OBERTILLIACH, MIZURINA (16.3.-20.3.2023)

Drugi zimski izlet z Vanom. Preko Tolmezza se zapeljeva proti prelazu Monte Croce Carnico. Parkirava na tretjem 180-stop. ovinku. Smuči oprtam na nahrbtnik, Danila pa peš po stezi do planine Val di Colina. Pod planino si že nadenem smuči na noge, potem pa proti koči Marinelli in naprej na Pic Chiadin (nv 2302m). Prejšnji dan je snežilo, tako da imam srečo, da lahko smučam z vrha. Smučarija odlična 5-10cm pršiča na zmrznjeno popdlago. Nazaj pri vanu sva okrog 14h. Nadaljujeva v Avstrijo in potem ob reki Zilji do kraja Obertilliach (vmes se parkrat ustaviva - ogled križeve poti in dveh mlinov, občudujeva stare lesene hiše...). Parkirava na makadamskem parkirišču na koncu vasi, kjer dvakrat prespiva.

Drugi dan se odpraviva peš proti prelazu Tilliacher Joch. Dolina je zasnežena, mrzlo je, dan prekrasen, cesta splužena do jezera Klapfsee, nato snega vedno več, vedno bolj se udira, na koncu do kolen, tako da pri koči Porzehutte obrneva. Popoldne ob pivu presediva ob vanu in se nastavljava soncu, zvečer se odpraviva na ogled zanimive vasice, posejane s starimi lesenimi hišami - kmetijami.

Ta dan je bil cilj turno smučanje s hriba Golzenttip (nv 2317m). Vstanem ob 6h, se napravim, ko pa hočem obuti smučarske čevlje ne gre, prehude bolečine (med turnim smukom na Pic Chiadin mi je ožulilo obe peti). Nazaj v posteljo in malo kasnejše vstajanje. Ker vsaj tekaške čevlje lahko obujem, grem tečt s tekaškimi smučmi (26km) - plačilo stez 10€, Danila pa se sprehodi po oklici vasi. Popoldne nadaljujeva po dolini v Italijo, mimo Dobbiacha do jezera Mizurina. Parkirava na parkirišču za kamperje, ki je pozimi brezplačno. Proti večeru narediva še sprehod okoli jezera.

Zjutraj naju zbudijo turni smučarji in planinci ki se odpravljajo do koče Auronzo. Tudi midva imava isti cilj. Po uri in pol hoje skozi zasneženo pokrajino in ob lepem vremenu sva pri koči. Zopet uživava v prekrasnih razgledih na bližnje in daljne hribe. Od jezera Lago Antorno do koče vozijo turiste z motornimi sanmi, nazaj se lahko spustijo s sankami. Ob koči je en kup sank, že sva navdušena da jih bova rentala in sankala v dolino, vendar ostaneva z dolgimi nosovi, saj vodič pravi, da so sanke samo za tiste, ki jih pripeljejo do koče z motornimi sanmi (motorne sani + sanke - 30€). Popoldne preizkusiva še tekaško stezo v bližini parkirišča.

Zadnji dan se odpraviva nazaj proti Dobiacchu, mimo jezer Lago di Landro, Lago di Dobiacch, mimo Sextena, do kraja Moos kjer parkirava na perkirišču Croda Rossa. Malo naprej čez potok, so že tekaške poti. Sezona je proti koncu, zato ni potrebno več plačilo. Tečeva po dolini Val di Fiscalina do koče Fondovalle in naprej pod ostenje - špike in nazaj do avta (pretečeva 17km). Od tu se odpraviva proti domu. Zopet imava srečo, ravno zadnji dan nama zmanjka plina, čeprav ga je v jeklenki še 3kg - mešanice. Naslednjič samo še propan !                (500km)