Samotraki, 10.5-31.5.2023

Sreda, 10.5.

Čez Italijo do Kozine in v Rupi čez mejo na Hrvaško. V Bosno do Banja Luke. Sprehodiva se po mestu in ob reki Vrbas, kjer je veliko gostilnic. V eni si privoščiva čevapčiče in pleskavico. Ustaviva se v vasi Trn ob istoimenskem jezeru, kjer prespiva. Rahlo dežuje cel dan.                                                                                          480 km

Četrtek, 11. 5.

Nakupiva »špežo« v centru Fis, popijeva kafe in nadaljujeva pot po avtocesti proti Doboju. V mestu parkirava pri pokopališču pod trdnjavo. Kljub dežju si ogledava trdnjavo Gradina iz 13. stoletja, ki je delno lepo obnovljena. Sama sva, obhodiva obzidje, iz katerega je lep pogled na mesto. Spustiva se do mesta na tržnico, prodajajo sadje, ki ni videti lokalno, zelenjavo, gledava za med, a je cena višja, kot pri nas. Peljeva se po navadni cesti mimo neštetih nakupovalnih centrov in skozi vasice proti Tuzli. Sva v Republiki Srbski. Garmin naju usmeri čez hribe po ozki, ovinkasti cesti. Na vrhu se asfalt konča. Po makadamski cesti se spustiva v vas Sokolac. Na mešano meso na žaru.

Peljeva se v Višegrad. S seboj imava knjigo Iva Andriča- Most na Drini, ki opisuje gradnjo znamenitega 180m dolgega mostu in življenje ob njem. Parkirava ob otomanskem mostu, poslikava, se sprehodiva čezenj in skozi mesto ob Drini do pritoka Rzav, kjer stoji Andričgrad, nekakšno mestece v mestu. Lepo prenovljen del mesta z velikim trgom, spomenikom Andriča in Njegoša, pravoslavno cerkvijo... Povzpneva se do cerkve Majdan.                                                                                                       345Km

Petek, 12.5.

Peljeva se obreki Rzav, ustaviva se pri samostanu Dobrun, ki je čez reko in do njega vodi peš most. V cerkvi je ravno maša, drugače pa je veliko stavb, imajo tudi panje. Nadaljujeva pot po kanjonu do meje v Srbijo in naprej do Mokre gore. Parkirava na velikem parkirišču pod železnico. Kupiva karte za muzejski vlak Šarganske osmice (1200din na osebo). Na 15 km odseku ozkotirna železnica v obliki osmice prevozi 300 višinskih metrov na planino Šargan. Peljemo se skozi veliko tunelov in mostov. Trikrat se ustavimo, najlepše je na razgledišču Golubiči. Sprehodiva se še nad železnico do etno vasi Drvengrad. Zgraditi ga je dal filmski režiser Emil Kusturica za snemanje filma. Sprehodiva se še pod železnico na drugo stran, do Belih vod. Ob cesti je nekdanja železniška postaja, tu so razstavljeni stari vlaki. Po nekaj več kot kilometru hoje prideva do izvira Bele vode. Izvir imenovan tudi izvir sv. Krstnika, naj bi bil zdravilen, ima alkalnost več kot 11PH. Tu je zdaj zgrajena cerkev posvečena temu svetniku. Zapeljeva se naprej do Zlatibora, zelo turističnega mesteca ob jezercu. Zvečer se peljeva proti smučarskemu središču Tornik nad Ribniškim jezerom, kjer prenočiva.                                                                       72Km

Sobota, 13.5.

Spustiva se nazaj proti Zlatiboru in za Sirogojno. Ogledava si etno vas (200din na osebo). V lesenih hišah so prikazane obrti, življenje nekoč, orodje, ki so ga uporabljali...Po ozki, ovinkasti cesti se peljeva v Gusinje, kjer se sprehodiva po urejeni potki med slapov. Čez 1330m visok prelaz nadaljujeva pot v vas Dobroselico. Iščeva leseno cerkev in jamo Prerazd. Ker ne najdeva nič, cesta pa je strma in ozka, obupava in se odpeljeva za Kokin Brod pri Zlatarskem jezeru. Peljeva se za Novi Varoš, za vasjo zavijeva ob Sjeniško jezero. Parkirava ob pregradi. Peš greva do razgledišča nad jezerom. Imava srečo in vidiva jato beloglavih jastrebov, ki krožijo nad jezerom. Kasneje nama domačinka pove, da je v bližini krmišče. Odpeljeva se mimo Sjenice na drugo stran jezera za vas Krstavec. Nova cesta pelje za Vidikovec-razgledišča nad jezerom, midva pa po makadamu do kampa Slavica ob jezeru. S čolnom se peljeva po meandrih reke Uvac (4900din). Žal je ledena jama že zaprta, tako da naju lastnik čolna odloži na ovinku reke in po pešpoti se povzpneva do vidikovca Molitva, od koder je najlepši pogled na meandre - ovinke, ki jih tu reka naredi. Blatna pot naju po uri hoje pripelje spet v kamp. Zvečer dobiva obisk, na viljamovko pride Slavica.                                                                                        158Km

