PAG (24.-25. maj 2014)

Ob 5:30 štartava iz Vrtojbe in se preko Reke po jadranski magistrali zapeljeva do Prizne, Ujameva trajekt ob 9:30  na otok Pag. V kampu Straško se namestiva v hišico in ob 11h začneva s kolesarjenjem.

Ob morju se zapeljeva skozi Novaljo in nato na cesto, ki pelje proti S otoka. Asfalt je ponekod še moker, vendar se je po nočnih nalivih na otoku že zjasnilo. Velebit je še zaviti v meglo, a se ta počasi dviga. Valovita cesta naju počasi pripelje do vasi Lun, kjer se zapeljeva v vrtove Lunjskih oljk. Mogočne, preko 1000 let stare oljke naju navdušijo. Za nekaj časa parkirava kolo in se sprehodiva med mogočnimi drevesi – oljka Lunska čipka, najstarejša 1600 let stara oljka, oljka z luknjo v deblu v obliki srca, oljka v katero se je zarasla skala, najširša oljka, pa tipični Lunski zidovi za katerimi so staje za ovce, obenem služijo kot požarni zidovi, pa naravni vodnjaki, kamniti mlin..... Iz Luna se spustiva do morja v vas Tovamele, od tam pa še km naprej proti rtu, kjer se nekaj časa nastavljava soncu. Sledi povratek v Novaljo, nato še do konca asfaltne ceste v Stari Novalji. V restavraciji ob morju se okrepčava z odličnim brodetom, nato pa nazaj v kamp. Sprehodiva se še po prazni peščeni obali kampa, spijeva zasluženo pivo. Zvečer su ogledava finale lige prvakov Atletico – Real (samo do izenačenja).

Zbudiva se v jasno in toplo jutro. Ob 9h že kolesariva v smeri proti Pagu, kmalu zavijeva proti vasi Gajac in nato po makadamu do rezervata Kolaško blato. Po krajšem postanku v zalivu kolesariva čez hrib (strm vzpon in spust, vendar asfaltiran) do vasi Mandre v pristanišče. Nadaljujeva ob obali  konca naselja, nato pa zopet v klanec in spust do Šimunov. Zapeljeva se skozi marino in nato do glavne ceste, ki vodi proti Pagu. Prvi del je prijeten – rahlo vzpenjanje, vetrič z morja, ki naju hladi, lepi razgledi na morje. Zadnji del postane strmejši, ura je že blizu ene, tako da naju zelo greje. Vstaviva se na parkirišču nad mestom, od koder je lep razgled na vzhodni – kamniti del otoka, na Velebit, na Pag in paške soline. Sledi spust v mesto, kjer si v prvi gostilni  privoščiva slastnime sardelce. Preko starega mostu se vrneva nazaj proti Novalji,  tokrat po obalni cesti – prvi del asfalt, nato makadam. Ker imava še dovolj časa za trajekt (odločiva se za tistega ob 18:30h) greva na plažo, uživava na soncu in preizkusiva za naju še vedno mrzlo morje.

PAG (12.-14. junij 2015)

V petek po službi se zapeljeva proti Reki in naprej po jadranski magistrali do Prizne, kjer ujameva trajekt ob 19:15h  na otok Pag. V kampu Straško se namestiva v hišico. Zvečer se sprehodiva še po Novalji, ki je že polna turistov.

V soboto sem pokonci že ob 7h. Najprej skočim do Novalje, kjer v ribarnici nabavim par rib za večerjo. Po zajtrku se zapeljeva do Paga. Pred mestom parkirava in pričneva s kolesarjenjem. Pot je speljana tik ob solinah, v začetku še asfalt (do smetišča), nato pa kar soliden makadam. Na asfalt se priključiva zopet na cesto za Povljano. Po kratkem klancu, se spustiva proti zalivu, pred vasjo pa zavijeva za rezervat Veliko blato. Pred info tablo se ustaviva in uživava ob pogledu na sladko jezero obdano z zelenim trsjem, v katerem se skriva preko 150 vrst ptic. Nadaljujeva do glavne ceste za Vlašiče. V vasi se spustiva do plaže, nato pa nazaj v vas, kjer zavijeva za Smokvico. Vas stoji nad zalivom, do koder vodi ozka, strma pot. Odločiva se, da se ustaviva za nekaj časa. Uživava ob kopanju v toplem morju in sončenju na peščeni plaži, v zalivu namreč razen nekaj ribiških čolnov ni žive duše.

