Irska, 27.4.2012-6..5.2012

27.4.- Ob 6.30 naju otroka peljeta v Trevizo. Z Ryanairom letiva ob 11. V deževnem in hladnem Dublinu pristanemo ob 12.30 po lokalnem času (ura zamika). Pri Europcar urediva še formalnosti za najem avta, odpeljejo naju do parkirišča, namestiva navigacijo in že sva na obvoznici M50.  Miro se hitro privadi na levo stran vožnje. Zavijeva proti J na N81 do Blessingtona . Ob jezeru Poulaphouca najdeva peščeno plažo, a kmalu sva spet v avtu, zunaj je zelooo mrzlo in piha. Na prelazu Wicklow gap se termometer spusti na 5 stopinj. Namenjena sva v narodni park Glendalough k spodnjemu jezeru. Ogledava si ruševine cerkve, staro keltsko pokopališče in zanimivost kraja, okrogel Kevinov stolp, za katerega še danes točno ne vedo, čemu je bil namenjen. Noge si pretegneva po urejenih potkah do slapu in zgornjega jezera. Vračava se  čez isti prelaz do Kilkennya. Garmin naju pripelje točno pred Turist hostel (35€ za dva na noč z zajtrkom). Pred spanjem zavijeva na Guines v pub Bollards. Uživava ob živi irski glasbi.

28.4.-Že navsezgodaj se sprehodiva po srednjeveškem mestu. Grad je še zaprt, ulice so polne lesenih, pisanih izložb. Ogledava si gotsko katedralo St. Conice z irskim okroglim stolpom. Počasi se odpraviva proti J. Že od daleč vidiva srednjeveško utrdbo Rock of Cashel. Več kot 1000 let je bil simbol moči in sedež kraljev, ki so vladali v tej regiji. Kasneje si ga je prisvojila cerkev in ga spremenila v irski samostan. Najprej si ogledava kratek film o utrdbi in zanimivostih Irske. V utrdbi je značilen irski okrogel stolp, katedrala, kapela, križ sv. Patricka, eden izmed neštetih, ki so jih v srednjem veku vklesali v kamen in  krasijo srednjeveške grobove po otoku. Popoldne sva v Corku, parkirava v garažni hiši. Najprej se povzpneva do cerkve sv. Ane, je na vzpetini in po njeni veternici v obliki ribe se lahko orientiraš po celem mestu. Spustiva se do starega dela mesta, ki je med kanaloma reke Lee in poiščeva trg Rory Gallagher, na katerem je skulptura v spomin na istoimenskega slavnega kitarista. V LP sva prebrala, da se splača ogledati  English Market, tržnico, kjer prodajajo predvsem živila. Kljub gužvi se prerineva do irskih klobasic. Poiščeva še neo-gotsko St. Finn Barre's Cathedral. Na info tabli so prikazane  skulpture, ki krasijo zunanjost in opis. Prebereva, da so v notranjosti veličastna vitražna okna, ki prikazujejo prizore iz Stare in Nove zaveze. Končno sva na poti k Atlantiku. Sprehodiva se po peščeni obali, na kopanje niti ne pomisliva. Zvečer sva v Bentry-u. Poiščeva prenočišče (Harbord view guest house- 30€ za dva), Miro najde pešpot po stari železnici, po kateri se povzpneva na bližnji hribček. Večer zaključiva v pubu.