Nedelja, 14.5.

Slavica naju zjutraj pogosti s kavo in baklavo. Še prej pa morava spiti šilce žganja. Peljeva se po planoti visoki čez 1000m. Mimo Novega Pazarja se peljeva skozi Raško in za Kosovsko Mitrovico. Na meji morava za Kosovo plačati zavarovanje za avto (15€), saj ne priznavajo evropske zelene karte. Ob cesti naju spremljajo srbske zastave in napisi, da je tu Republika Srbska. Kmalu obvoziva vojaško zaporo, od tu naprej ni več zastav in napisov. Mimo Prištine gradijo avtocesto, zadnji del po Kosovem se peljeva po strugi Kačanske klisure. Sva v Makedoniji. Pred Skopjem zavijeva za Tetovo proti Matka kanjonu. Kljub dežju se sprehodiva po pešpoti, ki je speljana mimo pregrade in cerkvice po desnem bregu jezera Treska. Ponujajo vožnjo s čolni z ogledom jam, najlepša naj bi bila jama Vrelo. Čolni ne vozijo , ker dežuje in se bliža noč. Po dveh urah hoje sva pri vanu. Pod parkiriščem je kajak steza in srečava tudi nekaj slovencev. Prenočiva na parkirišču.                                                                                                                293Km

Ponedeljek, 15.5.

Zjutraj peljeva proti Skopju in pred mestom zavijeva za Kumanovo. Ogledava si kostnico v Zebrnjaku. Zgrajena je bila leta 1937 za 25. obletnico bitke pri Kumanovem  med prvo balkansko vojno , vojno med otomansko vardarsko armado in prvo srbsko armado. V bitki je bila osmanska vojska poražena. Spomenik je bil zgrajen iz najtršega bazalta  in armiraneg abetona. Oblikovan je bil kot 48,5metrov visok obelisk . Bil je najvišji stolp na Balkanskem polotoku . V pritličju je še vedno kostnica. Nad njimi je prostor, razdeljen na devet niš, v katerem je muzeološka razstava. Zapeljeva se v Staro Nagorichane. Ogledava si cerkev sv. Giorgia, cela je poslikana. Miro dobi jamo, kjer je živel puščavnik. 2 km iz vasi je topel izvirek Strnovac banja. Domačini se namakajo v nekoliko zapuščenem bazenu. Tudi midva se pridruživa. Geotermalni izvir s temperaturo 39 stopinj naj bi bil zelo zdravilen. Peljeva se mimo Krive Palanke, mimo samostana Joakim Osogorski in še 10 km po zelo ozki cesti k jezeru Kalin Kamen na 1500m. Tu se cest konča. Parkirava na travniku ob jezeru, kjer se pasejo konji. Odpraviva se na Carev vrh. Najprej se strmo dvigneva, nato se pot položi. Hodiva po travi, posuti z viola mačehami, više cvetijo žafrani. Ponekod so še zaplate snega. Kolovoz naju ves čas vodi rahlo v desno. Rahlo se spustiva in sledi še končni vzpon na vetrovni vrh.                                                                                 260Km

Torek, 16.5.

