Beneške lagune  25.11.-30.11.2023

Sobota  25.11.2023       Laguna di Grado

V petek sva pozna, zato vse pripraviva v soboto zjutraj. Ob 9h sva na poti proti Gradežu. Parkirava na parkingu za kamperje (45°40'43.63''N 13°24'36.12''E) - brezplačno od sredine oktobra do sredine aprila.

Sončno je, 9°C, vendar piha.Kolesariti začneva v smeri prihoda - proti Gorici. Prečkava kanal lagune in v kraju Luseo zavijeva v desno na makadamsko kolesarko pot. Ob laguni je postavljeno več opazovalnic za ptice. Prečkava drugi kanal in po asfaltni cesti  najprej proti V, nato pa JV ob kanalu proti morju. Ob morju je kolesarska steza speljana po nasipu. Ustaviva se v kraju Punta Sdobba, kjer je večja opazovalnica in info center. Nadaljujeva do istoimenske ribiške vasice tik ob Soči. Tu obrneva nazaj do opazovalnice in po nasipu do lagune, od tam nazaj v center Gradeža, nato pa po 5km-terskem nasipu proti Ogleju. Ker sva bila tu že večkrat, narediva le nekaj fotk pred cerkvijo, potem obrneva nazaj za Grado in po nekaj sto metrih zavijeva v levo proti San Lorenzu. Pred vasjo v desno in ob kanalu proti vasi Boscat, nato ob laguni nazaj do nasipa in do parkirnega prostora. Po večerji se sprehodiva ob mivkasti obali do mesta, mimo cerkve, do glavnega pomola in nazaj do vana.    Prekolesariva 65km

Nedelja 26.11.2023       Laguna di Marano

Zjutraj se premakneva do 65 km oddaljenega Lignana Sabbiadora. Parkirava na velikem parkirišču stadiona in vodnega parka AquaSplash, ki je ponoči osvetljen. Pripraviva kolesa in kolesariva proti S do lagune in nato levo po asfaltni cesti in preko mosta do kraja Bavezzana, mimo marine na makadamsko kolesarsko pot, ki je speljana pod nasipom. Na križišču kolesarske  poti Palazzolo ali Marano Lagunare se odločiva za slednjo. Ni nama žal, saj je pot speljana po nasipu tik nad laguno. Pri cerkvi Madonna delle Neve pomalicava. Zopet prideva na asfaltno cesto do kraja Preccenico. Tu prečkava kanal in kolesariva proti V najprej po asfatni cesti, nato po makadamski in še po gozdni, skozi gozd Bosco Boredi in naprej proti JV do Marana Lagunare. Preseneti naju majhna, lepo urejena vasica tik ob kanalu - laguni, z dvema cerkvama. Vračava se skoraj po isti poti nazaj v Lignano. Zvečer se sprehodiva do plaže. Večina lokalov je zaprtih, na ulici je videti le malo ljudi.     Prekolesariva 70km

Ponedeljek  27.11.2023       Laguna di Marano

S kolesarjenjem začneva v isto smer kot včeraj, ne prečkava mosta, ampak kolesariva do konca kanala, čigar voda se izliva v reko Tagliamento. Tu je zanimiv vrtljiv most, ki je ob določenih urah odprt za čolne, ob določenih za kolesarje - s tem da se zavrti za 90°. Nimava sreče, odprt je za čolne, zato prečkava kanal preko mosta in kolesariva po kolesarki stezi, ki je posuta s finim peskom vse do Latizane. Tu spijeva kavo, prečkava reko preko mostu in se vračava po drugi strani reke. Tudi tu je kolesarka pot speljana skoraj ves čas po nasipu (razen pred mestom Cesarolo), vendar je pot travnata, z eno ali dvemi ozkimi peščenimi kolesnicami. Pred izlivom reke Tagliamento v morje zavijeva še na polotok Bibione. Po S delu do Bibione Pineta, vračava pa se po tlakovani poti ob obali. Ponovno mimo vrtečega mostu (zopet je odprt za čolne - zamudiva za 5 minut) do parkirišča. Po večerji greva v bližnji Lidl po nabavo hrane in pijače.   Prekolesariva 65km

