DOLOMITI  (8.7.-12.7. 2024)

Ponedeljek: 8.7. Od doma se odpraviva ob 8h zvečer in preko Tolmezza in Sappade. Po treh urah vožnje parkirava na parkirišču na prelazu Monte Croce Comelico (nv 1636m). Tu tudi prespiva 18€/24h.

Torek: 9.7. Ob 7:30h - začetek hoje po poti št.15., s prelaza mimo hotela in za umetnim jezercem do vrha smučišča. Kmalu zavijeva na levo po poti št. 124 mimo jezera Lago dell'Orso, nato nekaj časa v klanec. Mimo planšarije prideva na prelaz Forcella Pian della Biscia (nv 1930m). Lepi razgledi na Popere ! Nadaljujeva v levo in po  nekaj 100 metrih zavijeva na stezo-še vedno po poti 124. (Desno vodi pot na ferato Campanile Colesei ). Steza se spušča vse do pod strme stene Crode Sora di Colesei, nato pa se strmo vzpne na preval (začetni del jeklenice) za zapuščeno kočo Olivo Sala al Popera (nv 2100m). Dvigneva se malo nad kočo na belveder (''amfiteater'' -Popere, Croda Rossa, Triangolo, Crode Sora di Colesei...). 124-tka naju pelje pod Forcello Popera, do jezera Laghetto Popera - ki je pokrit s snegom. Tu zavijeva v dolino po stezi št.101, mimo dveh manjših slapov, s prekrasnimi razgledi na prej omenjene hribe. Za kratek čas se ustaviva pri koči Antonio Berti (nv 1950m). Zopet se vzpneva nazaj do zapuščene koče Sala in po isti poti kot zjutraj, nazaj do kombija .

Prehodiva 11km - 900vm - 3h15' (samo hoja !)

Ker sva pred 14h že pri kombiju, ostaneva še nakaj časa na prelazu (v senci prijetnih 22°C). Pripraviva kosilo, spijeva par Radlerjev in bereva, proti koncu popoldneva se zapeljeva v dolino do Sextena, kjer parkirava na brezplačnem parkirišču blizu centra. V bližnji bife na pijačo, krajši sprehod ob potoku, nato v kombi....

Sreda: 10.7. Že pred 6h zjutraj se zapeljeva na začetek doline Val Fiscalina, kjer je od 6h do 22h brezplačno parkirišče za kamperje (nv 1360m). Od tu začneva okrog 7h s hojo ob potoku Rio Fiscalina do vhoda v dolino (2.5km). Od vhoda v dolino do koče Piano Fiscalino sta nadaljna 2km. Tu se zečne pot dvigati po poti št. 102 do koče Locatelli (nv 2450m), nad dvema jezeroma Laghi dei Piani. Tu pomalicava in uživava v razgledih proti Trem Cimam in na druge hribe v okolici. Ker sva zgodnja, nadaljujeva po melišču nad jezeroma, mimo tretjega jezera in nato strmo v klanec na preval Forcella Pian di Cengia (nv 2522m) RAZGLEDI !!!!! do koče z istim imenom (nv 2522m). Spijeva vsak en radler (v senci 16°C), nato nazaj proti dolini, najprej do koče Comici (nv  2220m) in naprej do koče Piano Fiscalino, ter nazaj do kombija.

Prehodiva 22km - 1300vm - 6h (samo hoje)

Pri kombiju spijeva par radlerjev, potem se zapeljeva do Mizurine, kjer parkirava ob cesti pred vasjo. Narediva sprehod do jezera, mimo kampa, parkirnega za kamperje in nazaj do kombija.

Četrtek: 11.7. Okrog Treh Cim. Že pred 6h zjutraj se proti koči Auronzo ''vali'' veliko število avtomobilov. Midva štartava ob 7:30h s parkirnega (nv 1750m), po smučišču pod vlečnico, do jezera Lago d'Antorno (od mitnice do tu je kolona avtomobilov, ki čaka za vstop na cesto, ki vodi do koče Auronzo). Za jezerom nadaljujeva po poti št.101, ki vodi do koče Auronzo (nv 2330m). Tu sva v dobri 1,5h (6km). RAZGLEDI !!!!! Pri koči je že ogromno ljudi in neverjetno število avtomobilov, večina se zgrinja po široki cesti mimo kapele degli Alpini do koče Lavaredo (nv 2344m) - med njimi tudi midva. Tu se lahko po levi ali desni (mimo dveh jezer Lavaredo) povzpneš na prelaz Forcella Lavardeo (nv 2454m) RAZGLEDI !!!!! S prelaza se spustiva navzdol do poti št. 105. Kot sva upala je tu veliko manj ljudi. Steza se vije pod Tremi Cimami vse do koče Maglia Langalm (nv 2232m). Počijeva pri treh jezerih - izviri reke Rienza, nato se povzpneva na preval Forcella del Col del Mezzo (nv 2315m) in naprej do koče Auronzo. (krog, ki sva ga naredila okrog Treh Cim -7.5km). Skočiva še na bližnji hribček Monte Campedelle (nv 2362m) od koder so prekrasni razgledi na hribe Torre Viola, Cimon di Croda Liscia..... Ker se Danila noče spustiti po AV9 in 119-ki v dolino, morava nazaj do koče in po isti kot sva se vzpenjala nazaj do kombija.

Prehodiva 21km - 900vm - 5h (samo hoje).

Pri kombiju zopet spijeva par radlerjev, bereva in se proti koncu popoldneva zapeljeva na prelaz Tre Croci (nv 1800m), kjer parkirava malo pod prelazom ob cesti, kjer tudi prespiva.

Petek: 12.7. Ob 7h že hodiva po širši poti št. 213. Pot se zlagoma spušča, po 900m preide na stezo, ki se vije skozi macesnov gozd in čez par grap. Po ~ uri hoje se začne steza dvigati, se zopet malo poravna, pa zopet dvigne visoko nad dolino tudi preko lestev (stopnic). Se zopet poravna - par previsnih mest, ki pa so zavarovane z jeklenico. Sledi del steze, ki je poln skal in večjega kamenja, zadnjih 500m pred jezerom - kočo Vandelli, pa je steza zopet lepa. Po 7.5km smo nagrajeni s prekrasnim pogledom na turkizno - plavo jezero Sorapis in hribe okrog njega. Na prelazu že grmi, okrog hribov nad jezerom se začnejo pojavljati črni oblaki, zato pohitiva nazaj do kombija.

Prehodiva 11.6km - 400vm - 2h45' (samo hoja).

Pri kombiju se preoblečeva in pripraviva za odhod proti domu, začne nalivati dež, vmes tudi malo toče - tako je vse 3 ure vožnje. S od Udin kar naenkrat dež preneha temperatura se dvigne na 32°C. Če pomislim, da sva na prelazu Tre Croci vključila gretje.....