KOROŠKA JEZERA (13.8.-19.8.2022)

13.8. Preko Bovca in Predila, se zapeljeva do Rajbelskega jezera, kjer je bil najin prvi postanek. Vidno je pomanjkanje padavin, saj je gladina jezera par m nižja kot običajno. Skozi ozke in zelo prometne ulice Trbiža se le počasi prebijeva na zgornjo cesto, ki pelje v Avstrijo. Pri Podkloštru zavijeva levo v ziljsko dolino do Preseškega jezera. Sprehodiva se po kopališču in v bližnji restavraciji spijeva pivo. Za Šmohorjem se začne cesta dvigati na prelaz Kreuzberg (nv1074m), nato se spusti do Belega jezera. Kamp Knaller je poln, mesto dobiva v kampu Muller, na Z strani jezera. Ko se namestiva se takoj odpraviva s kolesi do 3km oddaljenega kraja Techendorf, na mostu narediva par fotografij, nato po S strani proti V.

Nekaj časa je še asfalt, nato širša makadamska pot vse do gostišča Ronacherfles. Od tu dalje je steza, po kateri se lahko še nekaj časa peljeva, vendar začne deževati in se vrneva do mostu. Vreme se hitro spreminja, vmes se že delno zjasni, zato kolesariva po asfaltu še po J strani jezera do vasi Naggi in še par km po makadamski poti, vendar začne zopet deževati, zato odkolesariva nazaj v kamp.

(27km, 130 vm)      kamp 31€ - (prostor, 2 osebe)

14.8. Belo jezero je na višini 930m, ponoči je deževalo in tudi kar precej shladilo. Zbudiva se v jasno, vendar kar hladno jutro (14°C). Ta dan imava namen kolesariti okrog jezera in se nato premakniti naprej do miljskega.

Kolesarjenje okrog Belega jezera:

Iz kampa po J strani jezera do kraja Naggi, spust po makadamski cesti do pomola Paterzipf - za ladjico ki vozi po jezeru. Tu se cesta odmakne od jezera in se začne rahlo vzpenjati. Že prejšnji dan se malo pozanimava pri kolesarju ki je pripeljal z nasprotne strani in je rekel da je klanec zelo strm - začetek nič posebnega, zato pač misliva, da ne zna prav oceniti ?! Izkaže se, da je klanca do planine Bodenalm (nv1231m) dolg 5km, zadnji km pa ves čas več kot 15%. Danila pravi da ima dovolj in se vrne v kamp, sam se spustim na drugo stran (5km spusta) do glavne ceste in nato v desno do manjšega jezera Farchtnersee. Od tu se zapeljem do kampa na V delu jezera, skozi kamp, po lepi makadamski poti in začnem kolesariti po S delu jezera. Že kaj kmalu je postavljena tabla - prepovedano kolesarjenje - le zakaj, saj je pot lepa. No kajkmalu se pot spremeni v ozko stezo polno korenin, nato pa celo tabla- le za izkušene planince !? Brežina na tej strani jezera je zelo strma, steza je parkrat speljana naravnost navzgor in potem nazaj navzdol, zavarovana je z jeklenico, obenem je še veliko sprehajalcev. Kolo večinoma nesem, na redkih krajih se da peljati - takega je ~ 3- 4km. Malo pred včeraj omenjenim gostiščem Ronacherfles, se da zopet peljati, od tu nadaljejem po S strani jezera nazaj v kamp. Varianta je, da se od  kampa na V strani pelješ z ladjico do gostišča Ronacherfles in nadaljuješ tu s kolesarjenjem.

(40km, 569vm)

Ko se vrnem v kamp imava še dovolj časa da se greva kopati, nato pa pospraviva van in se zapeljeva v dolino do Drave in ob njej mimo miljskega jezera do kampa Bodner ob jezeru Afritzer.

15.8.

Kolesarjenje okrog miljskega jezera

Od jezera Afritzer, kolesariva mimo naslednjega manjšega jezera Brennse (Feldsee) in se večinoma po kolesarki stezi spustiva na V stran  200m nižje  ležečega miljskega jezera. Kolesarska steza je na S strani speljana tik nad jezerom ob glavni cesti. Večkrat se ustaviva in fotografirava, kavo spijeva v Miljah, nato naprej na Z stran mimo kampa v kraju Seeboden. Ustaviva se na mostu čez potok Seebach (lepo urejen park, stara lesena hiša, lesen mostiček...) Tu zavije cesta v lepo po J strani jezera. Nekaj časa je še asfaltna, nato pa lepa, široka, makadamska, speljana skozi gost smrekov gozd, se pa ves čas malo spušča in vzpenja. Vmes se ustaviva pri enem od pomolov, se kopava in nadaljujeva do kampa na V strani, od tu pa nazaj do kampa Bodner. (58km, 533vm)