Celo noč je močno pihalo. Nazaj grede se ustaviva v samostanu Joakim Osogorski. Velik kompleks ima zgoraj hotel , spodaj sta dve cerkvi. Samostan je poimenovan po menihu, ki je živel kot puščavnik. Ogledava si cerkvi, znani po freskah. Iz glavne ceste zavijeva spet na ožjo, a asfaltno cesto in si ogledava Kuklica stone. O tvorbah krožijo številne legende, področje je nastalo zaradi različne trdosti kamnin. Mehkejše so v stoletjih erodirale, nastali so stebri, ki res nekoliko spominjajo na človeške figure. Na žalost stezice, ki so jih nekoč uredili naokoli, propadajo. Mostički so podrti, nihče ne obnavlja potk. Vstopnina je 2€ na osebo. Sva na vulkanskem območju, mesto Kratovo je v kraterju. Znano je po številnih kamnitih mostovih čez Kratovsko reko. Ogledava si kulo, jih je v mestecu veliko, ta je urejena v muzej. Uporabljali so jih za bivališča in shrambe, pod zemljo so bile povezane med seboj. Kljub rahlemu dežju greva hodit po dolini za Gornje Kratovo. Vzpenjava se po blatni cesti ob rečici, na kateri so kaskade, po 3 km se pot razcepi, midva nadaljujeva v hrib. Vas je posejana po velikem področju, veliko hiš je zapuščenih in ni veliko videti. Po poti nazaj srečava domačina, ki tovori drva na konju. Dežuje, v mestecu si na hitro ogledava cerkev Janeza Krstnika, zavijeva v gostilno in naročiva pastermajko, kruh kot pica s svinjsko šunko. Peljeva se naprej, pred krajem Kočani so riževa polja. Ravnokar sejejo riž. Ustaviva se v Banji, kraju z zdravilnimi izvirki. Nekdaj urejen zdraviliški kompleks propada, zdravilno vodo so speljali za ogrevanje toplih gred. Odpeljeva se k Gratce jezeru, parkirava pri hotelu. Sprehodiva se ob jezeru do pregrade. Označena je pot do slapu, a je pot čez pregrado zaprta. Prenočiva na parkirišču.                                                                                        167Km

Sreda, 17.5.

Ogledava si staro vasico Budinarci, hiše so še obmetane z blatom, ma že razpadajo. Cesta od tu naprej vijuga gor in dol čez prezale, visoke nekaj čez 1000m. V Vinici si ogledava rimsko trdnjavo Viničko kale nad mestom. Sprehodiva se po tržnici in skozi mesto, nato mimo Berovega v Strumico. V mestu je ohranjenih nekaj hiš iz osmanskega obdobja z začetka 20. stoletja, . Ogledava si ostanke antične palače, mozaike, fevdalno kulo, džamijo in staroturško pošto. Peljeva proti Dojranu, ob jezeru se ustaviva in sprehodiva. Prenočiva ob obali, niti ne kilometer od meje.                                                                                                                       165Km

Četrtek, 18.5.

Ponoči naju legitimira policija, ker sva v obmejnem območju. Potem naju pustijo na miru. Zjutraj greva v vas na kafe in poceni burek. Čez mejo gre hitro, le Grki so zabarikadirani v njihove hišice in morava iz avta. Čaka naju štiri ure vožnje do 340km oddaljenega Aleksandropoli. Zamakneva čas za eno uro. Cesta je v redu. Uro pred odhodom trajekta za Samotraki prispeva v pristanišče. Kupiva karte (77€)in po dveh urah vožnje sva na zelenem, majhnem otoku v severnem delu Egejskega morja - Samotraki. Zapeljeva proti zahodu in parkirava pod cerkvico ob morju. Sprehodiva se do rta na skrajnem Z in čez mokrišča mimo cerkvice.                                                           347Km

Petek, 19.5.

Zunaj piha, je okoli 18 stopinj. Miro na jutranji tek, nato se sprehodiva do mesteca. Nakupiva rib v edini ribarnici, ki sva jo dobila na otoku. Otok sicer ni velik, je le okoli 18km dolg in 10 km širok. Natočiva vodo. Otok ima pitno vodo. Peljeva se mimo nasadov oljk do obale, strmo čez hrib in cik-cakast spust do plaže Ammos. Na desni so zaprte restavracije, na levo pelje makadamska pot. Po njej se zapeljeva na utrjen del mivkaste plaže. Se kopava, spečeva ribe, zvečer zakuriva kres.                             15Km

Sobota, 20.5.

Jutranje kopanje, nato se povzpneva čez hrib in po brezpotju do Katarti plaže. Plaža je s treh strani obdana s skalami in morava malo poplezat. Miro ribari, morje je toplo, se kopava.

