SV.VIŠARIJE, ZAJEZERA,TAMAR, SORIŠKA (14.2.-18.2.2023)

Prvi zimski izlet z Vanom. Preko Italije se zapeljeva do Žabnice, kjer parkirava na parkirišču žičnice na Sv. Višarije. Danila peš, jaz s smučmi po romarski poti  do višarske planine in naprej do cerkve na Višarjah. Tu se okrepčava in nastavljava soncu, potem pa se odpraviva nazaj v dolino - Danila z žičnico, jaz smučam. Popoldne narediva krajši sprehod skozi vas Žabnico, prespiva na prej omenjenem parkirišču.

Ta dan nameravava teči s smučmi, zato se zapeljeva do Ovčje vasi - parkirava v vasi (na koncu vasi je tudi plačljvi parkirišče -5€).  Nadeneva si tekaške smuči in tečeva po lepo urejenih tekaških stezah po dolini vse do  Zajezera. Vreme je odlično, na koncu doline še lepši pogledi na Montaž in skupino Špika, uživava. Popoldne sva nazaj pri avtu -  26km. Zjutraj, ko sva ogrevala van, nama je zmanjkalo plina (doma sem preveril, ga je bilo še 3kg, vendar mešanice butana in propana - štedilnik je še deloval, gretje pa ne več!). Popoldne se odpraviva proti Ratečam in mrzlično iščeva plin. V Trbižu vse zaprto, bencinska na mejnem prehodu je imela drugačne jeklenke, ko že misliva da bova morala domov, dobiva plin v trgovini v Ratečah. Prespiva v Krajnski gori na parkirišču malo izven mesta.

Zjutraj se zapeljeva v Rateče in parkirava na mejnem prehodu - gostilna Ponca. Nadeneva si tekaške smuči in tečeva proti Planici (ta dan je bil zadnji, ko so bile proge še odprte -zaradi SP v nordjskem smučanju). Skozi Planico morava sicer smuči par sto metrov nesti, nato pa zopet na sneg in proti koči v Tamarju. Še vedno vztraja lepo vreme, razgledi na koncu doline so prekrasni -Jalovec, Veliki Ozebnik, Šite, Travnik, Kotova Špica...... Vrneva se popoldne - pretečeva 27km. Ravno prav je še časa, da skočiva do Belopeških jezer. Obkroživa obe in se vrneva na parkirišče gostilne Ponca, kjer prespiva - en dan je zastonj, sicer 10€.

Naslednji dan nadaljujeva mimo Bleda, Bohinjske Bistrice na Soriško planino. Najprej se povzpneva na Možica (jaz s smučmi, Danila peš), spustim se nazaj na planino, zopet smuči na noge in do zgornje postaje vlečnice - Lajnar, pa zopet v dolino in še na Dravh. Popoldne se zapeljeva do Cerknice, kjer perspiva na parkirišču pri Dolnjem jezeru. Zvečer si ogledava še pustno predstavo v kulturnem domu. Plan je bil, da greva na tekaške še na Bloke, vendar se je vreme pokvarilo, tako da se dobimo naslednji dan z Nino, Jonom in Adamom. Sprehodimo se ob Cerkniškem jezeru in po Cerknici, nato proti domu.                                                   (~500km)