29.4.- Na Z prevoziva polotok Beara, nekje na sredini se povzpneva čez  prelaz Healy pass preko hribovja Caha. Dobra ovinkasta cesta naju pelje po divji pokrajini, čez prelaz se odpre pogled na jezero. Piha močan veter, ki naju spremlja cel dan. Prideva do konca prvega polotoka, do Kenmare in nadaljujeva po Ring of Kerry na polotoku Iveragh. Na  gričku sredi pašnikov obiščeva Castle cove, najstarejšo okroglo kamnito utrdbo na Irskem. Spustiva se do Watervile in prevoziva že tretji polotok –Dingle. Zapeljeva pod  gorovjem Slive Mish do Ineh. Hočeva se sprehoditi po dolgem, peščenem polotoki, a veter nama nosi pesek v oči in potiska nazaj. V obmorski vasi Dingle poskusiva seafood chowder- zelo okusno ribjo juhico, zraven je obvezen Guines. Prideva so konca polotoka na rt Sliahed. Upirava se vetru in prepešačiva na vrh, zgoraj naju skoraj odpihne. Odpre se pogled na  divjo obalo in otok Great blasket. Na poti proti kraju Ballyferriter si ogledava kamnito polkrožno trdnjavo (6€ za dva) na robu pečin, nekoliko više vidiva oznako za hiše, grajene v obliki čebelnjaka, a se ne ustaviva. Najin cilj je zgodnje krščanska cerkev Gallarus Oratoriy (6€ za dva), grajena iz kamna v obliki narobe obrnjenega čolna. Molilnica je menda stara več kot 1000 let in je zelo dobro ohranjena. Vrneva se v Dingle in čez prelaz Connor prideva na drugo stran polotoka. Veter nama prepreči vzpon do ostankov trdnjave pod Slive Mish. V Tralee najdeva Castle hostel (30€ za dva). Pred spanjem še obvezen obisk puba.

30.4.- Ob 9.30 sva v Tarbertu na trajektu. Kmalu prispeva do slavnih Moherskih pečin. V info centru si gledava zanimivo video predstavitev o življenju ptic na pečinah.  Široko zgrajena pot naju usmeri na vzpetino klifov in po stopnicah na prostorno razgledno ploščad, kjer stoji Obrien stolp.  Po stezici ob robu klifov greva še  do Hag’s Head , kjer naj bi bili klifi najvišji.  V Kilfenoru poiščeva pub, poskusiva Irish stew, okusno ovčjo obaro. Ogledava si vaško pokopališče z velikimi zgodnje krščanskimi križi.  Pokrajina Burrense zelo razlikuje od tipično zelene Irske. Že od daleč vidiva kamnito, belo pokrajino, ki je zavarovana kot narodni park in zelo spominja na kras. Peljeva mimo razvalin Leamaneh gradu, ustaviva se pri Poulnabrone dolen, grobnici izpred 5000 let. Občutek imam, da me imajo malce za norca. Sredi razjedenega apnenca stojijo pokonci štrleči kamni, ki podpirajo ogromen ploščat kamen- kaj se ne bi to moralo že podret? Zvečer dobiva v Clifdenu prijeten Town hostel (38€ za dva) z ustrežljivim lastnikom. Opazuje plimovanje morja v zalivu, da  nama svetuje, katero uro bo naslednji dan oseka, ko se lahko sprehodiš čez sipino na bližnji otok. Večer preživiva ob dobri irski glasbi .

1.5.10 do 11 ure imava čas za sprehod na otok Omey, ki je nekaj ur na dan povezan s kopnim. V Kirgstaw parkirava na parkirišču ob obali. Sprehodiva se čez sipino. Kot je v navadi, ne moreva kar po cesti na otok, ampak se preplaziva skozi bodečo ograjo, kar ponoviva kar nekajkrat na otoku. Prideva v nevarno območje dveh bikov, Miro je takoj na drugi strani ograde. Obhodiva jezero na otoku, nato se vrneva nazaj. Zapeljeva se še po Sky road, panoramski cesti polotoka. Ustaviva se na razgledni točki z razgledom na otočke in zalive. V narodnem parku Connemara se povzpneva na Diamond hill, potke so urejene, čez barja vodijo leseni mostički, veliki skladi kamnov so naloženi kot stopnice v hrib, če stopiš iz poti, si tako v »čfajču«. Na vrhu tako piha, da se moram pri spustu držati za skale. Voziva mimo jezer in šotaste pokrajine do Killery fiorda, gojišču ostrig in drugih školjk. V vasi Lerriene poiščeva pub s krajevnimi specialitetami, najeva se školjk in ogrejeva ob odprtem kaminu. Zapeljeva se do Westporta, v Old mil hostlu (34€/za dva) zaspiva za pol ure, nato spet v akcijo. 12km iz mestaje Betrow beach, prehodiva skoraj 2km dolg peščeno travnat polotok in pogledujeva proti Croagh Patricku, najinemu cilju naslednjega dne. Še v znan pub Matt Mollay na pir.