Nedelja, 21.5.

Spet na plažo čez hrib, popoldne spakirava in se peljeva v vas Samotraki, stisnjeno v breg pod obronki hriba. Na vrhu je kale- del porušenega obzidja. Sprehodiva se po s kamni tlakovanimi strmimi ulicami z belimi hišami. Peljeva se v Loutro, na koncu vasi je parkirišče. Od tu greva peš v kanjon GriaVathra. Mimo ogromnih starih dreves hodiva ob potoku. Slapovi se vrstijo en za drugim, pod slapovi so tolmunčki . Potka postaja vedno bolj strma. Ko je treba prečkati reko, Miro nadaljuje sam. V vasi dobiva gostilno, v kateri jejo domačini. Naročiva odlične ribje jedi. Zapeljeva v Therme, znanem po zdravilnih termalnih vrelcih. Nekoč je bilo res tukaj kopališče, zdaj sta le še dve mahovinasti betonski koriti, v niju teče topla voda. V enem se namaka domačin. Počakava, jaz samo do kolen not, Miro se namaka. Zvečer se zapeljeva do stolpa Fonia. Sprehodiva se do ruševin obrambnega genovskega stolpa iz 14 st. Prenočiva na obali.                                                                                           44km

Ponedeljek, 22.5.

Zapeljeva se spet v pristaniško vas Kamariotissa. Nakupiva rib in živil in nazaj do svetišča Velikih bogov(3€ na osebo) – glavne atrakcije otoka. Nekdaj pomembno antično svetišče je bilo grajeno ob rečici. Znano je po marmornem kipu boginje Nike – tu stoji replika, kip je v Louvru. V muzeju sva si ogledala predstavitveni film in maketo z stavbami, amfiteatrom, glavnim svetiščem. V njem je razstavljenih tudi nekaj obnovljenih portalov. Zapeljeva se do parkirišča pred sotesko Fonija. Do prvega slapu vodi steza po desni strani potoka med ogromnimi drevesi in praprotmi. Po pol ure hoje prideva do GriaVathra, prvega slapu z bazenom. Tu se začne pot strmo vzpenjati do drugega slapu, ki je malo iz steze. Spet se strmo vzpneva v klanec, nato sledi spust in prečkanje potoka. Spet strm vzpon do tretjega, najvišjega slapa Fonia. Vrneva se do prvega slapu, ki je ustvaril velik bazen. Miro zaplava v mrzli vodi. Po treh urah hoje sva nazaj pri vanu. Odpeljeva se na plažo Kipos na JV delu otoka. Cesta je asfaltirana, a bankine so na nekaterih delih močno spodjedene od vode. Sprehodiva se po dolgi, prodnati plaži, se kopava, spečeva ribe, zakuriva kres. Sama prenočiva na obali.                               46Km

Torek, 23.5.

Jutro je oblačno, hladno in močno piha. Po kosilu že hočeva spakirat, ko se prikaže sonce. Popoldne se kopava, Miro lovi ribe. Že cel teden pogledujeva proti najvišji gori otoka, Saos. 1614 metrov visok vrh je vse dni zavit v oblake.

Sreda, 24.5.

Zbudiva se v sončno, toplo jutro. Pozno dopoldne pride nekaj kopalcev. Miro gre na jutranji tek, nato se kopava, bereva, se sprehodiva po plaži. Vrh gore je še vedno v oblakih, tako da opustiva misel na treking. Zvečer se zapeljeva do pristaniškega mesta, na plažo, kjer sva prenočila prvi dan. Na otoku so povsod izvirki, tudi tu teče pitna voda in jo dotočiva.                                                                                                             29Km

Četrtek, 25.5.