Po večerji se sprehodiva okrog jezera Afritzer (4,5km)

kamp 61€ - 2 dneva ( prostor, 2 osebe, elektrika)

16.8. Zjutraj grem tečt (2x okrog jezera), nato kopanje, lenarjenje na soncu, pospraviva van in naprej proti osojskemu jezeru. Na J strani jezera iščeva mesto v kampu, dobiva ga šele v četrtem (Terrasse Camping). Skuhava kosilo in se s kolesi odpraviva do 2,5km oddaljene izhodišče točke za hojo po soteski Ossiacher, do 400m višjeležečega jezera Tauernteich. Do jezera naj bi bilo 1h30' ?, midva jo prehodiva v 45'. Steza je ves čas speljana ob strugi potoka in se v prvih 30-tih minutah strmo dvigne, preko mostičkov, lestev, stopnic....do prej omenjenega jezera. Obhodiva jezero in greva še do bližnje cerkve z lesenim zvonikom iz leta 1607, nato se vrneva do izhodišča in v kamp. Še zasluženo kopanje, poležavanje po plaži, večerja...

Za kamp dava 51€ (en dan, 2.vrsta ob jezeru, prostor, 2 osebe, elektrika) Kamp ima lepo urejeno, mivkasto plažo, polno igral za otroke, naslednji dan (sreda ob 10h) je pripeljal kamion 5 ponijev, katere so lahko otroci brezplačno jahali)

17.8.

Kolesarjenje okrog Osojskega jezera

Ob 8h že kolesariva proti V delu jezera, ta je verjetno tudi najbolj zanimiv del z mokriščem, v katerem je veliko najrazličnejših vrst ptičev. Kolesarska steza je speljana nad jezerom, na J delu ob glavni cesti, na S pa večinoma ob železnici. Ustaviva se še na Z delu ob manjšem pomolu z veliko rožami in še na enem lepo urejenem kopališču z okrepčevalnico, nato pa nazaj v kamp (26km). Ker sva zgodnja greva za nekaj časa še na kopališče, nato pa se odpeljeva naprej mimo vrbskega jezera v kamp Strandcamping Sud, ob jezeru Keutschacher. Ker imava še dovolj časa do večera, zopet na kolo in do stolpa Pyramidenkogel nad vrbskim jezerom. Iz kampa je do vrha le 6km, vendar se vzpneva za 400m, trikrat je vmes kar konkreten klanec. Peš se povzpneva do vrha stolpa, ki je visok kar 70m (zgornja ploščad za obiskovalce), z njega pa so prekrasni razgledi na jezero in na hribe proti J. Spustiva se nazaj do jezera in nato še kakih 50vm nižje do kraja Reifnitz ob vrbskem jezeru. Tu je bil semenj - dan ponudbe lokalne hrane in pijače. Nazaj v kamp, kopanje da se malo shladiva, nato večerja, branje knjige..    (19km, 502vm)

18.8.

Kolesarjenje okrog Vrbskega jezera

Zopet se spustiva do kraja Reifnitz ob vrbskem jezeru, nato pa v levo proti kraju Maria Worth. Na polotoku stojita dve zanimivi cerkvi (cerkev Rožnega venca in Marijina farna cerkev). Zanimivo je tudi pokopališče in stolp za cerkvijo. Naslednji postanek sva imela nasproti manjšega otočka Kapuzinerinsel, od koder je lep pogled na drugo stran proti polotoku Portchach. Čisto na Z delu jezera v kraju Vrba na Koroškem je na ob glavnem pomolu lepo urejen park, čudovita rumena stavba z velikim vrtom - spremenjena v grajski hotel, nekaj lepih fontan....nadaljujeva do kraja Poreče, kjer poslikava stavbo in vrt v grajskem hotelu Leonstain, nato pa zavijeva na polotok Portchach. Tu je živahno, polno turistov in manjših restavracij, v enem od njih ob jezeru spijeva kavo - preko mostička na otoček je možno s plačilom vstopnine za kopališče - za nekaj časa se ustaviva na drugi strani polotoka in se kopava. Nadaljujeva naprej proti V. Ustaviva se v Celovcu, v parku ob glavnem pomolu in nato še ob prečkanju dveh kanalov, še nekaj km in sva nazaj v Reifnitzu. V restavraciji v mestu nekaj pojeva, začne se temniti in pihati, zato odhitiva proti kampu. Ravno sva še do časa, da spraviva vse stvari v vana, saj začne z vetrom močno deževati. No po dobri uri se že pokaže sonce, greva na kopanje, pripraviva večerjo, bereva, uživava na toplem soncu. Ponoči začne zopet deževati, ustavi se šele proti jutri.

(47km)    kamp 91€ (2 dneva, prostor, 2 osebi, elektrika)

19.8.  Zajtrk, priprava vana za vožnjo, plačilo kampa in čez Ljubelj v Slovenijo, nazaj proti domu.