuganje po 20cm-skem pršiču, prebijanje skozi gozd  in nato več ali manj po cesti nazaj do avta.

MATAJUR (nv1645m) - 15.januar 2021

Moj prvi turni smuk sem opravil ravno na Matajur leta 2006. Tokrat se tja odpravim skupaj z Danilo, ki je šla peš. Tudi tokrat parkiram na parkirišču za vasjo Avsa na nv895m , kjer se začne tudi markirana pot. Smučke si nadenem takoj pri avtu in potem nadaljujem po cesti, ''špura'' parkrat seka dolge ovinke, se spusti okrog Mrzlega vrha in začne vzpenjati na prvo sedlo na nv 1400m. Tu se povzpnem srtmo v levo na greben na nv1460m, misleč da je zadaj čistina. No sem se kar dobro uštel, vendar vseeno nadaljujem po grebeno malo gor in dol, levo in desno med zasneženimi drevesi, do sedla na nv1500m. Od tu še na vrh. Nagrajena sva s prekrasnimi razgledi na vse strani, uživava v soncu in se kar ne moreva odpraviti nazaj k avtu.

Z vrha se spustim po spihanem pobočju do nv 1500m, nato v levo po kratek strmem  delu in povprek do sedla na nv 1400m in potem do ceste pod Mrzlim vrhom - vse po 20cm-skem pršiču. Tu si nadenem zopet pse in se povzpnem na Mrzli vrh, s katerega se sputim do ceste in potem po cesti do avta.