V vasi iščeva makadamsko cesto za Povlajno. Domačin potrdi, da je cesta, katero gledava, prava, vendar je znanec pred časom prišel po njej s kolesom na kateri je imel kar ''23'' lukenj ? No vseeno se odločiva da greva po njej. Do sredine je bila cesta kar solidna, vmes sva 300 m kolo peljala v rokah (zaradi grobega makadama s ''slide'' gumami ni šlo), no potem pa se je spet dalo peljati. V vasi se zaplejeva do plaže pri cerkvi Sv.Nikola. Tu se zopet malo okopava, v vasi pa okrepčava (pivo in kapučin). Vračala sva se po glavni cesti in nato zopet ob solinah (tu je prišlo do prvega ''gumi defekta''- samo ena luknja) do Paga. Obiščeva isto gostilno – konobo kot lansko leto. Ker nimajo sardelic, poskusiva slastne dagnje. Potem še do avta in nazaj v kamp. Ker ura še ni pozna greva do plaže, kjer se vrževa še malo v morje in ob branju počivava, nato pa nazaj v hišico, kjer spečeva zjutraj kupljene ribe.

V nedeljo se zbudiva v bolj ''kisel'' dan, tudi kar močno piha. Preko vasi Caske, Vidaliči, Zuboviči, prikolesariva do Metajne. V ''kafiču'' ob glavni obali spijeva kapučin, nato pa naprej po betoski potki okrog polotoka. Osveživa se na peščeni plaži pred borovim gozdičkom, nato naprej po makadamski poti do znane plaže Ručica (drugi ''gumi defekt'' – samo ena luknja). Zaradi močnega vetra si plažo ogledava le z vrha in se spustiva nazaj v vas, potem pa nazaj v kamp Straško.

Zopet na plažo – kopanje, branje, čmurjenje...Ker se pooobleči, skleneva da greva malo prej domov. Kosilo si priviščiva v Novalji (sardelce in kalamari), nato pa na trajekt in proti domu, kjer sva kmalu po osmi uri.

PAG (2.6.- 4.6.2017)

Tokrat se odpraviva že v petek takoj po službi. Brez večjih zastojev (razen čakanja na trajekt) prispeva v kamp Straško kmalu po 20h.

V soboto greva prvo na plažo in se malo namakava že v dokaj toplem morju, po zajtrku pa se z avtom odpeljeva do Paga. Parkirava in kmalu po 10h začneva s kolesarjenjem, prvo po asfaltu, nato po makadamu vzporedno s paškimi solinami do glavne ceste, kjer zavijeva v levo za bližnjo Gorico, nato pa v desno po glavni cesti do paškega mostu, ki povezuje otok s celino. Narediva par fotk, nato se spustiva do gradu, kjer se ustaviva za kako urico in se ohladiva s plavanjem. Kolesariva nazaj do Dinijške, kjer zavijeva v levo mimo Ornitološkega rezervata do Povljane. Tu se ustaviva na kosilu, nato se zapeljeva na polotok Prutna, kjer najdeva osamljen zaliv in se ustaviva za nekaj več časa. Vračava se po glavni cesti za Gorico in nato levo zopet mimo paških solin do Paga. (~65km)

V nedeljo zjutraj do plaže, kopanje, zajtrk in nato kolesariva proti Stari Novalji in naprej proti koncu polotoka do osamljene plaže Jadra. Zopet se ustaviva za kopanje, nato pa se vračava po makadamu, čez sredino polotoka nazaj v kamp, kjer zaključiva kolesarski vikend (~25km)