MONTE FLORIZ (2184vm) (11.marec 2023)

Tokrat samo v treh, z novo Milanovo pridobitvijo - novejši kombi Volkswagen. Odpravimo se v karnijske alpe. Pod prelazom Passo Monte Croce, v tretjem 180°-skem ovinku zavijemo v smeri kamnoloma, nato nadaljujemo po ozkem  - ovinkastem kolovozu, ki pelje na planino Val di Collina. Parkiramo na nv~1250m. Smuči si nadenemo na nahrbtnik, nadaljujemo po poti, potem pa kmalu zavijemo na stezo v levo, ki nas pripelje pod prej omenjeno planino. Nadaljujemo po poti proti planini Colina Grande, prečkamo istoimenski potok in si nadenemo smuči na noge (po pol ure hoje - nv1440m). Nad gozdno mejo se držimo desne in se vzpenjamo ob prej omenjenem potoku mimo koče Plotta (je na drugi strani potoka). Tu zavijemo levo na strmejši del, nato pa rahlo v desno po zadnji strmejši ''flanki'', preko katere dosežemo manjši greben in nato naš vrh.

Na vrhu rahlo piha, vendar brez oblačka s prekrasnimi pogledi na vse strani.

Spust opravimo v smeri vzpona, do mesta kjer smo si smučke ob vzponu dali na noge. Sneg še vedno rahlo pomrznjen, z deli z napihanega (v zgornjem delu). Smučarija odlična, kombi izpolnil pričakovanja !

PIC CHIADIN (2384vm) (16.marec 2023)

Petdnevni izlet z vanom izkoristim za turni smuk v karnijskih alpah. Pod prelazomm Passo Monte Croce, parkiram kombi v tretjem 180°-skem ovinku (nv1080m). Smučke na rame in po cesti proti kamnolomu, nato pa po stezi v desno proti planini Val di Collina. Smučke si nadenem že pod planino (nv1410 m ) v ovinku, na vrhu prvega dela betonske poti - prismučam pa kasneje še par deset vm nižje. Nadaljujem po poti - dvakrat si moram smučke sneti zaradi kopnih delov. Pešačim po poti mimo koče Plotta, do manjše meteorološke postaje. Tu je proti koči Marinelli (nv 2110m) strmejši del, spodaj zmrznejen sneg, zgoraj 10cm novega. 50m pred kočo sta dva strmejša poledenela dela, zato si moram nadeti srenače. Za kočo nadaljujem po dveh poravnavah - novozapadlega snega je ravno toliko, da mi ni potrebno sneti smuči - do vrha hriba.

Smučam lahko z vrha, mimo koče, še kakih 50m po poti, nato pa naravnost navzdol. Smučarija ves čas odlična, spodaj pomrznjen sneg, na vrhu 10cm pršiča. Na koncu strmine se držim desno in prismučam za kočo Plotta na drugo stran potoka Rio Colina Grande, pod vršno strmino hriba Monte Floriz. Smučam ob potoku, nato ga prečkam (tu se zopet dobim z Danilo, ki je pešačila do koče in se vrača), nadaljujem po poti (dvakrat si smuči snamem) pod planino Val di Collina, do začetka prvega betonskega odseka poti (nv1320m). Smučke na rame in do kombija.

Odlična smučarija, odlično vreme, nadaljujeva s kombijem za Obertilliach.

Gartnerkofel  (2195m)  4.maj 2023

Tokrat samo v treh, po avtocesti do Pontebe, nato na prelaz Paso di Pramollo - Nassfeldpass (nv1530m), od tam se spustimo na drugo stran, na spodnje parkirišče (nv1380m). Jasno je, vrhove še zastira megla, temp. 1°C. Po ~200 prehojenih metrih, si že nadenemo smučke in se vzpenjamo po smučišču do zgornje postaje sedežnice (nv1950m). Sneg pomrznjen, megla se počasi dviga iznad vrhov. Po krajšem postanku, nadaljujemo proti V v ožji prehod med hriboma Gartnerkofel in Gartnerkofel Sudgipfel na višini nekaj čez 2000m. Po krajšem položnejšem delu zagrizemo v strmino pod Gartnerkofelom, vendar kmalu vidimo, da je zgornji del spihan - skoraj kopen. Obrnemo se in se povzpnemo na sosednji nekoliko nižji hrib Gartnerkofel Sudgipfel (nv2154m).  Na vrhu uživamo v lepem vremenu in prekrasnih razgledih. Spust pričnemo proti zgor. postaji žičnice - v smeri vzpona - sneg še malo pomrznjen, smučarija odlična. Od tu se spustimo po levi strani po smučišču, do umetnega jezera na nv1700m. Tu ponovno smučke na noge in se povzpnemo, po že malo zmehčanem snegu še na hrib Gugga (nv1928m). Od tu naredimo spust naravnost navzdol do smučarske proge - na tem delu je sneg že malo zmehčan - in nato po progi ki je še vedno malo pomrznjena, skoraj do avta. Odlična tura, lepa smučarija. Postanek v Pontebi in nato proti domu.