I2.5.- Zapeljeva se do Murriska, kjer je izhodiščna točka za pešačenje na irsko sveto goro-764m n.v. Menda jo zadnji vikend v juliju obišče več kot 20000 vernikov. Prva postaja za slikanje je kip Sv. Patrika. Pot pelje nekaj časa ob potočku, nato se široka gruščasta steza vedno strmeje dviga do prevala. Sledi še strm vzpon po melišču in nekaj minut za Mirotom dosežem vrh. Z rožnim vencem v rokah hodi romar okoli cerkvice in moli. Midva poslikava čudovito panoramo na nešteto otočkov pod nama. Nazaj grede srečujeva pohodnike, ki hitijo na vrh, kajti zgoraj se že podijo megle, ki skrivajo razgled. Ob 2. sva na poti za Sligo, v mornariški gostilni poskusiva lososa, nato 12 km iz Sliga že iščeva izhodišče za pohod na naslednji hrib. Mizasto goro, Ben Bulbin, gledava že nekaj časa, peljeva se skoraj okoli. Na začetku doline je Goulaun, dvigava se po ozki, ovinkasti, makadamski cesti. Peljeva čez kamnit most, malo više pa čez betonski na »parkirišče«. Miro že vidi stezo, čez barje se odpraviva pod strmino, nato strmo v breg ob kaskadicah do prevala-459 m n.v.  Zavijeva desno čez potoček, se še malo dvigava in prispeva na planoto, polno jezerc in  globokih raz od vode, ki spira barjasto površje. Na vrhu je kota, odpre se pogled na zalive. Miro se še ne naveliča in raziskuje rob gore. Po dveh urah sva spet pri avtu.  Na barju vidiva, kako s traktorji izkopavajo šoto.  Zapeljeva 1 km iz Donegala in se namestiva v hostlu Independent( 40€ soba). Kot vsak večer sva ob devetih, ko začne glasba, v pubu.

3.5.- Zgodnji sprehod po ulicah Donegala, nato pa za Kilybegs, ribiško mestece ob Atlantiku. V Carricku zavijeva levo za razgledno točko Slieve League. Parkirava nad vasico na parkirišču pred rampo. Do razgledišča nad pečinami in jezera vodi asfaltna cesta. Midva nadaljujeva po stezi do vrha pečin, pod špicami se povzpneva do planote, 595 m n.v. strmo nad  morjem. Steza vodi še naprej do najvišjega vrha, ker se spušča megla, se odločiva za povratek. Greva po krožni poti, spustiva se kar po strmem bregu do steze, ki vodi mimo slapu. V Glencolumbkille obiščeva manjši muzej na prostem. V nekaj tipičnih nizkih hišah je razstavljeno pohištvo in oprema iz različnih obdobij. Sprehodiva se po dolgi, peščeni plaži in iščeva zavetje pred vetrom. Čez prelaz Glengash peljeva do Ardare, okrepčava se ob dobrih ribah, nato šibava do Londonderrya. Mesto je razdeljeno na Irsko republiko in Anglijo, ki sta vsaka na svoji strani reke Foyle. Najdeva hostel Independent (40€). Sledi večerni ogled mesta Londonderry (angleško ime) oz. Derry (irsko ime mesta) Najprej greva do reke in čez most miru, ki je namenjen le pešcem in so ga zgradili iz evropskih sredstev za izboljšanje odnosov med katoliškim severom in protestantskim jugom. Čeprav je sreda, so ulice polne ljudi, predvsem mladih, ki se zbirajo pred pubi. Za najin okus je preveč glasno.

