TURNO SMUČARSKI VIKEND V HRIBIH NAD POKLJUKO

4.-6. marec 2011

Debela peč, Lipnik  4.marec 2011

Turno smučarski vikend z PD Nova Gorica se je začel z vstajanjem ob 4h. Od tam se z Martinom zapeljeva do Solkana, kjer smo zmenjeni še z ostalimi. V Desklah pobereva še Luka in že se peljemo proti Mostu na Soči, kjer zamudimo avto vlak in se ''vkrcamo'' nanj šele v Podbrdu. Izstopimo v Boh. Bistrici in se zapeljemo do Pokljuke (-12°C), kjer parkiramo pri spominski plošči v bližini hriba Pri Rupah. Otovorjeni z hrano in vso opremo zagrizemo do Blejske koče (0°C - n.v. 1630m), kjer smo v slabi uri. Tu raztovorimo stvari in kmalu po 9h že grizemo mimo planine Blato (n.v. 1844 m), mimo hriba Brda do Debele peči (n.v. 2014 m). V prekrasnem vremenu se naužijemo razgledov okrog nas, nato se spustimo nazaj do planine Blato, sledi vzpon na vrh levo od Lipanskih vrat, kratek spust po zajli in kratko prečenje pobočja do sedla pod Lipnikom. Od tu sledi spust v vrtačo pod Blejsko kočo, kjer smo ob 15h. Dolžina spustov in smučanja 5,7 km.

Mrežce, Debeli vrh, Viševnik  5.marec 2011

Po zajtrku ob 8h, se nam iz doline pridružita še dva člana. Pred 9-to že grizemo za kočo na Mrežce (n.v. 1965 m). Od tu se v prelepem vremenu spustimo po Z pobočju v sedlo pod Debelim vrhom (n.v. 1962 m), ki je naš naslednji cilj. Zopet se spustimo po Z pobočju v Blejsko konto, kjer po krajšem postanku nadaljujemo z vzponom na sedlo pod Velikim Seliškarjem. Tu zavijemo v levo in nadaljujemo okrog Viševnika (n.v. 2050 m) na njegovo J pobočje, po katerem se tudi povzpnemo nanj. Če smo se do sedaj potikali po hribih skoraj sami, tu naletimo na pravo romarsko pot na vrh hriba. Ko se okrepčamo in nagledamo okoliških hribov, se spustimo po žlebu do zgornje postaje žičnice na Rudnem polju. Tu si zopet nadenemo pse in se po lovski poti odpravimo nazaj do Blejske koče. Z zadnjim delom imamo kar precej težav, markacije izginejo, no vseeno se vsi okrog 17-te ure varno vrnemo v kočo.

Dolžina poti in smučanja 11,8 km.

Veliki Draški vrh  6.marec 2011

Zadnji dan vstanemo malo prej, tako da ob 8h že smučamo v dolino, do avtov in se zapeljemo na Rudno polje (n.v.1350 m). Sledi začetek vzpenjanja do postaje žičnice, nato nadaljujemo po cesti in zavijemo desno za Studorski preval. Pot nas vodi nad planino Konjščico (parkrat moramo smuči sneti) do platoja med Srenskim in Studorskim prevalom. Tu se okrepčamo in uživamo ob pogledih na oba prevala, nato zagrizemo mimo prvega – ob kar visokih temperaturah, nam vsem kar pošteno teče od čela – in se zopet za kratek čas ustavimo na ravnini pod Draško ploščo (naklon 36,5°). Na vrhu (n.v. 2240 m) si sežemo v roke, saj je bil dosežen še naš zadnji cilj. Po krajšem predahu in prekrasnih razgledih se odpravimo na spust v smeri vzpona. Smuka po plošči je solidna, sledil je vmesni del, kjer je bil sneg že malo zmehčan, pod Studorskim prevalom pa uživamo celo v pršiču. Smučamo do planine Konjščice. Tu si za kratek čas na smučke nadenemo pse, toliko da se dvignemo nazaj na stezo, nato pa se skozi gozd spustimo do spodnje postaje žičnice. Tu nadoknadimo izgubljeno tekočino…..

Dolžina poti in smučanja 12 km.

Za konec še besede sotrpina:''Lepo je bilo trpeti ! Še lepše bi bilo ponoviti''