Ob 7h imava trajekt. Po dveh urah vožnje sva nacelini v Aleksandropoli. Po avtocesti se peljeva do Komotini in do meje po novi cesti, ki se ves čas počasi dviga, na koncu je nekaj krajših tunelov. Mejo prečkava v desetih minutah. Na avtomatu kupiva vinjeto za en mesec (27lev). Kar dobra cesta se spusti do reke Varbitsa. Zavijeva proti zahodu do Zlatograda. Parkirava v bližini glavnega trga in se peš odpraviva do starega mestnega centra. Majhno mesto v gorovju Rodopi je muzej na prostem. Kompleks obnovljenih otomanskih zgradb obsega etnografski muzej, razstavo vodne opreme, obnovljen most...Nadaljujeva za Smoljan. Cesta se dvigne na prelaz, visok 1000m. Ob cesti so številni urejeni izvirki z vodo, nekateri pokriti, nekateri z urejenimi počivališči, na enem je celo knjižnica na prostem. S prelaza se spustiva do Smoljana. V mestu se ustaviva v info centru, nato se odpeljeva do Smoljanskih slapov. Prvi je takoj za mestom in do njega prideva po kratki pešpoti. Nato 4km iz mesta proti zahodu. Parkirava na začetku makadama in peš do vstopnega mesta v naravni rezervat Soskovcheto. Plačava vstopnino (5BL na osebo), pri vhodu je opozorilo, kako ravnati ob srečanju z medvedi in že me je strah. Najprej hodiva po makadamski poti, z nama so štirje bolgarski turisti. Ob poti so številne kaskade. Pridemo do prvega slapu in tu se začne pot strmeje dvigati. Reko prečkajo številni mostički, v breg so postavljene lesene stopničke, potrebne obnove. Bolgari zaostanejo, premišljujejo, ali naj nadaljujejo in se kmalu vrnejo. Midva nadaljujeva mimo številnih kaskad in slapov do najvišjega, visokega kar 68m, slapa Orfej. Povzpneva se še do razgledišča Rolkata s čudovitim pogledom na sotesko in mesto Smoljan. Po manj kot treh urah hoda sva spet pri avtu. Peljeva se do Smoljanskih jezer, vseh sedem je raztresenih od mesta pa do Orfejeve skale. Prvo jezero Keranoviagyol se nahaja na koncu Smolyana, na levi strani ceste za Pamporovo in Plovdiv. Njegov spodnji del so zajezili in tako se je spremenilo v eno največjih jezer. Eno manjše jezero, Milusheviyatgyol , leži tik nad njim. Še dlje, tik ob cesti leži tretje jezero Silazha. Jezero Osmanoviyatgyol je na velikem zavoju malo višje ob cesti. Še više leži največje jezero Lagera. Midva zapeljeva do treh najvišjih, na 1500mnv, tik pod skalami. Parkirava pri  jezeru Trevistoto. Jezero Bistroto se nahaja 20 metrov stran. Obe jezeri povezuje majhen potoček. Tu prespiva. Ponoči slišiva avto in nekaj kričanja. Zjutraj nama pušča guma. Kasneje pri vulkanizerju odvijejo vijak iz gume in jo zaflikajo.                                                                                  202km

Petek, 26.5.

Zjutraj naju čaka haski pred vrati. Sinoči sva mu dala za jest in to jutro je najin spremljevalec , ko greva do jezera Matnoto, 200m više po strmi poti. Skriva se v gostem, smrekovem gozdu tik pod skalami. Zapeljeva nazaj do glavne ceste mimo propadajočih turističnih objektov in po ovinkasti cesti spet čez prelaz, visok 1700m. Spet spust v dolino. V vasi Shiroka Loka si ogledava tipične rodopske dvonadstropne hiše, muzej in cerkev. Ovinkasta cesta se spušča ob rečici. V mestecu Despat ob umetnem jezeru pomalicava in nadaljujeva čez 1300m visok prelaz in spet v dolino. Pred GoceDelčev zavijeva za vas Kovačico. Po 15km ozke ceste pripeljeva pod vrh kanjona. Peljeva skozi dve vasici, malo pred Kovačico je velik parkirni prostor. Peš skozi vas, ki so ga ustanovili begunci v begu pred turki. Vas niso nikoli zavzeli, ohranjena je bolgarska arhitektura in tradicija. Nižje, v vasi Leshten, zavijeva v tipično gostilno in naročiva okusne postrvi. Zapeljeva do glavne ceste, se ustaviva pri vulkanizerju, da nama poštima gumo. Ustaviva se v Goce Delčev in nato v Dobrinishte in po vijugasti cesti do koče Goce Delčev.                                                                                                211Km

Sobota, 27.5.

