Mittl di Mezzo (2675m) 10. marec 2019

Zopet s kombijem ob 4:30h, za Tolmezzo, Sappado,  do vasi Moos. Tu zavijemo levo v dolino Val Fiscalina. Parkiramo na začetku doline na varovanem, plačljivem parkirišču (5€) (n.v.~1300m). Tu je tudi eden od vhodov v nac. park Tre Cime. Nadenemo si smučke in začnemo s hojo po urejeni tekaški progi do koče Rifugio Fondo valle Fiscalina (nv 1534m). Lani smo tu zavili desno, v dolino Valle Sasso Vechio, letos pa zavijemo v levo in se kmalu začenjamo vzpenjati po zasneženi grapi potoka Rio Fiscalina. Ko se grapa malo odpre nadaljujemo proti desni, v smeri proti hribu Croda dei Toni. Prehod se zopet zoži, na enem mestu je tudi kar precej strm. Pod Croda dei Toni zavijemo v loku proti desni, do koče Zsigmondy (Comici ) nv 2224m (levo lahko pridemo na prelaz -Forcela Giralba nv 2431m). Za kočo nadaljujemo naravnost navzgor, do vrha ne preveč strmega pobočja, kjer v loku zavijemo v levo do manjšega grebena. Nadaljujemo ob grebenu in naprej po strmem žlebu, čez nekaj časa prečimo v desno in nato naravnost navzgor do vrha našega cilja (ki je sosed bolj znanega vrha Einser - Cima una - nv 2696 m), ki ga dosežemo v slabih 3,5h. Na vrhu ostanemo skoraj eno uro, potem se začne oblačiti, s tem se tudi mi pripravimo na spust.

Smučamo skoraj cel čas v smeri vzpona, v zgornjem delu je sneg idealen, v srednjem delu imamo celo malo pršiča, spodnji del je že malo odpuščen. Spodnjo grapo smučamo po desni strani, višje od smeri vzpenjanja. Zadnji del po spluženi in še zmrznjeni poti vse do avta.

Zopet lepa tura, upamo da bo vreme še nekaj časa zdržalo, saj tudi v tem delu ostaja še nekaj nepresmučanih smeri.

MARMOLADA – Punta Rocca 3309m,   2.junij 2019

Tokrat samo v štirih. Iz Šempetra štartamo ob 2h zjutraj,na prelazu Fedaia– tokrat na V strani jezera pri koči PassoFedaia(nv2057m) smo kmalu po 5h. Smučke damo že takoj na noge in se v lepem, jasnem vremenu začnemo vzpenjati po smučišču do zgornje postaje sedežnice. Tu  smučarska proga zavije proti desni in nato nazaj na levo, mi pa nadaljujemo naravnost navzgor. Nekje na nv~2800m se zopet priključimo na progo, ki nas v dolgem,strmem delu pripelje do zgornje postaje gondole. Od tu se povzpnemo še na vrh Punta Rocca.Spust opravimo večinoma po smučarski progi, vendar se na vrhu zadržimo malo preveč čas, tako da sneg ponekod že malo preveč popusti. S smučanjem poskušamo malo po progi, malo ob progi, kjer se pokaže da so razmere boljše. Na vrhu smo bili med prvimi, ko pa se vračamo, se proti vrhu vali že kar velika množica smučarjev.Za nami je še en lep dan, lepa tura, upam da ne zadnja v tej sezoni.

Hornish Eck (M.Arnese) 2552 m (10.4.2022)

Ob 5h iz Šempetra (Miro, Milan, Harij, Zala), preko Tolmezza, Sappade, za prelazom Monte Croce (pred vasjo Moos) parkiramo pri spodnji postaji kabinske žičnice Tre Chime (n.v.1400m).

Smo zgodnji in žičnica še ne obratuje, zato se začnemo vzpenjati kar po progi – sneg pomrznjen, srenači obvezni. Naš prvotni cilj je bil Hollbrucker (nv2580m), vendar ko pod zgornjo postajo žičnice zavijemo desno na pot ki vodi do planine Malga Klammbach (nv1950m), vidimo, da je premalo snega, zato se na planini obrnemo in gremo nazaj do proge in se povzpnemo do zgornje postaje (nv2100m). Tu zavijemo v desno - proti V. Tudi tu je snega malo, zato se s smučmi vzpnemo le do nv2200m, nato nadaljujemo peš. Čez greben dokaj močno piha, je tudi kar nekaj stopinj pod ničlo, zato se na višini 2380m obrnemo. Z mesta kjer smo pustili smuči začnemo spust do zgornje postaje. Iščemo predele kjer je malo več napihanega snega, kjer se je dalo kar lepo narediti nekaj zavojev, pa spet do druge zaplate, spet nekaj zavojev in tako do zgornje postaje. Sledi spust po smučišču nazaj do avta – smuka odlična.