Torek  28.11.2023       Laguna di Veneta

Zbudiva se v oblačno jutro, 6°C. Ponoči je rahlo deževalo, vendar je napoved spodbudna- naj bi se zjasnilo in temp. do 8°C. Zapeljeva se v Jesolo. Parkirava ob šolskem centru, km ali dva od starega dela mesta. S parkirišča kolesariva ob glavni cesti do starega dela, kjer preko kolesarskega mosta prečkava kanal in prideva na manj prometno cesto, po kateri kolesariva ob kanalu. Kmalu se začne makadamska kolesarska steza, ki naju pripelje v kraj Caposile. Tu prečkava kanal, ki pride z leve. Preko mostu, ki je postavljen na nekakšne betonske čolne. Nadaljujeva po isti strani ob kanalu, kolesarka steza je speljana skozi manjše gozdičke, gladina reke Sile - kanala. Voda je visoka, steza pa tik ob kanalu, tako da trikrat kolesariva po 10cm globoki vodi. Na glavno cesto prideva km pred mestom S.Dona di Piave ob istoimenski reki.

Tu se utaviva na kavi, poslikava visoko, lepo okrašeno, novoletno jelko na glavnem trgu, katedralo, nato se ob reki Piavi vračava po glavni cesti do kraja Eracleja (12km). Zopet prečkava reko in kolesariva po makadamski kolesarski stezi do kraja Cortelazzo. Prečkava kanal in kolesariva do morja - Lido di Jesolo. Poiščeva pot tik ob obali (plažah) - (pot je sicer samo za sprehajalce, vendar teh skoraj ni) in kolesariva do izliva reke Sile v morje, potem pa se vrneva do avta.  Kolesa dava na van in se zapeljeva do 17km oddaljenega kraja PuntaSabbione. Po večerji se sprehodiva do pristana za vaporete in se pozanimava za cene in urnik vožnje javnega prevoza na otok Lido.                  Prekolesariva  56km.

Sreda  29.11.2023       Laguna di Veneta

Napovedano je lepo, sončno vreme, temperature do 8°C, z rahlim vetrom. Ob 9:30h sva že vkrcana na vaporeto. Po 20' vožnje sva na Lidu. Kolesariva po Z strani otoka, nekaj časa po glavni cesti, nakaj časa ob stranski cesti tik ob morju. Za krajem Malamocco se lahko pelje po kamnitem nasipu tik ob morju, vse do Santa Marie del Mare, kjer je pristajališče za trajekte za otok Pallestrina. Plan je bil, da kolesariva še po tem otoku, vendar se potem premisliva in se vračava po V strano otoku. Kmalu zavijeva iz glavne ceste na stransko in prideva na mivkasto obalo, polno školjk. Ker ne moreva kolesariti, potiskava kolesa ~ km. Imava srečo in prideva na začetek betonsko- kamnitega nasipa, ki varuje V obalo otoka vse do mesta Lido. Tu se okrepčiva in nadaljujeva po valobranu do mesta, mimo dvah palač (veneške in mavrske), mimo mestne plaže (Plava Luna), do konca S dela otoka,, kjer je letališka steza. Vrneva se na pomol in z vaporetom nazaj na Punta Sabbione. Ker imava še čas, vreme pa je lepo, kolesariva še malo ob laguni in kanalih okrog kraja Trepomti, za konec še na konec rta Punta Sabbione in nazaj do avta.

Prekolesariva 70km (všteta vožnja s trajektom !)

Čertek  30.11.2023

Kot je napovedano, začne ponoči deževati, zato se po zajtrku odpraviva proti domu, kjer sva ob 11:30h.  Za nama je 5 lepih kolesarskih dni - se še vrneva, saj je še mnogo kolesarkih poti ob rekah, kanalih in otokih beneških lagun.             Prekolesarila sva 326km in prevozila ~ enako.

Cene prevozov po laguni:

- Punta Sabbione - otok Lido (mesto Lido) : 9.5€/os. + 1.5€/kolo    (čoln - vaporeto - karto se kupi na okencu, na pomolu)

- otok Lido (Santa Maria del Nare) - otok Pallestrina (Alberoni)  9.5€/os. + 1.5€/kolo    (trajekt - karto se kupi na trajektu)

** - otok Lido (Santa Maria del Nare) - otok Pallestrina (Alberoni)  3€/os. + 1.5€/kolo    (trajekt - karto se kupi na okencu, na pomolu Punta Sabbione)

** če kupiš karto Venezia pass - to ceno bi dala, če bi kupila kaarto za to smer že na okencu na Punta Sabbione