Pred sedmo uro zjutraj že grizeva kolena v hrib po smučišču do vmesne postaje žičnice. Malo nad postajo se začnejo zaplate snega. Po dveh urah hoje sva pri zasneženi koči Bezbog in istoimenskem poledenelem jezeru. Začne rositi dež. Miro skoči na prelaz in malo čez, da vidi drugo jezero (vse je v megli in snegu). Pomalicava in nazaj greva po označeni poti. Kmalu zabredeva v številne potočke, prideva do deroče reke in ne moreva čez. Se vrneva in po makadamski cesti končno prideva do vana. Po počitku se zapeljeva v Dobrinishte. Sprehodiva se po mestecu. V Banskem parkirava pri stadionu in poiščeva gostilno z okusnim sačem.                                                                      22Km

Nedelja, 28.5.

Zjutraj postavljajo na parkirišču stojnice za sejem. Še pravi čas se odpeljeva, sicer bi bila zabarikadirana celo dopoldne. Peljeva se v Saparevo Banjo, znano po vročih mineralnih vrelcih. Parkirava pri spa kompleksu, šefica parkirišča naju pošlje parkirat pred svojo hišo. Greva v spa center Kotvata (15BL na osebo). Ker zunaj dežuje, vzameva samo notranje vstopnice. V velikem bazenu ima voda 38, v manjšima pa 42 in izvirska samo 18 stopinj. Zvečer si ogledava gejzir v središču mesta, ki je nastal leta 1957. Voda ima 103 stopinje.                                                                                  111Km

Ponedeljek, 29.5.

Zapeljeva se do vasi Ovchartsi in se sprehodiva do istoimenskega slapa. Nadaljujeva za Duplivo in v Sofijo. Dobimo se z Nikolajem, popijemo skupaj kavo in že se peljeva v sotesko Iskar obistoimenski reki. Najprej si ogledava Lakatnik rocks. Stene iz peščenjaka in apnenca se dvigajo kakšnih 250 metrov visoko. V stenah so stolpi, kamnite igle, piramide in jama. Mimo izvirka pod skalami se povzpneva po stezici do razgledne točke, do jame in spomenika na vrhu pečine. Začne deževati, obrneva se pri majhni hišici, postavljeni na robu pečine. Naslednji postanek je pri samostanu Cherepish z lepo poslikano notranjostjo. Na koncu soteske poslikava še Ritlite skale. Nadaljujeva do kraja Vratsa. Močno dežuje. Parkirava pri začetku steze za slap Skaklya. Že takoj na začetku poti morava prebresti potok. Ne gre drugače, kot da se sezujeva. Prvi del je pot položna, ko potok ponovno prebredeva, se strmo dvigne. Zaradi dežja polzi. Nekako se prebijeva pod slap, ga na hitro poslikava in se vrneva. Zapeljeva do Vratsapass. Tu prenočiva.                                                                                194Km

Torek, 30.5.

Zapeljeva do Lopushanskega pravoslavnega samostana. Se sprehodiva po dvorišču in pokukava v kostnico in cerkev, lepo poslikani s freskami. Ogledava si še samostan Chiprovtsi. Dvorišče je lepo urejeno, cerkev, kostnica in vse stavbe pa zaprte za ogled. Vožnjo nadaljujeva za Belogradčik. Že od daleč občudujeva rdečkaste tvorbe sredi zelenja. Nad mestom se ustaviva na parkirnem ob stezici, ki pelje na naravno razgledišče. Zapeljeva v mesto in takoj za centrom parkirava ob stopnišču, ki vodi do trdnjave na mizastem vrhu (6BL na osebo). Del obzidja tvorijo naravne skale, del je obzidan. Skozi vrata prideva na plato, po stopnicah se povzpneva še skozi ena vrata in prideva na vrh s čudovitimi pogledi na pokrajino, posejano z rdečkastimi skalnimi tvorbami. Nameravava si ogledati še Magura jamo, znano po poslikavah (12BL na osebo). Izveva, da je dvorana s poslikavami zaprta zaradi restavriranja. Peljeva se do Vidina, mesta ob Donavi z najbolje ohranjenim srednjeveškim gradom. Zidovi so res dobro ohranjeni, a v prostorih ni ničesar. Sprehodiva se ob Donavi, domačini se kopajo in lovijo ribe. Peljeva do meje Vrbska Cuka . Srbski carinik nama pregleda cel kombi. Po avtocesti se peljeva mimo Zaječarja. Pred Beogradom prespiva na počivališču.                                 447km

Sreda, 31.5.

Mimo Beograda, Sremske Mitrovice, Zagreba prideva po prevoženih 4381km domov.