Čeprav snežne razmere nad zgornjo postajo žičnice niso bile najbolj ugodne smo s turo vseeno zadovoljni. V ugodnejših snežnih razmerah se da smučati z vrha, kar smo že storili pred par leti.

Passodel Cristallo 2806m  (1.april 2023)

Ponovitev ture izpred trinajstih let. Tokrat s kombijem, start ob 4h zjutraj, mimo jezera Mizurina proti Dobbiacu, vendar že kmalu parkiramo pred mostom čez potok Rio Val Fondo pred istoimensko dolino - Val Fondo (nv1470 m).

Ob 7h že pešačimo po suhi strugi potoka (ko se vračamo vidimo da bi si lahko smučke že takoj nadeli, saj je bila skozi gozd ob potoku potegnjena ''špura''). Po dobrem km hoje, ko se struga zelo zoži, si nadenemo smuči in nadaljujem ob levi strani potoka(vmes jih dvakrat snamemo, ko prečkamo potok).Dolina se zopet počasi širi in vedno bolj dviga. Na levi zagledamo prehod iz doline na zgornji plato. Najožji del prehoda je zelo ozek in dokaj strm, sneg pomrznjen, smučke snamemo, pomagamo si s cepinom. Ko se spravimo čez rob (nv ~2050 m) se pred nami odpre čudovit pogled na plato vse do  sedla Passo delCristallo na višini 2806m in na vrhova M.Cristalo (3221m) in PizPopena (3152m). Nadaljujemo malo v desno, nato pa proti levi in naravnost navzgor površnji strmini do sedla.Zaradi mraza in vetra se s sedla  kmalu umaknemo malo nižje za skale in se pripravimo za spust.

Smučamo naravnost navzdol do ožjega prehoda. Smučarija odlična, 10-15cm pršiča na zmrznjeno podlago. Žleb večinoma predrsamo, nato pa nadaljujemo v smeri vzpona. Tudi smuka v spodnjem delu je kar solidna, pršič, spodaj sicer še malo pomrznjena in''zvožena'' podlaga.

Odlična smučarija, vredna zgodnjega vstajanja in precej dolge vožnje.

PIZ DLES DOES (2929m) (16.marec 2024)

Vstajanje takoj po drugi uri, ob treh štart iz Šempetra. Tokrat preko Belluna, Cortine, prelaza Falzarego in Valparola, od koder se sputimo v dolino in v kraju San Ciascian (istoimenska dolina)  zavijemo do par km oddaljene koče Capanna Alpina (nv 1736m). Parkiramo malo pred kočo pod stenami markantih dolomotskih gora Piz Armentarola, Van da Bisces-pilastro 2...... Smučke si nadenemo takoj pri kombiju in ob 7:30h začnemo s hojo mimo koče in nato takoj v levo (pot št.11) po širši stezi proti Z. Zlagoma se dvigamo do pod sten in se nato strmo vzpnemo po zavarovani poti (ograja)- smučke nesemo, na Col de Locia (nv 2069m). Nadaljujemo proti S malo gor, malo dol, čez dva potoka po platoju Gran Plan (dolžina ~1,3km), do prelaza Ju del' Ega (nv  ~2100m). Tu zavijemo v dolino proti Z, (mad hriboma Piz Parom in Piz Taibun) sprva zlagoma, nato pa se strmo dvignemo po desni strani na manjšo poravnavo. Nadaljujemo proti desni in nato v dolgem levem loku nad zaledenelim in zasneženim jezerom Lago de Cunturines (nv 2460m). Nadaljujemo po dolini med markantnima hriboma  Piz de Lavarela (nv3055) m in Piz dles Cunturines(nv 3064m), pod naš cilj  in se na koncu strmo - po levi strani vzpnemo na Piz dles Does (nv 2929m). Na vrhu uživamo v lepem sončnem vremenu, skoraj brez vetra in v lepih pogledih na J proti Marmeladi in proti S.

Spust začnemo naravnost navzdol, sneg mestoma malenkost popuščen, mestoma se udira 5-10cm, vendar smuka odlična, ves čas do platoja Gran Plan. Čez plato, kjer gre steza večinoma počasi navzdol se moramo porivati, parkrat tudi štanfamo, vse do Col de Locia. Tu snamemo smučke in jih nesemo do pod sten, s težavo presmučamo še spodnji del med gostim borovjem in smrekami vse do koče, kjer smo nazaj po 6h urah. Ravno pri kombiju nas ujame snežni metež, vendar po 15 minutah že zopet posije sonce. Zasluženo okrepčilo po dokaj dolgi turi v koči in nazaj proti domu.

Vsi smo zadovolnji, saj je bilo vreme in smuka (odlično) boljše od pričakovanega.