JAVORNIKI  IN ČRNOVRŠKA PLANOTA  (2.junij 2018)

Zapeljeva se do Ajdovščine in naprej proti Colu. Parkirava pri ''Vodnajku'' od koder začneva s kolesarjenjem, najprej v smeri proti Javorniku, mimo Kanjega Dola do Vodic. Tu zopet zavijeva proti Javorniku in se kar nekaj časa vzpenjava do križišča, kjer nadaljujeva v smeri kmetije Škvarč. Sledi spust proti smučarski vlečnici Javornik, vendar pred tem zavijeva proti V pod Smrekovim vrhom, Strgarijo, nato pa se spuščava mimo Travanatega  vrha in kmalu za zadnjo serpentino zavijeva na že močno zaraščeno in od voda razrito pot. Prvi del morava s kolesi prehoditi (dobiva par klopov), po enem km pa se pot zopet razširi in kmalu prideva na širšo makadamsko, ki naju mimo Novega Sveta pripelje na asfalt in nato v Hotedršico. Če sva se prej vozila po hladu javorniških gozdov, v Hotedršici na asfaltu začutiva vročino tega junijskega dne. Pri ''Turku'' se okrepščava, nato pa spet na makadam, v hladno zavetje gozda proti vasi Bornik, mimo Dola do glavne ceste. Pri Klavžarju prečkava cesto in nadaljujeva v smeri Brinovega griča do Idrijskega Loga. Po planoti malo piha, tako da je kolesarjenje prijetno, vse cveti, kmetje hitijo s spravljanjem sena. Preko manjšega prelaza se spustiva do Zadloga, tu narediva en krog po zadloški planoti in se vrneva do Črnega vrha. Pri Metki malo predahneva, nato pa še krajši vzpon do avta  pri Vodnjaku.

(53km - 1098 v.m. vzpenjanja)