5.4.-Sprehodiva se do starega dela mesta v obzidju. Ogledava si mestno katedralo, Craft village, greva na dobro ohranjeno mestno obzidje, po katerem so razstavljeni topovi. Prehodi na obzidje so pri vseh mestnih vratih, tako, da si dolžino ogleda določaš sam. Najbolj priljubljena turistična točka S irske je Giant st. Casuaway, narodni park balzatnih stolpcev šestkotne oblike. V bližini je veliko parkirišč (6€), od koder vozi avtobus do vhoda pešpoti. Vstopnine ni, sprva asfaltna cesta vodi do obale k prvim »zanimivostim«, skale v obliki kamele in starke. Po približno kilometru prideva do stebrov. Vrhovi  tvorijo stopnice, ki vodijo iz pečine in izginjajo pod morjem. Domnevajo, da so vulkanskega izvora. Po stezici se povzpneva do takoimenovanih orgel, od tu naprej je pot zaprta zaradi zemeljskih vdorov. Miro prepleza ograjo, jaz grem na drugo stran po stopnicah na vrh pečin. Raziščeva še stezo na levo in prideva nad visoke klife balzatnih šestkotnikov, v pečinah gnezdi veliko ptic. Naslednja prav tako zelo turistična atrakcija ob S obali je Carrick-a-Rede, viseči most na skalnat otoček. Vstopnina je 7€, po urejeni stezi nad obalo prideva do mostička, Miro je kar malo razočaran. Bi moral priti pred leti, ko so na otok prihajali ribiči le po vrveh  in preverjali mreže za losose. Sledi vožnja po obalni cesti, v Ballycastle zavijeva  proti Torrhead. Voziva po ozki, vrtoglavi, razgledni cestici, ki se neprestano strmo dviga in spušča. Vidi se obrise škotske obale. Ustaviva se na peščeni plaži, čez čas pa nadaljujeva čez Antiijsko hribovje skozi nacionalni park Glenary.  Mimo Ballymene, Belfasta, Droghede naju Garmin pripelje km iz vasice Slano do Farm hostla (40€). Spakirava nahrbtnika za na letalo, nato na pir in spat.

5.5.-Še na zadnji ogled. Tokrat je najin cilj grobnica Newgrange (6€). Ogledava si kratek film in razstavo v info centru. Ob 9. 45 pelje  avtobus do grobnice, stare 5000 let. Menda so jo zgradili poljedelci za pogrebne slovesnosti. Vodička razlaga, kdo  in kako so jo gradili. V njo gremo v dveh majhnih skupinah. Po ozkem hodniku se rahlo dvigamo do glavnega prostora v obliki deteljice. Vse je grajeno z ogromnimi skalnimi skladi. Skozi lino nad vhodom posveti sončni žarek  v grobnico le en krat na leto za par minut. Najin končni cilj je Dublin, vrneva avto in pešačiva do hostla Apache (24€ za dva). Ni ravno najboljša izbira, lastniki so indijci, ki imajo zraven še prodajalno hitre hrane. V mestu greva na pozen irski zajtrk, potem pa na oglede Trinity college, v kateri je razstavljena slavna knjiga iz Kellsa, znana po bogatih dekoracijah. Obiščeva še narodni muzej, v katerem je veliko najdb iz časa keltov. Sprehodiva se skozi Stephen green park z jezercem in velikimi nasadi rož, mimo katedrale sv. Patricka do Dublinskega gradu. Posediva v grajski kapeli in parku.

6.5.- Ob 5 sva na avtobusu za letališče, ki vozi celo noč vsake pol ure.